{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.406 visninger | Oprettet:

Min hvalp har spist sten.! {{forumTopicSubject}}

Min lille hvalp Chinno på 9 uger, har spist en sten tidligere idag, da vi var ude og lege... Og da jeg tænker at det umuligt kan være godt, ville jeg lige høre jer om det er noget jeg burde opsøge dyrlæge for? Han har hverken reageret anderledes efter eller andet. Han opføre sig helt som før, men nu hvor jeg er førstegangshundeejer er jeg såå bange for at han har det dårligt! Hjæælp!!
Mvh en meget bekymret hundemama :))))


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hvalp har spist sten.!
  • #1   26. aug 2013 Ved du om stenen var kantet/kan være skarp?:)

  • #2   27. aug 2013 Sten er noget skrammel, og den uvane bør du få stoppet hurtigst muligt... Det kan koste dyrt... Hvis det er en lille sten uden skarpe knater, så kommer den nok bare uden igen... Men hold øje med dyret og ring til dyrlægen ved tegn på noget som helst... Forstoppelse, tyndskid o.lign

  • #3   27. aug 2013 I sær når den er lille og er 9 uger.. Håber for din hund, at stenen er meget lille.. ellers koster det en operation.
    Har arbejdet på et dyrehospital og vi fik en 10 ugers lappe hvalp ind som havde spist en lille plastic dims på størrelse med en 2 krone i dia... den måtte aflives desværre.


  • #4   27. aug 2013 Jeg kender flere hunde der er blevet opereret for "ting i tarmen", voksne og sunde hunde.

    En hvalp skal på ingen måder havde fremmedlegemer i tarmen, tarmbetændelse, forstoppelse og tarmskader er ikke usandsynligt, når det kun er så lille bitte en halp.
    - Jeg ville søge dyrlæge; om ikke andet så bare for at have dem klar til "hvis nu" og vide hvilke tegn jeg skulle se efter.

    Kirsebærsten, knude fra tyggeben og bamsefyld; det var hvad de fandt i maven på de hunde jeg kender, der måtte opereres.


  • #6   27. aug 2013 Tusind tak for alle de hurtige svar!
    Nej stenen var bare rund og på størrelse med en 1 eller 2 krone, og har også holdt lidt mere øje med hvad han propper i munden udenfor efter smiley og jeps, han fik kun spist en. Tænker også selv den kommer ud igen, men ville lige høre andre om nogle havde oplevet det eller lignende før smiley -Mvh


  • #7   27. aug 2013 For 45 år siden havde jeg en golden hvalp som elskede at lege og spise sten...Det gik godt i lang tid....Men pludselig en nat bliver jeg vækket af en halsende og rystende hund...Vi var akut til dyrlægen, det kostede en lille månedsløn, men hunden blev reddet...Så var det for altid slut med sten...Nogle hunde elsker det bare...Siden har jeg haft rigtig mange hvalpe og hunde, men først i foråret fik jeg igen en hvalp som bare eelskede sten....Hun kunne overhovedet ikke være uden opsyn uden for...Der gik 1 md. ca.så havde vi trænet os ud af det.
    Sten er noget ....


  • #8   27. aug 2013 Min hvalp på 14 uger er lige blevet opereret fordi han havde spist et meget lille stykke plastic, det kom ikke selv med ud igen.
    Jeg ville for en sikkerheds skyld smutte forbi dyrlægen med den.


  • #9   27. aug 2013 Hvis den var på størrelse med en 2 krone syntes jeg klart du skal til dyrlægen.. Det er for stort til hundens tarme osv. i den alder

  • #10   27. aug 2013 Jeg er faktisk begyndt at blive usikker på om han fik SLUGT stenen, afføringen er normal og han viser ingen tegn på at noget skulle være galt, var ovre at høre i maxizoo, lederen er gammel dyrlæge. Hun sagde at jeg stadig skulle være obs de næste dage, men er alt som nu behøves dyrlæge ikke. Så håber bare jeg havde set forkert, som sagt legede vi udenfor og han nipsede jo rundt i stenene smiley men efter mit halve nervesammenbrud her, holder jeg godt øje fremover smiley

Kommentér på:
Min hvalp har spist sten.!

Annonce