{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.698 visninger | Oprettet:

Syg hvalp! {{forumTopicSubject}}

Hej HG.
Jeg er lige helt ude af den her ...
Jeg har en lille Staff hvalp på 4 måneder.
Han startede med at have lidt tynd afføring i går, men i nat og i dag er det næsten flydende. Han begyndte for en times tid siden at pibe og løbe rundt - tydeligt på grund af smerter i bagenden. Jeg har haft vasket ham forsigtigt omme bag i og det gjorde ikke ondt på ham. Det ser ud til at han er ved at skifte tænder og jeg ved at hunde kan blive syge ligesom babyer. Men han rystede og ville ikke rykke på sig eller noget ..
Jeg vil egentlig bare høre om nogle af jer har oplevet det så slemt ved tandskifte ??
Lige nu virker han til at have det meget godt igen, men jeg ved jo ikke om det kommer tilbage. Han har fået A38 og jeg er igang med ris og kylling.
-Håber i kan hjælpe lidt smiley
Ellers må jeg jo forbi dyrehospitalet ...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Syg hvalp!
  • #1   21. jul 2013 Jeg har aldrig hørt om at hvalpe kan blive syge af tandskifte.
    Mon ikke er stikker noget andet under. Ring da og tal med vagtdyrlægen.


  • #2   21. jul 2013 Hvalpe bliver ikke syge af tandskifte.

    Du burde nok hellere snakke med en dyrlæge om det, end at skrive herinde :o)


  • #3   21. jul 2013 Min tidligere hund fik også lidt tynd mave da han skiftede tænder - dog ikke i dette omfang. Og der sagde dyrlægen at det var helt normalt lige som med børn.
    Men jeg ringer og snakker dem nu smiley


  • #4   21. jul 2013 Kan anbefale dette mod tynd mave og det fungerer hurtigt

    http://www.mypets.dk/shop/zoolac-propaste-mod-1640p.html


    Hold godt øje med at den opretholder sit væske indtag da dehydrering kan forekomme hurtigere hos hvalpe som kan medføre en meget kritisk tilstand.

    God bedring:-)


  • #5   21. jul 2013 Det lyder nu mere som en omgang mave/tarm infektion din hvalp har fået og med dette vejr ville jeg tage til dyrlægen i dag for at starte behandling med det samme og så den ikke risikere dehydrering.

    For 14 dage siden fik min hvalp det og min dyrlæge anbefalede at man med denne varm ikke kogte ris og kylling da det hurtig bliver ulækkert og tiltrækker mange fluer. Jeg købte RC skånekost og med i den pakke er der også elektrolytter til hvis de ikke drikker nok. allerede dagen efter havde hans mave det fint igen og han kom på en 10 dages antibiotika kur.


  • #7   21. jul 2013 Tusind tak for hjælpen og rådende alle sammen smiley
    Vagtdyrlægen foreslog at jeg lod ham sove (det gjorde han da jeg ringede)
    Men jeg skal vække ham en gang hver 2. time for at sikre der er kontakt og for at tilbyde ham væske. Og så se tiden lidt an - dog skal han have det bedre i aften allerede. Han sover stadig men vågner med det samme jeg snakker til ham, og han har drukket lidt. Vi kydser alt og håber at det "bare" var en hurtig tur og pga noget han har spist. Jeg ringer dog lige til min egen dyrlæge i morgen for at høre hende om vi alligevel skal komme forbi en tur smiley - selvfølgelig med mindre det ikke har ændret sig senere så må vi afsted smiley


  • #8   21. jul 2013 Tandskift kan godt give blød mave....efter hvad der siges, men ikke så det står ud af dem.

    Kan se der bliver linket til zoolac, det er fint nok til at holde maven i balance, men det er ikke stoppende ved tynd mave, hvilket mange fejlagtigt tror, der skal man over i pro-kolin eller lign. produkt


  • #9   21. jul 2013 Jeg har haft to hunde der blev dårlige ved tandskifte. Den ene, en korthår, havde så mange smerter, at han ikke kunne spise og så fik han også dårlig mave. Han fik smertestillende i 2 uger, han tabte næsten alle tænderne på engang. Noget dyrlægen ikke så, så tit. Og en jack russell terrier der hævede så voldsomt op i hovedet, at det så ud som om han havde to kæmpe tandbylder, han fik også lidt smertestillende. Men sørg for, at din hvalp får væske nok, det er farligt når små hvalpe dehydrerer

  • #10   21. jul 2013 *Mikala*
    -Hvad er det du tænker med analkirtlerne? - at de skal tømmes??
    For han har lige "kørt røv" et par gange ?? smiley


  • #11   21. jul 2013 Varmen disse dage påvirker vores hunde meget... Gad vide om tarmene også reagerer på det.

  • #12   21. jul 2013 jeg ved det ikke??
    Han har det betydeligt bedre nu, han leger og laver ballade smiley
    Han ville ikke rigtig drikke så han karter pt rundt efter en isterning smiley
    Dejligt at se lidt krudt og glæde i den lille fyr igen smiley
    Men vi smutter en tur forbi vores egen dyrlæge i morgen for at høre om hun har en ide til hvad det var så men kan være lidt mere forberedt til næste gang (hvis det nu skulle ske igen)


Kommentér på:
Syg hvalp!

Annonce