2.542 visninger
|
Oprettet:
Sterlisering - såret væsker {{forumTopicSubject}}
Hejsa..
Min lille Cady er blevet steriliseret i onsdags, og har i går fået møffet den der bodystocking til side og fået slikket i såret.
I dag væsker det så, og jeg har fået besked på at rense det, putte noget gaze på der suger væsken og så ellers se det an.
Er der nogle af jer der har oplevet det samme?
feb 2009
Følger: 9 Følgere: 10 Hunde: 4 Emner: 168 Svar: 1.624
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 23 Hunde: 9 Emner: 24 Svar: 3.178
Men behandlingen lyder fornuftig nok, et væskende sår, der er blevet "forurenet" skal renses og så holdes tørt. Jeg plejer at bruge klorhexidinpulver, det tørrer og desinficerer såret, men lidt gaze ind imod bodystockingen er nok fint. Forhåbentlig kommer det ikke til at hænge fat i såret.
mar 2011
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 32 Svar: 1.360
Nogle hunde (og katte) får nemlig på 3-4-dagen efter operationen en allergisk reaktion på suturen, og det viser sig ved, at såret væsker og klør, og så er det klart, at hunden slikker på det. Det gør den også, hvis det gør ondt.
Jeg ville bede dyrlægen om noget kløestillende. Ellers kan man give hunden noget antihistamin (Tavegyl), som dæmper symptomerne.
(Et råd fra en dyrlæge).
Begge mine hunde fik både antibiotica og smertestillende, Metacam ell. Meloxidyl i 9 dage efter. Hvad får din hund?
nov 2012
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 4 Svar: 19
Hun får også smertestillende og antibiotica..:) Det hedder Loxicom og Kesium.
Jeg ser det an til i morgen og så ringer jeg evt. til dyrlægevagten igen.
feb 2009
Følger: 9 Følgere: 10 Hunde: 4 Emner: 168 Svar: 1.624
hold det rent og tørt som der er sagt, og hold øje og vurder, tag evt daglige billeder så er det nemmere at se en forandring i fx farve og hudtykkelse omrking såret
nov 2012
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 4 Svar: 19
Såret var fint rent og tørt. Man kan se det havde væsket lidt, men ikke ret meget og det lugter slet ikke..
Såret er en smule rødt nogle enkelte steder men ser ellers ikke betændt ud. Håber jeg slap med forskrækkelsen..:)
Sterlisering - såret væsker