902 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Sele og Voksealderen?? Sele og Voksealderen??

Hej derude. jeg har et par spørgsmål i forbindelse med at jeg adoptere en hvalp.
Han er rottweiler/dobbermann blanding og derfor regnes det jo med han bliver noget af en basse smiley
Men ja.. jeg er SU modtager og har ikke lige pengene til at købe sele hver måned fordi han vokser. hvad gør i andre med store hunde? og er der muligheder i dyrebutikkerne for at aflevere selen og få byttet den til en større? vil helst ikke have han får halsbånd på så tidligt. vil nødig have han for beskadiget halsen hvis han trækker. håber i kan give mig noget jeg kan bruge smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• TV mounting / hanging 600 kr.
  • Nedtagning af loftslampe som er ved at falde ned og pt hænger i én skrue 400 kr.
  • Loftspots slukker ikke 600 kr.
  • Lavt tryk på varmt vand bruser 1.000 kr.
  • Gravearbejde med minigraver, 12kvm 1.600 kr.
  • Rensning af tilstoppet afløb 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sele og Voksealderen??
  • #1   5. aug 2013 Køb en K9 sele ( evt brugt ) - de kan spændes en del ud og ind - så kan du måske nøjes med den - og så en til om en del måneder smiley

• #3   5. aug 2013 Vi brugte en meget billig lille hvalpesele, gik så over til Hurtta Y-selen og klarede os med to stk., da de er meget fleksible i størrelsen.
    Du kan også købe meget billige seler brugt eller på tilbudssider. Den med at bytte i dyrebutikken tror jeg ikke på.

• #5   5. aug 2013 Jeg mener at have hørt noget med, at y seler skulle være bedst til hunde der vokser.
    er ikke sikker, men der er nok nogen der kan be- eller afkræfte det.

Jeg bruger selv sele, men det er jo ikke nødvendigt at bruge en sele, især ikke hvis du sørger for at lære den at gå ordentligt fra dag et - og det er især vigtigt når det bliver sådan en stor passe smiley

Men vælger du alligevel en sele, kan du sagtens købe en billig sele, bare modellen fungerer til en hvalp der vokser, og ellers sidder godt.

• #7   6. aug 2013 Hvorfor ikke bare træne at hunden ikke må trække?
    sådan en hund kan nemt trække afsted med dig smiley

• #8   6. aug 2013 Som tidligere nævnt, så har maxi zoo nogle temmelige villige nylonseler, der kan spændes meget ud smiley
    (link fjernet)

• #9   6. aug 2013 Nogle dyrlæger har selebytteordning, så man kan bytte i løbet af hundens hvalpe / voksen tid og den sidste beholder man så. Den ordning er ihvertfald på vores lokale dyrehospital

• #10   6. aug 2013 Vi startede med en nylonsele da hun var hvalp, og sørme så om hun ikke bruger den endnu. Hun er 2 år. Den passer perfekt, men er dog med tiden blevet beskidt og smårusten på spændet, så vi er på jagt efter en ny sele.

• #11   6. aug 2013 Tusind tak alle sammen for de mange muligheder jeg har tager Mettes eksempel det lyder fantastisk at den stadig passer hende smiley nylonsele ^^ den er også luftig ikke?

• #13   6. aug 2013 ja men tog jeg den i en større model så kunne det være den holdte lidt længere smiley
    hvad med.. mmh. koster den virkelig ikke mere?

• #14   6. aug 2013 Vi har bare købt en billig H sele imens hun vokser, og planen er så at købe en dyre sele når vi er sikre på hvor stor hun bliver. Men indtil videre fungere det fint med den billige version, så tror bare vi beholder den så længe hun kan passe den/den holder.

• #16   6. aug 2013 De har også billige halsbånd (link fjernet)
    Husk hundetegn ;o)

• #17   6. aug 2013 hehe ^^ ja de kære hvalpe har det jo med at rulle sig i alt der stinker og er beskidt ^^
    årh er ikke så glad for at bruge halsbånd igen det med strubebenet kan blive trykket og give luftvejsproblemer hvis han trækker han har aldrig været i snor før så vil gerne starte ud med en sele smiley men ja hundetegn er bestilt ^^ det var nu ikke fordi det skulle være "billigt" som sådan. det bare hvis det er flere gange i løbet af et halvt år det begynder at løbe op. så der i hvert fald lang udsigt til kørekort hehe smiley
    den beskrivelse forvirre mig? en vaskepose? hehe ^^ sådan en ejer jeg ikke, hvad end det er smiley

• #19   6. aug 2013 ah smiley godt der er nogle garvede husmødre derude ^^

• #21   6. aug 2013 ^^nå hahah smiley det var nu et kompliment fra min side smiley
    man behøver sku ikke have børn for at være husmor smiley hehe ikke i mine øjne ;p
    ej jeg er bare helt elendig til tøjvask og sådan nogle husmor ting smiley hehe.

• #23   6. aug 2013 heheh smiley det til gengæld mit arbejde ^^ hehe. der rykker det. men oprydning og... opvask og vasketøj... nej der melder jeg pas der må jeg sku få en kvinde ud og ordne det når det er helt slemt. så doven er jeg nemlig ^^

Kommentér på:
Sele og Voksealderen??

Annonce