Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylde mursten 500 kr.
  • Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Hand curtain rail on ceiling 400 kr.
  • Afhente mindre fældet nåletrå 1.000 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund chippet i udlandet, gælder det i dk?
  • #1   9. aug 2013 Chippen skal være af en bestemt ISO kode for at den kan læses af de læsere dyrlæger mv. har.
    Hvis den er det gælder den.
    Min den lille er chippet i Chile, den rigtige type chip, ingen problemer der smiley

• #2   9. aug 2013 Okay smiley i dette tilfælde var det i prag, så det ikke til vide smiley

• #3   9. aug 2013 Hvis chippen kan læses af en dansk læser gælder den smiley

• #4   9. aug 2013 Jeg har måtte få ny chip i et par hunde fra USA, nogle dyrlæger kan læse dem, andre kan ikke.
    Vi blev stoppet med en voksen hund i Kastrup og der kunne tolderen ikke læse chippen, men da vi kom over til dyrlægen fandt han den.
    Hvis hunden har 2 chips så vær sikker på at begge er i passet.

• #5   9. aug 2013 Jeg og hundepigerne blev for nogen år siden fundet af en springer spaniel der var blevet væk fra sin familie. Han kom med hjem og med til nærmeste dyrlæge der kunne fortælle mig at hans chip ikke var læsbar. Gode råd var dyre og han blev fremlyst hos politiet og blev hos os.(han var mægtig sød) han forstod håndsignaler ligeså fint samt fløjte.Men ikke ord. Det viste efter nogen timer at "Absalon" var på ferie i DK med sin familie fra Slesvig/Holstein og havde bakket ud af sit halsbånd. Han talte kun tysk. smiley Men hans familie var SÅ glade for at se ham igen og vi havde haft en hyggelig dag i selskab med vores nye ven. Men nej hans chip kunne ikke læses i DK.

• #6   9. aug 2013 Sarah havde den en tysk chip?
    For i EU burde alle chips kunne læses

• #7   9. aug 2013 House: Ja det går jeg ud fra? For dyrlægen sagde han mente (ud fra hvad han fik i skærmen går jeg ud fra) at hans skud var han var fra Tyskland eller Østrig. Det var 2010 ved ikke om tingene så anderledes ud der?

• #8   9. aug 2013 I får da lige et billede af vores tyske ven fra da han fandt os. Kunne da ikke efterlade det fjæs.. smiley

profilbillede
  • #9   9. aug 2013 Hvis dyrlægen kunne "se noget på skærmen" må h*n jo have læst chippen, og ikke kunnet finde den i DHR

• #10   9. aug 2013 Nååårh ja ja - nu kan jeg godt se hvad du mener.. han fik jo et resultat men ikke noget man kunne slå op da den netop ikke kordinerede med et system han havde.. men der kom tal og bogstaver op i skærmen. Det så jeg jo selv. Den sagde også "Bib".

• #12   9. aug 2013 Cleos chip er polsk, og kan læses.

• #13   9. aug 2013 Fossi's chip er norsk og hans chipnr. blev indberettet til dhr da han fik dansk stambogsnr. så han er registreret i dhr med hans norske chip nr.
    Jeg har fået oplyst at kommer man til udlandet så vil chip kunne aflæses af den type scanner der passer til landets chipstandart.... dvs. der skulle ikke være problem hvis man rejser i norden og eu.
    Hvis hunden bor i landet og man har omregistreret hunden så vil adr. komme frem, hvis det er en turist vil man kunne se hvilket land den er chippet i og så vil man kunne sende en forespørgsel til det lands register..... derfor kunne man som opdrætte i teorien godt kunne få en adr. forespørgsel på en eksporteret hund, men jeg tror ikke i praksis at dhr ville kontakte hundens opdrætter hvis en hund fra ens opdræt blev fundet i et andet land.

• #14   9. aug 2013 Det letteste er at dyrlægen lige kontrollerer chippen. Det er også her at tilmeldingen til Dansk hunderegister kan ske.

• #16   9. aug 2013 Cody, min malteser som jeg reddede fra nogle mishandlere, han blev chippet i Polen og den virker fint herhjemme. Dyrlægen kunne ihvertfald sagtens læse den da han var inde til tjek.

Kommentér på:
Hund chippet i udlandet, gælder det i dk?

Annonce