1.711 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Labrador vægt Labrador vægt

Hej
Er der nogen har et erfarent gæt til hvad min "lille" bandit kommer til at veje, når han er voksen, han er 17 uger nu knap 4 måneder gammel og vejer pt 17,4 kilo.
Andre hunde ejere jeg kender, mener at han kommer til at veje 40+. Ikke at det vil gøre noget smiley men synes at det lyder af meget for en lab.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Smid et ikea skab ud som er fuldt afmonteret og står på gadeplan 400 kr.
  • Havearbejde 900 kr.
  • Hækkeklipning 1.200 kr.
  • Opsætning af gardinstang 500 kr.
  • Male to værelser + lofter 2.750 kr.
  • Samle IKEA møbler 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Labrador vægt
  • #1   4. sep 2013 Uhh jeg ved ikke hvad vapsen burde veje nu. Men hvis han kommer over 40 kg så er det nok ikke så godt smiley Labber er mindre end goldens og dem ved jeg må veje op til 32-34 kg ca.

• #2   4. sep 2013 jeg har endnu ikke set en 40 kg han labrador som jeg ikke syntes var overvægtig, men jeg er heller ikke tilhænger af at en udstillingslabrador skal have polstrede ribben og umærkelig rygrad.

i min optik er en hund normalvægtig når ribben og rygrad kan mærkes med kun tyndt lag fedt

og i det tilfælde bør en lab ikke overskride 35 kg, og i så fald er det en ret høj og kraftig bygget hanhund

• #3   4. sep 2013 Han er er overhovedet ikke tyk nu, kan sagtens mærke ribbene når jeg kører hånden forbi. Han vokser bare meget hurtigt

• #4   4. sep 2013 Pas på han ikke kommer til at vokse FOR hurtigt.:-)
    Det er vigtigt med en kontrolleret vækst for at led, knogler sener, muskler mm kan følge med.

• #5   4. sep 2013 Jaaa... Min lab vejer lige under de 40, og han er næsten undervægtig smiley

Det er ikke til at sige hvor meget han kommer til at veje, for det er mange forskellige størrelser labber smiley

profilbillede
  • #6   4. sep 2013 Uffe er 1.5 år nu og vejer 30 kg, og må ikke veje mere end han gør.

• #8   4. sep 2013 Jeg synes det er svært at sige... Min "lille" prut er ca 5 mdr og vejer 25 kg og er ikk overvægtig

• #10   4. sep 2013 Monster Mor H :
    Hvor stammer din lab fra ?

• #11   4. sep 2013 Vores brune labbe tæve er godt nok 6 år, men har de sidste mange år ligget fast på 30-31 kg. Er så konstant på "kur" eller dvs. selv den mindste "ferie" ved svigerfar kan ses på formen smiley Hun er dog rimelig høj ift. mange andre tæver og i hvad jeg og mine omgivelser kalder pæn stand, dvs. hun har synlig talje..

• #12   5. sep 2013 jeg har altid f[et afvide af diverse dr dyr, at der ingen undskyldning er for labber at veje over 35 ´kg, min ligger nu på omkring de 31 kg, og hverken kan eller skal veje mere . hun er lige på nippen- så vi skal altid være påpasselige:)
    så over 40 kg kan langt gra være godt for hunden

• #13   5. sep 2013 linda- din labbe ser nu i min øjne også noget kun for stor ud - de burde ikke veje 40+ kg.
    dermed ikke sagt din vaps der skøn ud:)

• #14   5. sep 2013 Okay så omkring de 35 kilo er mere realistisk. hans forældre er labradorer af den "gamle" slags. Moren lå på 32 kilo og var ikke tyk

• #16   5. sep 2013 Linda... sagt på en anden måde.
    "Din hund er for tyk, og hvis han bliver den mindste smule tykkere, så skal der sættes ind med ændring i kost og motion"

• #17   5. sep 2013 lyder meget mærleligt linda at de mener han vejer det han skal. for din hunds skyld ville han hve gavn af at tabe sig et par kilo eller 5:)))

desværre er de fleste labber alt for fede

• #18   5. sep 2013 Hmmm Linda E hvis han vejer 40 kg så er han jo også 10 kg for tung i følge din egen mening smiley prøv at tjekke hvad du har skrevet i hans profil smiley Noget med at han vejer 30 kg og så længe det holder sig der så synes du det er ok smiley

• #20   5. sep 2013 Okay Monster Mor smiley . Kunne jo være de kom fra samme opdrætter..

• #21   5. sep 2013 Min labrador vejer 30kg, han er i super god form, når han strækker ud under løb kan man se de to bagerste ribben. Alle dyrlæger bliver så glade når de ser ham, "endelig en lab der ikke har for meget på sidebenene" er den typiske kommentar.

• #22   5. sep 2013 Trolden får altid ros hos dyrlægen fordi hun holder den slanke linie. 27kg. Men hun har nu heller aldrig været typisk ædedolk som de fleste andre labs.

Kommentér på:
Labrador vægt

Annonce