{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.417 visninger | Oprettet:

Hvor mang km går i med jeres hund {{forumTopicSubject}}

Ja, nu er jeg også lidt med på moden, smiley har fået det der endomondo på min telefon, og er begyndt at bruge det, Har testet de ture jeg plejer at gå med min hund, og er faktisk overrasket over hvor korte de er...

De fleste er knap 2 km, turen til daginstitutioner er 2.4. så er egentlig ikke langt... men går så langt som mine knæ kan klare.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor mang km går i med jeres hund
  • #1   2. aug 2013 To "korte" på knap 2 km og én lang på ca. 5 km smiley

• #2   2. aug 2013 I gennemsnit går jeg 10 km om dagen med Floyd

• #3   2. aug 2013 Jeg kan ikke klare mere end ca 5, nogen gange kun det halve, men sørger for at hun kan komme til at løbe frit så hun kan få strukket benene.

• #4   2. aug 2013 Ikke vildt langt. Kia vil hellere have snoren af så hun kan grave og lege med pinde og hvad hun ellers finder og hun spæner frem og tilbage mens jeg går så hun går nok det dobbelte hvis ikke mere :o)

Hun bruger også en del tid på at hoppe efter insekter for tiden.

• #5   2. aug 2013 På en alm. Hverdag ligger vi omkring 8-11 km totalt.
    I weekenden ikke under 10 km pr dag. Oftest omkring 13 km. Forrig lørdag rundede vi 20.

• #6   2. aug 2013 Nok ca. 5-7 km. om dagen.

• #8   2. aug 2013 Det har jeg simpelthen ikke nogen ide om overhovedet.

• #9   2. aug 2013 Ingen anelse. Det afhænger meget af humør, vejr, og om hvad der ellers skal ske den pågældende dag.

• #10   2. aug 2013 Jeg bruger appen "gå for hjertet", hvor man donere 1 krone på km, man går til forskning i hjerte-kar sygdomme. Det bliver hurtigt til mange penge, man får doneret.
    Jeg går en kort tur på 1-2 km og en lang tur på 5 km om dagen smiley

• #11   2. aug 2013 Okay. kan se jeg går lige i underkanten, i forhold til jer, men så længe hun selv får mulighed for at løbe så går det. smiley

• #12   2. aug 2013 Åh Sabrina, det tror jeg ikke, der er nogen facitliste på. Både hunde og mennesker er forskellige og trives med forskellige ting. Jeg går ikke kun for min hunds skyld, men også for min egen smiley

• #13   2. aug 2013 Jeg går også for min egen, Vil gerne af med nogen kg, og cykling og gang er det eneste jeg har mulighed for. og ridning,

Hun virker til at trives fint, og laver ingen ballade i hjemmet, jeg køre små ture med hende og går forskellige steder flere gange om ugen, så ruten ikke er den samme.

• #14   2. aug 2013 Det har jeg ikke den fjerneste anelse om. Balto kan ikke klare særligt lange gåture, og slet ikke i den her varme. Så skulle jeg give et bud ville det være mellem 2-3 på en dag. Om vinteren lidt mere.

• #15   2. aug 2013 et sted mellem 2-3 timer om dagen... hvor langt vi kommer har jeg ingen ide om smiley så længe de får brugt snuderne, og løbet lidt rundt så er de godt tilfredse smiley ud over det så har de jo altså også 100 km2 have at boltre sig på.
    men kan da prøve at geninstallere endomondo, syns selv det er lidt sjovt at se hvor langt man kommer smiley

• #18   2. aug 2013 Det aner jeg ikke, for ingen dage herhjemme er ens.

• #19   2. aug 2013 3-8km om dagen smiley

• #20   2. aug 2013 Jeg tror faktisk ikke, at vi går så langt igen..
    Nelly bliver ikke træt af, at gå nok så langt.. Så er det gerne noget med, at vi går en tur på stranden f.eks. Og er der ca. 2 timer, men går måske kun 2km. Men nelly løber rundt på stranden, og bader meget, så hun er godt træt når vi kommer hjem igen.. Eller også så går vi ned til noget skov/mark og laver feltsøg, og der går vi jo heller ikke så langt, men hun får jo løbet rundt og arbejdet..
    Det får hun også meeeeget mere ud af, end hvis jeg gik 10km med hende:)

• #21   2. aug 2013 Hos os trasker vi heller ikke bare derudaf. Vi indlægger en del træning, leg og søgeøvelser på to af dagens tre ture. (Den sidste tur er en aften tisse tur på 20-30 min)

• #22   2. aug 2013 Mindst 10 km om dagen med Salik (Det meste af tiden er han dog fri og vil skyde på han løber en 30 stykker så hvis ikke mere). Dog går jeg væsentligt længere når jeg har fri så 3-4 dage om ugen går vi i hvert fald 30 km om dagen (Salik er fri langt størstedelen af turen så får ham bliver det til en del flere kilometer).

De små går ca. 5 km om dagen (næsten altid fri på steder hvor de kan løbe og lege)
    Cleo går så meget hun kan (mellem 3-5 km om dagen alt efter hvordan handes ben har det) men hun er altid med (også på 30 km turene) her sidder hun i en taske på min ryg når hun ikke gider gå mere). Derudover svømmer Salik og Cleo hver dag og så træner jeg naturligvis med hundene 3-4 gange om ugen (Salik træner HVER dag)

• #23   2. aug 2013 Det ved jeg faktisk ikke, men ikke ret langt. Laika er ved at være oppe i alderen, og hvis hun går for meget i løbet af en dag, så begynder hun at døje med bagbenene. Miko er ikke helt udvokset endnu, så det passer meget godt, med det Laika kan holde til at gå. Vil tro vi går max. 2 km. om dagen. De får så lov til at løbe frit alle de steder de kan.

Jeg har dem så med ude ved mine heste ca. 2-3 gange om ugen, og der kan de rende rundt alt det de vil. Miko tager altid lige en ordentlig tur, for fuld knald. smiley
    Der er vi gerne i 2-5 timer, hvor hundene har fri adgang til hele grunden (inkl. foldene) i mindst halvdelen af tiden. Der får de rendt en del rundt, specielt Miko, han elsker at rende rundt og snuse til alt, ude på foldene. smiley

• #24   2. aug 2013 Jeg tror vi går max en km på en tur i den varme her. Nanna falder allerede bagud efter 200 meter.
    Om vinteren kan vi til gengæld gå tyve km uden man kan mærke det på hende.

Jo flere km man sætter på sin hund, des bedre form kommer den i.
    Jo mere man giver, desto mere vil hundene vænne sig til og dermed kræve.

Hellere tilbyde mentaltræning fremfor motion på motion. Hjernen skal jo også være træt - ikke kun benene.

• #26   2. aug 2013 I den her varme... Ikke særlig langt. Det kan Laika slet ikke klare. Hun bliver træt bare af klikkertræning indenfor, pga varmen...

Men nøj, det ville være sjovt med en længde-tæller til hunden. For Einstein får godt nok spurtet meget rundt når vi er i skoven... :b

Om vinteren kan vi gå rigtig langt.

• #27   2. aug 2013 Vi går måske kun en km her i sommer varmen , har FB , og han kan ik holde til mere , han vil heller i haven og spille bold , for når vi går i varmen , ender det altid med han nærmest løber hjem igen smiley

• #28   2. aug 2013 Årh, sådan en gå-donations ting på Einstein og så fri i skoven... Så skulle der nok tikke mange penge ind til hjerterne! :b Gid det virkede sådan :b Må få den app, når jeg engang får skiftet min ældgamle Nokia ud med den smartphone, min mor har givet til mig... Der indtil videre pynter i skabet :b

• #29   2. aug 2013 Man behøver vel ikke at vælge, Malene? Man kan godt mental aktivere sin hund mens man er på tur.
    Desuden tror jeg også på at det (lige som ved os mennesker) er sundt at røre sig hver dag.

• #31   2. aug 2013 Stine s: Hvis man har en polarhund, kan man godt være nød til at vælge... Motionen fra :o) Her i denne varme. Medmindre man vil have en hund med hedeslag. Det har jeg prøvet, efter 5 minutters gåtur ned til en badesø. Mere skulle der ikke til.

• #32   2. aug 2013 har lige tjekket på i form, den lange tur daglig er ca 4,5 km og så to små ture af 1,1 km længde.

og så er der dage hvor gåturen bliver mere end en time, og så er vi på 6-7 km på den lange tur, men det er bare ca en gang ugentligt

• #33   2. aug 2013 Ikke så langt endnu, da jeg passer voldsomt på hans små knogler smiley

• #35   2. aug 2013 Jeg er ikke sikker på, hvor mange km vi går, men mere hvor lang tid vi går.

Her i sommer, har det som regel været sådan her:
    Om morgenen går vi i skoven fra kl 6-8, fordi der er temperaturen behagelig.
    Om dagen er vi mest smutture på marken og i haven, leger, går spor eller bare tuller rundt.
    Om aftenen går vi rundt om engen, og det tager en times tid.

Hvor langt vi går, kommer an på hvor meget der skal snuses til og kigges på.

• #36   2. aug 2013 Vi går ikke ret langt. Vores hunde gider ikke bare gå. Det tager os mindst ½ time at gå 1 km, fordi de skal tjekke alle spor efter rådyr, harer og ræve plus grave efter muldvarper og mus, spise græs og hindbær og hvad de nu ellers kan finde på. Så de får deres motion i søen og på agilitybanen i stedet for.

• #37   2. aug 2013 Jeg går pt. 2x 8 km med mine to.
    Vi går ud til.min hest om morgnen også går vi hjem der ude fra når varmen er dampet lidt af smiley
    Jeg plejer at cykle og så længe cyklen er i stykker så går jeg også kan hundene lige så godt komme med smiley

• #38   2. aug 2013 enig en hund skal også være træt mentalt - men bestemt også fysisk. Hvis jeg kun træner med min hund og nøjes med at gå 1-2 km med ham om dagen har jeg en hund som bestemt ikke fungere optimalt - han koncentrer sig ikke om træningen, re rastløs og bare slet slet ikke nær så glad som han ellers er. Så her er det på ingen måde enten eller med i høj grad både og - ikke mindst da jeg også har en hund som mistrives hvis han ikke får mentale udfordringer nok.

• #40   3. aug 2013 Altså det med at man vænner hunden til det og den så skal have en masse km hver eneste dag, den holder altså ikke her.....

Floyd kan sagtens ligge stille flere dage, hvis jeg har et presset program, de perioder får han måske lige en morgentur på 15 minutter og en tur til aften på måske det dobbelte ( derudover er han så nede og tisse )

• #41   3. aug 2013 Det er meget forskelligt hvor langt jeg går. Om morgenen er det oftest mellem 2 og 3 km. Og efter turen laver jeg forskellige aktiviteter inden jeg kører på arbejde. Laver aktivitetsspil, agility og lydighed i haven, fodersøg osv.

Om aftenen efter arbejde går jeg også mellem 2 og 3 km. Nogle gange længere. I går aftes var jeg f.eks oppe at gå omkring de 5 km og han var helt færdig da vi kom hjem smiley
    Ofte kommer det også an på vejret og om jeg har en travl periode men nu er Felix ikk en hund der kravler på væggene hvis ikk han får 15 km motion om dagen.
    Hvis jeg sku gå så meget med ham + at træne skal jeg nærmest op kl 5 om morgenen, arbejde i 8 timer og så hjem og have aftensmad, gå med hunden og så er det næsten allerede sengetid igen.
    Det magter jeg simpelthen ikk må jeg indrømme.

• #43   3. aug 2013 0-12 km..
    Det svinger temmelig meget.
    De dage, hvor jeg arbejder kl. 6-22 der går jeg ikke tur smiley

Pelsmonstret kan fint affinde sig med at der ikke er rutiner i forhold til længde og tidspunkter, hvor man går tur eller laver anden aktivitet

• #44   3. aug 2013 jeg vil bare sige!!

syns det er flot til alle dem af jer der overhovedet går med jeres hunde! kender sku mange hunde der ikke kommer et skridt uden for matriklen, eller så kommer de kun lige en tur rundt om blokken på 5 min og så ind i igen for så har den jo "besørget" sig... ak suk -.- (eller kender ikke nogen privat, men har "observeret")

syns bestemt ikke nogen skal have dårlig samvittighed over at man kun går få km, for mig er der mere "indholdet" og "tiden" i turen der tæller.

personligt selv går jeg ca 2 km om morgenen (20-30 min) inden jeg skal på arbejde. ca 5 km når jeg kommer hjem (1 time) og så igen ca 2 om aftenen inden vi putte sover. Mine hunde går i 5 m liner da vi bor i en skov og har sku hverken lyst eller tid til om morgenen at skulle rende efter hunde gennem krat og busk, da vi både har Kamikaze ræve, milliarder af fasaner, rådyr og hare. Men med de 10 m til sammen har de mere eller mindre frit spil med snude og poter (Kaito har fanget 5 muldvarper og 4 mus) sååå....

på fridage går jeg dog noget mere da det en times tid når jeg står op og så igen ved middagstid og igen ved aftens tiden smiley

• #45   3. aug 2013 0-10.. Jeg har ingen anelse...

• #46   3. aug 2013 Personligt synes jeg det er vigtigere at mine hunde dagligt får lov til at lave noget de er avlet til (og elsker) end at jeg trækker dem 15 km, hvor de hænger bagved i 8 meter flexline (hvilket med deres hastighed ville tage ca. 7½ time). Selvom det absolut ville være mere sundt for mig smiley
    Da vi havde Chávez oplevede vi at have en hund, som havde mere behov for at bruge kroppen end hovedet (efter min mening var han usædvanlig dum af en buhund at være), så der var jeg nødt til at finde cyklen frem ind imellem for at han var til at være sammen med. Sådan er det slet ikke med de to hunde vi har nu. De elsker at bruge hovedet og har ikke brug for en masse motion. De er ikke i form til at løbe et maraton, men det skal de heller ikke, så det er hverken et problem for dem eller for mig.
    Anti er overhovedet ikke mærket af en weekend med agilitykonkurrencer selvom hun i en alder af 9 år stadigvæk løber AG3 og SP3, så jeg kan ikke se noget behov for at lave om på vores korte daglige gåture.

• #47   3. aug 2013 **Alfisten Natasja* *
    enig!
    Hunde bliver ikke trætte i kroppen af at bruge hovedet og ikke trætte i hovedet af at bruge kroppen- Begge dele skal aktiveres og bruges for at have en generel sund og velafbalanceret hund. Naturligvis med udgangspunkt i og hensyn til den enkelte hund og hundens type smiley

• #50   3. aug 2013 Blaze gider ikke gå særlig langt i den her varme, selv i hundeskoven foretrækker han at ligge i skyggen smiley Men når det bliver koldere skal vi ud en hel del smiley

• #51   4. aug 2013 Jeg er enig, Natasja, jeg kan mærke stor forskel på, om min hund har fået motion eller ikke.

Nu er der selvfølgelig stor forskel på hunde, men en hund med så meget energi som min, har brug for at få brugt sin krop og ikke kun hjernen. Jeg leger og træner også ud over gåturene, men jeg kan tydeligt mærke, at hun har brug for motionen.

• #52   4. aug 2013 Også helt enig med Natasja.
    Vi går 8-10 km fordelt over dagen med whipperne, en del af tiden får de lov at løbe frit og bevæger sig derfor længere end vi andre gør.

Whipperne er utålelige, hvis de ikke får opfyldt deres beov for at røre sig.
    Det hjælper ikke at gå spor, lave aktiveringsøvelser mv., det er et supplement, men kan ikke stå alene.

Efterhånden kan Alfa godt slappe af en dag, men som unghund blev hun destruktiv og meget opfindsom, hvis ikke hun var blevet brugt fysisk.

Kommentér på:
Hvor mang km går i med jeres hund

Annonce