{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hej, er ny her, har et spørgsmål :)
  • #1   25. jul 2013 Det er imens.

    En løbetid varer 3 uger plus/minus nogle dage.
    Tæven bliver som regel højløbsk efter 8-13 dage, hvor hun har ægløsning og kan befrugtes.
    Hold hende fra hanner i min. 3 uger fra første blødningsdag.


  • #2   25. jul 2013 tæver er i løbe tid ca 3 uger det er forskelig fra hunde og rase hvornår hun er klar ,hvis jeg var dig ville jeg holde mig væk fra andre hunde i den tid ,og så holde øje med hvordan hun regerer ,

  • #3   25. jul 2013 Tusind tak, den er jeg med på, men jeg tænker lidt mere på, hun er stoppet med at bløde for en uge siden ca. så jeg kan godt slippe hende løs i skoven nu uden risici?

    ps. tak fordi du svarede, er ny til forummer smiley


  • #4   25. jul 2013 Hov, fik lige gennemlæst svarene, så selvom det er er en uge siden hun blødte, skal jeg vente 2 uger mere med at slippehende fri igen?, beklager de dumme spørgsmål! smiley

  • #5   25. jul 2013 Løbetiden foregår sådan, at når det røde blod forsvinder, og det bliver mere strågult, så er tæven klar til parring. Der sker også en ændring på vaginas fasthed.
    Så du skal hellere tælle uger, end at se efter blodet.


  • #6   25. jul 2013 Ok malene, det vidste jeg sq ikke! smiley men hendes vagina ser nu normal ud, (ikke længere opsvulmet) ca. en uge efter blødning, og har bemærket at hun "nægter parring" med bl.a vores nabos hund, så hvis den ser normal ud, skal jeg bare ligge en uge eller 2 til, og så kan jeg igen slippehende fri? ( endnu engang, undskyld de nybegynder spørgsmål!)

  • #7   25. jul 2013 vil lige tilføje at grunden til at jeg vælger at bruge dette forum er at jeg ofte for modstridende svar af andre hundeejere (jeg møder), og søger derfor et forum hvor folk kan snakke om deres egne erfaringer og man kan læse om tingene)

    mvh. martin a


  • #8   25. jul 2013 Hej Martin - hvis du passer på din tæve i 4 uger fra den dag, hvor du så blod første gang, så skulle du være sikker på, at hun ikke kan blive drægtig:-)

    Bare stil spørgsmål, ingen spørgsmål er for dumme- vi kan alle blive klogere:-)


  • #9   25. jul 2013 Tak Susanne! så er det dig jeg hugger hovedet af når hun bliver drægtig smiley
    spøg til side, takker!. allerede nu, selvom jeg er ny, og med de venlige svar der har været, (kl 8 om morgenen endda) virker dette som et sted jeg absolut vil besøge mere smiley


  • #10   25. jul 2013 Det er i hvert fald meget få tæver der lader sig parre 4 uger efter første blødnings dag, så du burde være sikker på den måde smiley

  • #11   25. jul 2013 Perfekt, tak Malene den æder jeg sammen med ovenstående post, og holder hende inde lidt endu smiley da hun er en lille hun tør jeg ikke risikere noget, da jeg har hørt at
    de små hunde kan dø under graviditet hvis det er en stor hund der "gør hende tyk" lyder logisk, men ved det ikke smiley


  • #12   25. jul 2013 ps: ved jeg kan fremstå lidt pylret, men sådan er det når det er første gang man selv er ejer og ikke "barn af en ejer" smiley

  • #13   25. jul 2013 Når min tæve er i løbetid (hver 10.ende måned), så holder jeg hende væk fra andre hunde i ca 4 uger.
    Efter hun starter med at bløde, aftager blodet efter ca halvanden uge, og bliver helt lyst, så man næsten ikke kan se det. Og det er på det tidspunkt, hvor hun er højløbsk, og vil parres.
    I den tid er jeg ekstra forsigtig, og har hende hele tiden under opsyn i vores have, som er indhegnet.
    Jeg har flere gange haft hanhunde i haven, som er hoppet over hegnet, og ind til hende. Derfor er hun kun ude under opsyn.
    Hun bliver kun luftet i snor, i hele løbetiden, for hun skal under ingen omstændigheder få en chance for at smutte, og måske blive drægtig.


  • #14   25. jul 2013 Mine erfaringer siger også ca 4 uger. Men en oplevelse jeg havde sidste ud, viste at min tæve blev parret, 7 uger efter første blødningsdag.
    Så tænker det mest sikre er at holde øje med hvordan hun opfører sig overfor andre hunde smiley


  • #16   25. jul 2013 Hej hanne, tak for det gode råd, lod godt mærke til min hund lagde halen til siden og virkede meget parringsvillig, selv over mig, et menneske, men har dog ikke oplevet at hun vil løbe ud og parre, tværtimod virker hun meget mere som om hun vil være tæt på en og nusses, lidt kvinde agtig (sorry, tag det med et smil) men netop i den periode du beskriver har jeg oplevet hanhunde i nabolaget stikke af og stå sødt og pive foran havedøren, og min hund har bestemt osse været interesseret, hun kan bare ik komme ud, så jeg har fulgt de hunde hjem til ejerne (med et smil, for eh han hund har da lov til at blive lidt "insert ord" ved ik hvad det hedder smiley

  • #17   25. jul 2013 Martin - hvis jeg er i tvivl om, om min tæve er højløbsk, så klør jeg hende i pelsen oppe på rumpen. Det er helt tydeligt, at hun så smækker halen til siden, på en hel speciel måde.

    Vi går i hundeklub til træning, og der må vi gerne komme med en løbsk tæve, for så holder alle bare deres intakte hanhunde i snor, og også tæven der er løbsk.

    Vi er også i en klub, med 25 andre hjemmegående hundeejere, som mødes en gang om ugen, og går tur i skoven et par timer. Bagefter spiser vi frokost sammen.
    Der er tit løbske tæver med, men da alle SKAL være i snor (max 2 meter), så er det ikke noget problem.
    De intakte hanhunde er noget på dupperne på sådan en tur, men da klubben har eksisteret med stort set de samme deltagere i 10 år, så er de vant til det.


  • #18   25. jul 2013 Hej Pia, sidder lige og kigger om jeg har nogle billeder på pcén, men ved sq ik helt hvordan jeg uploader et billede hertil smiley lidt pinligt i betragtning af at jeg sidder foran en pc nogle timer om dagen! og tak for velkomsten, kigger videre!

  • #19   25. jul 2013 til hanne: præcis, det var den opførsel hun havde, nøjagtigt endda smiley det lyder rigtig hyggeligt og som noget hundene elsker! men må indrøme jeg går ik selv til hunde træning/klub hun lystrer som hun skal, og så er jeg ikke meget for den slags, måske er jeg bare ærekær (vil selv/kan selv) men det går godt. smiley

  • #20   25. jul 2013 sådan der, så er der smidt nogle billeder op smiley de er fra mobilen, så ik den bedste kvalitet smiley

  • #21   25. jul 2013 kan ikke se dine billeder?
    hvor har du lagt dem henne? smiley


  • #22   25. jul 2013 har lige lagt dem op, under rmin profil (tror jeg, ved det ik, har gjort det for 1min siden måske tager det lidt tid? smiley

  • #23   25. jul 2013 Erik: så er det vist bedre at sterilisere tæven - kan man overhovedet få p-piller til hunde?

  • #24   25. jul 2013 Det er bedre at sterilisere istedet for p-piller smiley

  • #25   25. jul 2013 Erik - DET tror jeg ikke du skal regne med smiley ingen af mine hanhunde har været kastreret og ingen bliver det smiley og sådan er der mange der har det smiley

    Min tæve derimod er steriliseret smiley


Kommentér på:
Hej, er ny her, har et spørgsmål :)

Annonce