{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.649 visninger | Oprettet:

kløestillende {{forumTopicSubject}}

Min hund har/havde desværre fået lopper og er derfor slået ud med med røde plamager og har kløet sig til blods så der er kommet nogle væskende plamager.

Nogen der ved hvor man kan få noget kløestillende nu hvor man ikke kan komme til dyrlæge i weekenden?... Tænker selv dyrehandler

Prøvede det døgnåbne apotek inde i byen igår men de havde intet.
Skal lige siges han har fået loppekur for 3 uger siden, da jeg opdage min nyindkøbte kat havde lopper og derfor gav hele banden en tur. Og så fik han en ny kur i forgårs da jeg fandt lopper på ham igen. Tjekkede ham igår og fandt ingen lopper men han klør sig gevaldigt og jo synd for ham.

Har i alt 3 hunde g 3 katte og har sgu aldrig haft lopper før.
Bruger frontline og har virket... end til nu! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kløestillende
  • #1   10. aug 2013 Der skal gå 4 uger mellem hver behandling.
    Hvis ikk Frontline virker ordentligt så prøv Advantage. Hører ofte folk ikk gider bruge Frontline men hellere bruger den anden.

    Der findes en shampoo der hedder KW medicin shampoo. Den er kløestillende.
    Og ellers har KW et godt alternativ i stedet for loppeshampoo. Den hedder Tea Tree Oil. Begge kan købes i de fleste dyrehandlere. Bare nøjes med den ene selvfølgelig. Du skal bare være opmærksom på hunden ikk må vaskes 48 timer før og efter behandling af loppemiddel. Det mindsker virkningen


  • #2   10. aug 2013 det jo det at han har fået loppekur for 2 dage siden... prøver at se om jeg kan finde den shampoo i dag
    Har også en bekendt der har fra rådet mig brugen af frontline... men det jo en smagssag om det virker på ens hund


  • #3   10. aug 2013 Når du også har katte, er Advantage et godt alternativ. Jeg har selv 4 små hunde og 3 katte, og så køber jeg bare den Advantage til store hunde og deler det ud på hele banden (selvfølgelig efter hvor meget det enkelte dyr skal have).
    Man kan nu godt komme til dyrlægen i weekenden, dyrlægerne har en vagtordning.


  • #4   10. aug 2013 Det er ikke en smagssag om det virker på hunden; lopperne er resistente, og det virker bare på ingen måder længere... og har ikke gjort det til fulde i nogle år.

    Du er sikker på det er lopperne hunden reagerer på, og ikke giften? Du har behandlet temmelig meget, og ikke alle hunde tåler hverken Frontline eller andet loppemiddel.

    Måske du bør ringe til en vagtlæge og få udskrevet noget mod de væskende sår hunden har fået? I hvert fald ikke noget jeg selv ville begynde at vaske på, det vil jeg gerne have dyrlægens shampoo ind over..


  • #6   10. aug 2013 Hvis hunden kløer sig så meget den bløder og får væskende plamager, så skal den til dyrlægen. Det kan udvikle sig til hudbetændelse ller hot spot, som kan gå stærkt.

    Jeg ville ikke behandle en hund med væskende plamager med mere kutan loppemiddel! Jeg ville bede apoteket om at skaffe Capstar og program vet hjem, det er tabletter til hunden. Kattene skal have programmet i flydende form. Men det virker indefra og jeg har endnu ikke hørt om nogen lopper som er resistent. Så kan du når huden er hel igen, gå over på advantage f.eks.

    Til huden ville jeg holde godt øje, og hvis det er slemt klippe pelsen ned, vaske med klorhexidin shampoo - apoteket har en som hedder hibiscrub scrub. Og hvis du ikke kan holde det i bero kontakte vagtdyrlægen i weekenden. Hvis det breder sig de væskende sår, så skal hunden i antibiotika kur. Og det er altid via dyrlægen.


  • #7   10. aug 2013 Du bør undgå flere loppemidler til udvortes brug nu, men prøv at få fat på Capstar enten på et apotek eller en dyrlæge.
    Det dræber inden for en tiden tid de lopper, der er på dyret (men ikke nye). Giver umiddelbart mere kløe i starten pga. loppernes "sidste krampebevægelser", inden de dør.

    Med den voldsomme reaktion din hund har, bør du kontakte en dyrlæge.

    Ellers har jeg ved kløe brugt Tavegyl (anbefalet af en dyrlæge).
    Det er et antihistamin (kløestillende), som fås i håndkøb på apoteket.


  • #8   10. aug 2013 købt kv medicin shampoo i dag og givet ham et bad... ser ud som om han ikke klør sig så meget mere ,men nu har en af mine andre hunde også fået lopper,så kan begynde forfra igen... smiley
    Til katten har jeg nu købt advantage og givet den en ny kur.
    og så har jeg kogt citron,timian og hvidløg og hældt "suppen" på sprøjteflaske og givet hele banden en tur... gjorde jeg sidste år. Stinker af Pommern til men kan også afhjælpe lidt på de forbandede lopper.
    Hundes sår sidder ca 10 cm fra halen på ryggen. På str med en 5 er. Ser ikke ud til han har kløet i det i dag for pelsen er ikke våd,så ser lige de nærmeste dage an og så må dyrlægen kontaktes hvis det ikke hjælper


  • #9   10. aug 2013 Pas på du ikk behandler for meget.
    Hva med rengøring i dit hjem?


  • #10   11. aug 2013 Kaoz har loppealleri, 1 loppebid og han klør sig som besat.

    Jeg forebygger ikke, men behandler ved lopper, og der får han Advocate.
    - De loppebid han har fået inden behandling vil stadig klø, og derfor får han et kløestillende bad 2 dage efter han har fået pipette, også der hans kurv bliver vasket og støvsugeren kommer på overarbejde.

    Det tager ca 1 uge, og det jeg gør mest, er at støvsuge.

    1 pipette til hunden, 1 bad - og ellers er det udelukkende rengøring; lopperne bliver enten støvsuget væk, eller dør når de hopper på hunden.

    Advocate er det rene gift, og tager mider, orm og andet utøj samtidigt, det fåes kun på recept og det eneste der her virker hurtigt nok. Advantage og Frontline har ikke den store effekt, og ikke noget jeg sætter min lid til.

    Væskende sår er ikke sådan at spøge med, så jeg ville opsøge dyrlæge mandag, om ikke andet så bare for at få ret i din egen behandling.

    Aldrig har kaoz kløet sig så der kom sår, kun 1 gang har han mistet en masse pels, og det var gangen hvor vi erfarede både loppeallergi samt den manglende virkning af Frontline og Advantage.


Kommentér på:
kløestillende

Annonce