Hundegitter til Citroën C1 {{forumTopicSubject}}
Er der slet ikke nogen af jer hundefolk som kærer rundt i en C1 med jeres hunde i bur eller afskærmet?
Luna er pt i et kanvas bur som er sat i spænd bag ved passager sædet og bagsædet. Det fungerer rigtig godt når vi kører og hun kan ikke falde ud af det i tilfælde af en ulykke. Problemet er bare, at den lille (store) skid hopper ud af buret når jeg efterlader hende i bilen og så smutter hun på forsædet og sidder. Hun bidder ikke i noget, men bilen bliver helt smadret af skidt og møg og hundehår.
Jeg går nu og tænker på alternativer. Hun kan med nød og næppe være i mini bagage rummet, men vil ikke have hende der hvis vi en dag bliver påkørt.
Så nu tænker jeg at der er to muligheder:
Enten finder jeg et bur der kan komme ind og ud af bilen og fylde den ene side hvis jeg slår sædet ned, ellers finder jeg hundegitter x 2 som hvis jeg slår begge sæder ned kan afskærme fortil og bagtil.
Jeg bruger mest min bil til Luna, men jeg vil helst have en løsning så, hvis ikke der kan være et metal bur på den ene halvdel, jeg så hurtigt kan pille gitteret ud hvis jeg skal have en ekstra person med.
Hmm det blev et langt indlæg. Gav det overhovedet mening?
Gode råd tages mod med kyshånd. Min hund skal være sikker i bilen, men bilen skal også kunne transportere to benede
Ps. Sikkerhedssele er ikke interessant
jul 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 259 Svar: 2.478
feb 2013
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 29
jul 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 259 Svar: 2.478
feb 2013
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 29
Det fungere rigtig fint, og hvis det er mellem størrelse hund burde der være rigeligt plads. Og så har jegstadig plads til en person på bagsædet også. C1 er nu blevet 3 personers og hundebil.
Mit problem er bare at Luna er vokset sig så stor, at hun skal ligge krøllet sammen eller side op med hovedet ude af buret. Jeg syns det er synd at lukke det når hun dårligt kan være der, og netop derfor springer skiderikken ud af det når jeg forlader bilen. Har prøvet lukke det, men så bliver der gravet i buret.
Mit bur er købt i maxi zoo så prøv at kigge der
Jeg håber stadig der er andre med forslag.... Der må da være nogen som er lidt mere kreative end mig og har stor hund i lille bil
Hundegitter til Citroën C1