{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.015 visninger | Oprettet:

Hvilket halsbånd {{forumTopicSubject}}

Hej HG..

Jeg har fået mig en gammeldags labrador.. (ja gammeldags, den store model)..
Han har ikke været så meget vant til at gå i snor og vi har nu haft ham i små 3 uger, og det går meget bedre. Vi har sele på ham og halsbånd. Det vil sige at vi har snor på begge dele, men det halsbånd vi fik med fra tidligere ejer er kvælerhalsbånd..

Kæresten er ikke så glad for den, kvæleren, hvor jeg har været "vant til" at bruge både alm. halsbånd og kvæler.
Men hvad er jeres holdninger/meninger/tanker osv. kvæler eller almindelig halsbånd??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilket halsbånd
  • #1   3. sep 2013 Vi bruger kvæl, fordi det faktisk er mere skånsomt for min hund. Han trækker voldsomt meget i alm halsbånd, men i kvæl stopper han trækket ligeså snart den strammer til.


  • #2   3. sep 2013 Vi bruger halvkvæl fordi det forhindrer hunden i at trække sig ud af halsbåndet, uden at det kan stramme helt til og ødelægge hundens nakke + luftrør.

  • #3   3. sep 2013 Okay det er jeg glad for at høre det vil jeg sige videre til kæresten..
    Jeg overhørte bare lige en samtale i weekenden i en af vores dyreforretninger, hvor sælger siger til kunden at kunden bør købe en sele med til sin hund, den trækker, fordi at det i så fald vil hjælpe dem mere og hunden vil ikke få de ekstra nakkemuskler som den ellers ville hvis den kun gå i halsbåndet.. Har i hørt noget om dette?? Jeg tænkte bare lige lidt ekstra over dette


  • #4   3. sep 2013 Dyreforetninger handler om salg og indtægt. De er ofte elendige til at rådgive ud fra sundhed og etik.
    Vi overså en handel sidste dag i petworld hvor en dame kommer ind og beder om noget beroligende til sin hund, fordi den gøer udenfor forretninger! Og det solgte de sgu til damen uden at rådgive hende omkring at den gøen altså er en opdragelsessag. Føj skam sig.

    En hund skal lære ikke at trække. Det gør man ikke vha seler, kvælerhalsbånd, snudeseler eller lign. Det gør man via god gammeldags træning, hvor hunden først får opfyldt sit ønske (at komme fremad) når den går pænt. og indtil da vender man rundt, skifter retning og drejer, indtil hunden giver sig, skifter mindset og fatter øvelsen.


  • Gustav M
    Gustav M Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Hunde: 4 Svar: 4
    #5   3. sep 2013 Denne snor bruger vi til alle vores labrador. De fleste som har Retrievere bruger den.
    http://www.4hotdogs.com/templates/product.asp?ProductGuid=115012&ProductName=Retrieverline+Freestyle+m.+stop&GroupName=Jagthunden&GroupGuid=64
    Den er super god da der er den stopper (stopperen er den sølv ting) på så man ikke kan komme til at kvæle hunden. smiley


  • #6   3. sep 2013 Jeg har halsbånd fra Hunter- mage til link ovenover, bare minus snor.. Jeg er så glad for dem og har valgt den rundsyede i brunt læder, så det er lidt pænt- og SUPER nemt at holde rent og pænt smiley

    Med dem, er jeg sikker på at min mor ikke bliver hevet i gennem en hæk eller 3 i jagten på en kat smiley
    TurboVovserne er desværre selektivt opdraget lige på det punkt smiley Min mor er helt selv ude om den del, for hun har rygrad som en kop kakaomælk og er blød som vingummi når det drejer sig om konsekvens-pædagogik smiley


  • Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 869
    #7   3. sep 2013 Min veninde bruger extra lang flexline og halv kvæl til sin jackrussel terrier, da han kan komme ud af alle andre halsbånd, og er meget egetkøns aggressiv. Det fungere fint, og han er virkelig rar at gå tur med (har luftet ham et par gange når hun kom sent hjem).

    Jeg tror at de fleste folk der udtaler sig negativt om halsbånd med kvæl og halv kvæl, ikke ved hvordan et sådant halsbånd fungere og kun dømmer det på navnet - "jeg bruger kvælerhalsbånd på min hund!" - det lyder da virkelig heller ikke særlig rart.

    Jeg bruger selv seler til mine, men det er fordi jeg bedst har styr på mine når de er i sele, og fast 2 meter line.


  • #8   3. sep 2013 Altså uanset hvor meget jeg stopper kiks i skabet på TurboVovserne og leger " tante Positiv-forstærkning" så kommer vi ikke uden om at hele ideen med halsbånd i bund og grund er baseret på negativ forstærkning ( stadie 0).

    Helt basalt og meget firkantet..
    Mine hunde reagerer med stop, når de møder pres fra deres halsbånd, når de stopper, forsvinder presset ( negativ forstærkning i den enkleste form)..
    Jeg har valgt mine halsbånd fordi, de lynhurtigt giver efter for "kvælet" i det sekund at hunden bremser- ergo har jeg valgt en løsning som giver instant pres og instant release...
    Jeg er meget opmærksom på at mine hunde IKKE går med konstant pres ( via halsbånd) og derfor fungerer den her løsning optimalt...


    På samme måde kunne jeg vælge at ride min hest med kæften fuld af isenkram- så længe jeg bare ALTID var ansvarlig mht mængden af pres jeg påførte via tøjlen og ALTID gav efter i det sekund krikken begyndte at bremse...

    Problemerne opstår når hunde og hesteejere begynder at tulle rundt med "håndbremsen" trukket smiley Men det er en helt anden historie smiley


Kommentér på:
Hvilket halsbånd

Annonce