1.580 visninger
|
Oprettet:
Er jeg ikke god nok??? :( {{forumTopicSubject}}
Sidste tirsdag hentede min kæreste og jeg min lille westie hvalp, som nu er 11 uger. Min kæreste tog i sommerhus i lørdags og siden har jeg så været alene og at passe og opdrage den lille fyr.
Jeg synes virkelig det er hårdt og har af og til bare lyst til at græde. Jeg skal være over ham hele tiden for at han ikke tisser eller laver noget han ikke må. Jeg er så træt og trænger til at få en pause fra ham er det helt forfærdeligt?
Hvad kan jer gøre for at få mere overskud?
dec 2006
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 39 Svar: 484
Hvornår kommer din kæreste hjem? Synes ikke der særlig sødt af ham, bare at tage i sommerhus - det hårdt arbejde at have hvalp, og går man ind til det med en kæreste, regner man ikke med at skulle stå alene med det!
Da vi fik vores franske sidste år, gik jeg hjemme mens min kæreste tog på arbejde. Nøj, jeg glædede mig til så meget til at han fik fri hver dag! :o)
Ved ikke hvad du kan gøre for at få mere overskud. Bare hæng i, din kæreste kommer jo hjem og hjælper dig igen på et tidspunkt. Evt. kan du køre den lille gut træt med noget hundeleg, søgning af godbidder i græsset mm, så han sover resten af dagen. Eller få en veninde/familie medlem til at komme og hjælper dig lidt?
jul 2013
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 49 Svar: 254
Er det sådan at have hvalp og hvor længe vil det være sådan?
For elsker virkelige den lille fyr højere end noget andet og vil gøre alt for at han har det godt
apr 2010
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 986
Hende skal man også kigge efter og sådan, men vi gjorde det at vi lavede kravle-gård til hende inde (den var halvdelen af stuen), men der skulle man så ikke ligge sine ting.. Og så var der lukket terrasse så hun kunne gå ind og ud som hun havde lyst.. Forstår godt du er træt, det er hårdt at have hvalp :-)..
Jeg plejer at tage en lur når hun er træt.. Simpelthen tage hende med ind i soveværelset, lukke døren og lægge mig til at sove. De sover jo rigtig meget, og derfor er der jo flest timer med ro på :-)..
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.654
jul 2013
Det var desværre en aftale han havde lavet for næsten et år siden, inden vi besluttede os for at få hvalp. Han har rigtig dårlig samvittighed, men jeg er osgå sikker på at han nok skal hjælpe alt det han kan når han kommer hjem
apr 2010
Jeg har faktisk ikke været nogle steder som sådan uden hende siden vi fik hende D. 29. Maj.. På mange måder passer det mig fint - men i weekenden tror jeg at jeg skal med tøserne i byen :).. Vi er så også i gang med at renovere herhjemme, så min kæreste er på arbejde (jeg har ferie) fra 7-15.30, og så skal han arbejde herhjemme bagefter :-).. Så jeg er også træt - men planlægger bare lidt efter hunden.. Så i dag skal vi træne alene hjemme - jeg skal lige i ikea. Og i aften skal vi til hundeleg :-).
dec 2006
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 39 Svar: 484
Hvad med at købe en kravlegård og ha' med rundt? Vi har et til at ligge bag i bilen, så vi altid lige havde det ved hånden. Simpelthen så dejligt! Så kom han derned med noget legetøj og et lækkert marvben f.eks., så var der ro når man var på besøg (kan også bruges derhjemme i et desperat øjeblik)
Kravlegården kan vi så ikke bruge mere. Efter et par måneder opdagede han, at han kunne klatre op af det og udover. Dumme hund......
jul 2013
Vi øver sæt og læg, går tur, leger med aktivitetsbold, gemmer godbidder i køkkenruller og udforsker haven.
jul 2013
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 102 Hunde: 2 Emner: 363 Svar: 6.316
Måske skal du bare prøve at slappe af, for det lyder næsten som om at du har kørt digselv helt op.
mar 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 4 Emner: 3 Svar: 249
Nyd at vejret er til at være ude i. Jeg har lige overlevet min første sommerhvalp som nu er 4 måneder.
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 54 Hunde: 4 Emner: 78 Svar: 2.729
Hvad angår renlighed er han ved at være med. Dog skal ud og prutte og tisse når vi står og igen lige inden han skal have en lur. Og så kommer han ud igen hver anden time eller når han har sovet og drukket vand.
Men prøv at øve lidt sit, dæk, stå, rulrundt osv.
Han er den første hvalp jeg skal putte ellers bliver han overtræt og så bider han i alt. Især vores ben og tær.
jul 2013
Der sker selvfølgelig heller ikke noget ved at han ikke får opmærksomhed hele tiden
jul 2010
Følger: 59 Følgere: 53 Emner: 215 Svar: 12.762
2 stk trætte hundehvalpe ;o)
apr 2010
Og så kan det være du lige kan få lov at have et par dage uden hvalp når han kommer hjem.. Det er det gode ved at være to :-)..
Kan du ikke give ham et godt tyggeben? Og så lægge dig til at sove? Eller en fyldt kong? Noget der tager lang tid og gør ham træt?
jun 2008
Følger: 29 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 2.910
Jeg tror de fleste førstegangshundeejere når et punkt ligesom dig, hvor man harnlyst til at sætte sig ned og tude og kaste hvalpen ud af vinduet... Jeg gjorde ihvertfald med min første hvalp
Det bliver bedre! Men hundehvalpe er bare usa daynligt hårdt arbejde. De er nøjagtigt ligesom spædbørn, men desværre er de spædbørn uden ble på, der kan bevæge sig i høj fart og har munden fuld af synåle
jul 2013
jul 2009
Følger: 26 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 84 Svar: 3.784
Husker du, at din hvalp skal ud ca. hver anden time + hver gang den har sovet, leget, spist og drukket?
Har hvalpen ikke fået nogen form for renlighedstræning hos opdrætter? En hvalp på 11 uger burde være næsten renlig (det plejer mine da at være, men vi gør selvfølgelig også en stor indsats på det område).
jul 2013
jul 2013
Har ham ude når han har sovet, leget og spist. Men alligevel kan det godt smutte og der kommer uheld, har forhørt mig lidt og ale siger det tager fra en måned til et år at gøre dem renlige. Synes heller ikke det er det største problem, det værste er at han bider i alt f.eks. Ledninger det vil jeg jo gerne undgå
jul 2010
jul 2010
jul 2013
jul 2010
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 31 Svar: 5.519
Den med ledningerne er det vigtigste, så ja, det er fuld opmærksomhed, når han er inde i huset og vågen.
Er du begyndt at tage ham ud på småture, så han kan opleve lidt andet en hus og have ? Det kan også trætte. Det skal være mental træthed ikke fysisk, så det gælder ikke om at gå ham træt.
Men ellers så vil jeg også sig, nyd ham, han er kun babyhvalp i kort tid. Og hvis du føler dig afskåret fra omverden, kunne du måske invitere nogle venner på besøg og så sidde i haven med døren lukket ind til huset, så behøver du vel ikke have fuld opmærksomhed på ham hele tiden, men kan også hygge med vennerne.
jul 2013
Der udover er han også med oppe hos mine forældre, hvor der også sker mange andre ting.
Ja det er med at nyde han og glemme trætheden, han er jo en helt fantastisk hvalp. Er bare bange for at jeg aktiviterne ham nok
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.129
Det bliver bedre lige snart, når hvalpen begynder at forstå dit sprog. Og så bliver det så slemt igen, når han bliver teenager. Men så bliver det godt
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 1.751
Men det er mindst lige så vigtigt at sørge for der er tid til at slappe af, så den ikke får lært at den skal have opmærksomhed 24 timer i døgnet, og aktiverers hele tiden.
Men det er hårdt arbejde at have en hvalp - Specielt den første hvalp.
Men tro på dig selv, og lad vær med at bekymre dig alt for meget. For så er det altså heller ikke sværere
Men kan sagtens følge dig - Det er svært ikke at være lidt usikker her i starten.
Er det evt. ikke et hvalpehold i kan melde jer til?
apr 2010
jul 2010
Må hellere understrege jeg IKKE mente "bruger man rigtig meget tid på hvalpen" = meget aktivering i de vågne timer.
Mener at holde den i øjenkrogen så man kan sørge for at være et skridt foran den, f.eks. hvis den lige er vågnet og daffer ud af kurven for så sikkert at vil gå søgende omkring for så at tisse, så være hurtig og sige "skal du ud og tisse" få den ud - rose osv... på den måde bruge rigtig meget tid på hvalpen for det giver pote :o)
jul 2013
Jeg har meldt os på hvalpehold, vi starter om 14 dage og det glæder jeg mig rigtig meget til
Marie b, ja øv hvor træls, det kunne ellers have været rigtig hyggeligt
jul 2013
mar 2013
Følger: 2 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 2 Svar: 1.401
At han bider i alting kan afværges ved afledning.. Sig nej, når han bider i noget han ikke må, og giv ham et alternativ - fx en bidering, en bamse osv..
Synes også, at det lyder som om du tager det hele i et lidt for højt gear.. Slapper du af, skulle hvalpen også gerne lære det. Er den for vild eller hyper, så leg rolige aktiveringslege med den
aug 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 4 Emner: 26 Svar: 478
Nr 2 var 5 mdr da han flyttede ind, det mærkede vi knapt nok. Han var renlig, og efterlignere bare Luffe.
Nr 3 var en bandit - når vi ikke var hjemme. Selv om jeg synes jeg havde " Humle-sikret" huset, fandt han alligevel noget at ødelægge. Barstole fra køkkenet blev slæbt ind i stuen og splittet i atomer, sofaen manglede pludselig et hjørne osv. I LANG tid var alle reoler tomme, bøger, pynteting, alt blev sat væk. Han var over 1 år inden han blev renlig pga flere omgange blærebetændelse. Han har spist utallige strømper, selvom jeg syntes alt var fjernet. Jeg skulle være 5 skridt foran ham.
Han er nu 2, og tiden med ulykker er forlængst ovre..
Nr 4. Er nu 10 mdr. En rigtig mokke i drengeflokken. Jeg synes det bliver nemmere hver gang, fordi man ved, hvad man kan forvente.
Hvalpetiden kan være slem, men det er også tiden, hvor du knytte bånd til hvalpen og den til dig. Min mindste er 10 mdr- og jeg savner allerede lidt duften af hvalp, tisseturene midt om natten, de små syle osv - men jeg må vente til hun forhåbentlig selv skal have hvalpe.
jan 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 3 Emner: 142 Svar: 830
Hun var overalt og var hun vågen, så stod den på lege lege lege lege lege lege lege!! Ikke to sekunders ro var der. Eller jo det var der - hvis hun var væk i mere end et par minutter kunne jeg som regel finde hende i færd med et eller andet som hun ikke måtte
Og pakke hende ind i trøje og snore hvert 20 minut (maks - nogen gange hver 10 da den lille pige ragede en blærebetændelse til sig) og ned og tisse og op igen, lege lidt, ned og tisse og op igen...
Vi trissede de her 10-15 minutter nogle gange om dagen og hilste på en chihuahua som hun legede lidt med og kiggede grundigt på alle de farlige ting som hun fandt. Så var hun lidt træt når vi kom indenfor igen.
Jeg valgte dog at hun skulle sove i bur. Først ved siden af min seng, hvor buret var pakket ind i tæpper og så arbejdede vi os udad mod hendes soveplads, fjernede tæpper og til sidst åbnede buret om natten. Det tog næsten 6 måneder, men pigen var 100% tryg i buret og overhovedet ikke ked af at sove alene.
Det blev derfor også buret hun søgte ind i da den efter 2-3 uger stod i døren mellem soveværelset og stuen. Så kunne man lige lukke lågen og få en lur
Ellers lærte hun også at vi kunne sove i sofaen med hende på min mave eller oppe ved min hals. Det holdt hun rigtig meget af. Det blev dog aldrig meget mere end 1 time - så blev jeg vækket af små kys og nippen i min næse
Når du er ude og besøge nogen, så ville jeg lade hunni rende lidt rundt imens du holder øje og så når tingene lige er tjekket ud, så ville jeg tage ham op på benene.
Saphira var som 11 ugers med mig til forelæsninger på universitetet i Kolding 2-3 gange i ugen. Det var egentlig meningen at min mor skulle have passet hende når jeg var afsted, men af flere årsager blev min mor indlagt og var ikke i stand til at tage sig af en lille hvalp når hun endelig var hjemme. Så Saphira måtte slæbes med, med mindre jeg ville ødelægge alene-hjemme-træningen (og det var no go da min gamle hund led af voldsom seperationsangst og splittede hjemmet ad hvis man lod hende alene - det kunne jeg ikke klare hvis det også skete med Saphira) eller jeg kunne sætte mine studier på standby i et år... Så pigen måtte med.
Det var en tur først ind til banegården i Esbjerg, med tog til Kolding og gåturen fra banegården og op til uni. Så der lærte hun at når vi nåede frem, så kunne man godt lige bloppe hos mig i en times tid (og så passede det med at der var pause og vi kunne gå ud og tisse) og ellers ligge helt stille og tygge i hendes ynglingslegetøj (dog med en lille bitte smule knurren af legetøjet nu og da, hvor jeg stoppede hende).
Det tog maks 3 gange, så havde pigen lært, at når man placeres på mine ben med tyggelegetøj, så kan man lege helt musestille eller man kan sove
jan 2012
Derfor er det noget vi har kæmpet med i lang tid. Hun var vel egentlig renlig, men er brudt ud igen efter at vi flyttede i hus her i påsken. Så troede jeg vi var ovre det igen, men så tog kæresten til Frankrig for at se Le Mans og så stod jeg pludselig med en hund der tissede indenfor flere gange om dagen. Min kæreste greb hende på fersk gerning da han kom hjem og siden har der ikke været noget.
Havedøren har så også kunne stå åbent meget af tiden, men nu har der ikke været nogen uheld i 5 uger, så krydser alt hvad jeg krydse kan for at vi er ovre det nu. Saphira er 1½ år nu. Det er noget jeg virkelig har hylet over - også fordi min kæreste absolut ikke er hundemenneske og allerede nu er lidt nervøs for når vi engang skal have hund nr. 2, så jeg har skammet mig helt vildt over at min store hunni ikke var renlig. Heldigvis har han bare fejet det til side og sagt det nok skulle gå
jul 2013
Det er skønt at i kan give mig modet tilbage til at være mor for min lille hund, og troen på mig selv.
Jeg er jer evigt taknemlig, tusind tak for alle jeres gode ord, det varmer meget
feb 2009
Følger: 39 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 205 Svar: 3.301
Men jeg hang i og har idag hvad jeg synes er verdens bedste vaps! Alle mine veninder vil gerne have en Ginga så mon ikke jeg fik gjort et rimeligt arbejde alligevel...
feb 2012
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 113 Svar: 5.519
Hver gang jeg ser en hvalp, tænker jeg.. ihh åhh hvor ville jeg gerne.... lige indtil jeg kommer i tanke om hvor hårdt det var da Emmi var hvalp
Det trak tænder ud, men i dag har vi den mest fantastiske boxer pige
Hæng i det skal nok blive godt..
jul 2013
Når Cody har været i gang og jeg kan mærke han er træt, lader jeg ham gå rundt selv i mens jeg holder øje med ham, så går der ikke mange minutter så finder han et sted at sove
jul 2013
Han er bare ikke så stor, men derfor kan han selvfølgelig godt klare nogle korte gå ture.
jul 2013
Mht. Tricks så øver og øver vi, han kan nu sætte, lægge og så er vi gået i gang med giv pote. Sig endelig til, hvis du har ideer til tricks og aktiviteter
jan 2012
Saphira render stadig rundt på væggene. Nu er hun også bare akut døv og glemsom. Sit...? Joooe det kan vi da vist godt mindes hvad det er. Efter et par kommandoer hjælper det lidt på det og tøsen sætter sig meeeeget tøvende.
Dæk...? Det kan hun ikke huske hvad er for noget... -_-'
Indkald? En by i Rusland...
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.279
jul 2010
Kom efter.... mht. alene hjemme træning er det en gerne en god ide med radioen tændt :o)
jul 2013
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.279
Ja, også det, Aino - og paraplyer (som om de er fremme nu....)
Så lidt Pernille - der er nok at gå i gang med, så brug den lille bandits energi konstruktivt
Er jeg ikke god nok??? :(