{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hundetegn og børste
  • #1   3. sep 2013 Åhh mon ikke det er smag og behag smiley Ang. børsten så prøv at spørge opdrætter. H*n ved med ret stor sikkerhed hvilken der er bedst egnet til en bernerpels.
    Og tillykke med vapsen da smiley

• #2   3. sep 2013 Åhh det er et svært spørgsmål, med mange svar..

Bare sørg for, at der står det lovpligtige på hundetegnet:
    Besidderens navn og fulde adresse

• #3   3. sep 2013 Vi bruger plastikhundetegn fordi hunde hører langt bedre end mennesker og metaltegn larmer. det er synd at de skal gå med en evig ringen om ørerne.

Mht børste ved jeg at vores bernervenner bruger en karte med pigger, som er god til den fluffy pels og alle de frø, der sætter sig i den efter skovtur.
    Fx sådan en der er øverst her:
    http://www.dyrenesbutik-ikast.dk/index.asp?ID=66&TopID=2&ParentID=64

• #5   3. sep 2013 Prøv at hør opdrætter til hvad de bruger af børste. Men det er vigtigt at venne hvalpen til pelsplejen fra helt lille.

• #6   3. sep 2013 Malene og huskierne - Der står i loven at hundetegnet skal være af metal.

Så et metal skilt. Jeg skal selv ned i petworld idag og købe et smiley Jeg vælger et i guldfarve da min hvalp har tan farvede afmærkninger så jeg synes at det kunne være fint hvis tegn matchede hund smiley

• #7   3. sep 2013 Malene de der hundetegn af plast. Hvor holdbare er de? Jeg tænker om de nemt knækker eller går i stykker på anden måde? Jeg synes nemlig også det er træls de andre larmer sådan.

• #8   3. sep 2013 http://www.regler.dk/Regler_for_hundetegn-407.html

I medfør af § 1, stk. 2, og § 12, stk. 3, i lov om hunde, jfr. lovbekendtgørelse nr. 380 af 26. juni 1969, bestemmes:

§ 1. Ifølge hundeloven skal enhver hund, fra den er 4 måneder gammel, bære halsbånd forsynet med et skilt.

§ 2. Skiltet skal være fremstillet af rustfrit metal eller andet materiale af tilsvarende styrke og holdbarhed. Skiltet skal være solidt fastgjort til halsbåndet.
    Stk. 2. Besidderens navn og fulde adresse skal være angivet med letlæselige bogstaver, der skal være mindst 2 mm høje. Bogstaverne skal være påført skiltet ved prægning, indgravering eller på anden lige så holdbar måde.

§ 3. Overtrædelse af § 2 straffes med bøde.

§ 4. Bekendtgørelsen træder i kraft den 1. januar 1970.

• #9   3. sep 2013 Hård plastik har tilsvarende holdbarhed, så det var da en gang vrøvl at sige at de er ulovlige.
    Danske butikker sælger da ikke ulovlige varer!

De holder præcis ligeså godt som metaltegn, og så slipper vi for den høje klirren hele tiden. Der findes også hundetegn i blød plastik, adressetønder eller lign. Der er mange muligheder.

• #10   3. sep 2013 Jeg har en enkelt gang oplevet et plastiktegn, der er knækket omkring "hullet", men det fik jeg da bare erstattet.
    Jeg har oplevet flere metaltegn, der er slidt ned, end jeg har oplevet knækkede plastiktegn. Og vores hundes tegn bruges meget kraftigt og slides gennem skov og krat i al slags vejr. De holder endda til vild husky-brydeleg.

• #11   3. sep 2013 Tak malene. Det vil jeg lige kigge nærmere på så vi kan slippe for det spektakel smiley

• #12   3. sep 2013 Aj Malene, så er du bare crime rider med de plastik hundetegn smiley

Men du siger noget, for har selv tænkt over den irriterende den lyd må være..
    Må se om jeg kan fremskaffe et smiley

• Mona N
    Mona N Tilmeldt:
    aug 2013

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 13
    #13   3. sep 2013 Okay tusind tak for jeres svar smiley må hellere få bestilt en så den også er klar til fredag smiley

• #14   3. sep 2013 Jeg skriver det ikke for at angribe dig personligt. Jeg har selv lige gennemlæst loven for at være sikker på at min hund bliver "mærket" efter loven så jeg skriver det jeg har læst mig frem til for at oplyse og ikke for at angribe

• #15   3. sep 2013 Helt ok. Desuden er politiet pænt ligeglade med løse hunde, med mindre de ligefrem angriber nogen. Jeg tvivler stærkt på at de nogensinde tjekker hundetegn. De vil ikke engang hente en løs hund ind.

"fredsfyldt": I like the wild side smiley

• #16   3. sep 2013 http://www.hundetegn.com/shop/frontpage.html

Jeg købte mit herinde, der kan man både få plastik og andre materialer smiley

• Simone
    Simone Tilmeldt:
    nov 2012

Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 68
    #17   3. sep 2013 Man kan få lyddæmper til hundetegn smiley

• #19   4. sep 2013 Jeg ville ikke bruge furminator i en bernerpels, det ødelægger pelsen.

Vi bruger bl.a. en schæferstrigle og en coat king til at komme igennem underulden, og ellers en lang og bred kam, så man kommer helt igennem. Hvis man gør det ofte så er pelsen nem at holde, og kan derfor nogle gange børstes igennem blot med en børste.

Men ellers må opdrætter vise hvad de har.. Vi har f.eks. kufferten fuld af børster kamme, sakse osv. og viser med glæde hvad de forskellige ting bruges til, og hvad der er guld værd, så mon ikke også din opdrætter gør det?

• Mona N
    Mona N Tilmeldt:
    aug 2013

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 13
    #20   4. sep 2013 Jo snakkede lige med dem, og de viser os hvilken de bruger smiley

Kommentér på:
Hundetegn og børste

Annonce