{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
943 visninger | Oprettet:

Hund og hest sammen? {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Har to miniature gravhunde.. min ene han har intet problem med heste, og reagere ikke på dem... Men min anden tæve på snart 2, hun virker meget usikker omkring dem, og gør ufattelig meget, og ryster lidt i ny og næ... Sagen er den at jeg lige har købt hest, og vil rigtig gerne kunne at de er med derude. men hvad skal jeg gøre for at hun virker mere tryg ?

alle gode råd modtages med kys hånd smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund og hest sammen?
  • #1   22. jul 2013 Jeg syntes lille hund og hest er utrolig dårlig kombi.. Har set hvordan en yorkshire terrier ser ud efter mødet med en hest.. Ikke kønt..
    Måske hundende bare skal blive hjemme? smiley


  • #2   22. jul 2013 det er ikke fordi de skal stå ved siden af hesten, det er en gård hvor de kan gå rundt og snuse.. men Charlie (tæven) hun virker meget nervøs, og ville bare gerne kunne have dem med derud når jeg f.eks skal muge ud smiley

  • #3   22. jul 2013 Det her var også en gård, men den endte nu under hesten alligevel, både hund og hest er lynhurtig og i min optik hører det bare ikke sammen smiley

  • #4   22. jul 2013 Jeg har osse hundene med til hestene. Reiki er lidt en udfordring, for han vil altså frygteligt gerne ind og jage med hestene hvis ikke man er på stikkerne, Derfor bliver han lukket væk når hestene trækkes ud/ind og den slags hvor han ville have let adgang til at nappe i hesteben. men Gaia har lært at går jeg f.eks. ind på folden, så ligger hun ved leddet og venter. Det samme mens jeg børster hesten, så ligger hun på staldgangen i fornuftig afstand (og får så lov at hente strigler og den slags til mig).

    Jeg tror ikke det er unormalt at hunde er lidt bange for heste hvis ikke de er vandt til dem. Den slags hunde har jeg kendt en del af. Så handler det jo om at vænne dem til at være med -belønne for god opførsel og lære dem gode vaner i stalden. Om nødvendigt i snor den første tid, og så bevæbnet med rigeligt med guffer, så der kan roses for ikke at gø af dem, og at forholde sig roligt på afstand.

    Med mine har jeg osse trænet det at gå på plads ved siden af mig, mens jeg trækker hesten. Simpelthen fordi de er hyrdehunde og første indskydelse for dem, er at rende bag dem og hyrde på dem. Det kan nemt gå galt, så når hesten skal flyttes er de enten lukket væk eller på plads ved siden af mig, så ved jeg hvor jeg har dem og at de ikke kommer til skade.

    Jeg ville ikke undvære at have hundene med i stalden -det er der de kan rende uden snor (det kan Reiki ikke ret mange steder), og i det hele taget bare være hunde.
    Reiki var svær at lære at holde sig fra folden, med Gaia gik det super nemt. Men i begyndelsen er en snor altså en god ting til hunden har lært hvad der forventes af den når den er med


  • #5   22. jul 2013 Min første hund blev i 'øvrigt trådt på af en hest. Det får mig altså ikke til at lade hundene blive hjemme, det får mig blot til at gøre visse ting anderledes så det ikke gentager sig. JEG synes hund og hest er en herlig kombi, og tager man et kig rundt til konkurrencer, i stalde osv, så er det da osse helt normalt at have hunde med blandt heste. Faktisk kan jeg dårligt mindes at være kommet i en stald hvor der ikke var mindst en enkelt hund der var fast inventar

  • #6   22. jul 2013 i tidernes morgen havde jeg altid mine hunde med på rideklubben... både de store og den bette yorkie. Det kræver allerførst at man har en hund der er villig til at gøre hvad ejeren siger, og at man så er mega obs på at være over hundene og få dem til at forstå afstand til heste. Men det kan altså lade sig gøre.
    Min yorkie var f.ex. ekstreeeeeeemt morsyg, men det kunne stadig lade sig gøre at få hende til at blive udenfor folden når jeg skulle hente hest ind - for jeg skulle ikke nyde noget af at få hende trampet ned ved leddet.
    Mine hunde lærte *RYK!* eller *FLYT DIG!* samtidigt med at jeg pegede... tilsidst kunne man bare rømme sig og pege.. og in the end, havde de fint styr på det selv. Jeg havde endda en overgang en del at gøre med en hoppe der ikke kunne fordrage hunde, og kunne hun klapse dem, så gjorde hun det. Men da hundene havde lært at holde afstand, så opfangede hun at jeg havde styr på at de ikke overskred hendes grænser, og så accepterede hun dem fint at de var der.
    Jeg tror faktisk ikke at jeg sådan trænede med dem eller noget i den stil.. jeg forventede nok bare at de makkede ret, når jeg sagde noget smiley


  • #7   22. jul 2013 Forstår ikke helt hvad problemet så er...?

    Jeg mener, hvis hun alligeve ikke skal være i nærheden af hestene når du har hende med, så er der vel ikke noget problem?


  • #8   22. jul 2013 problemet er at hun ikke virker særlig tryg, selvom hestene står på marken, og at de ikke står ved siden af... og hun gør meget af dem.. så det kunne være der var nogle gode råd at få af andre der har hunde og hest sammen smiley

  • #9   22. jul 2013 Nårhh... Så er jeg med igen smiley

    Kan du ikke tage hende med derud, og så bare sidde/gå stille og roligt rundt med hende derude, så hun vænner sig til dem?


  • #10   22. jul 2013 Min hund blev trådt på af en hest, godt nok "bare" på poten, men det blev en dyr omgang alligevel.
    Hun kommer stadig med i stalden, men bliver sat fast når jeg henter hesten, og imens jeg træner den. Jeg tør ikke at lade hende rende frit rundt mere, når jeg ikke kan holde øje smiley
    Men når jeg bare står og gør hesten klar kan hun sagtens rende rundt hvor hun vil smiley


    profilbillede
Kommentér på:
Hund og hest sammen?

Annonce