{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
748 visninger | Oprettet:

Problemer med at være alene hjemme. {{forumTopicSubject}}

Hej HG.
Er der nogle af jer der ligger inde med gode råd eller løsninger på hvad man kan gøre ved en hund der ikke vil være alene/ alene hjemme.
Den er begyndt at kratte/bide i dørkarmene, og det er ret træls eftersom hele huset er nyrenoveret.
Hunden er den i min profil, og den bliver luftet/aktiveret regelmæssigt og en time/halv før arbejde får den en god lang luftetur, så den kan nå at falde til ro inden man smutter.
Den kan gå ud i en stor udestue og kigge ud af vinduerne og den kan gå rundt i hele huset. Så den føler sig ihvertfald ikke indelukket.

Håber I kan hjælpe..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Problemer med at være alene hjemme.
  • #1   4. sep 2013 Først og fremmest ville jeg starte forfra med alene hjemme træningen og begrænse dens område. Nogle hunde bliver stressede af at være alene hjemme i store rum. Vælg et mindre rum, hvor den ikke kan ødelægge for meget, find et rigtigt lækkert ben eller andet den kan få når i går, og så øv det smiley

• #2   4. sep 2013 Han hverken spiser eller drikker når man er afsted. Der vi boede før, der var det ikke så slemt på døren, da han kunne ligge i et vindue og vente på man kom, men her kan han ikke.

• #3   4. sep 2013 Han har åbenlyst seperationsangst, og det kan man kun arbejde med, ved at starte forfra. Dvs gå fra ham og øge tiden, så han vænner sig til, at han ikke kan se jer, og stadig være rolig med det.

• #5   4. sep 2013 Jeg tænker, prøv og gør så han ikke kan kigge ud og se hvad der sker.

• #6   4. sep 2013 I har ret, har lige læst om separationsangst, og der er ingen tvivl... Problemet er bare tiden til og træne det op igen. Arbejdstiderne er mandag - torsdag 14-01 ca.

• #7   4. sep 2013 Og hvor mange trin skal man gradvist stige med?

Skal man starte med og være væk 5 min, så 10 min eller hvordan?

• #8   4. sep 2013 Er den alene i 11 timer om dagen??

• #9   4. sep 2013 Ja?

• #10   4. sep 2013 Det er godt nok mange timer. Især for en hund der lider af separationsangst smiley

• #11   4. sep 2013 Derfor der skal gøres noget ved det. man kan jo ikke droppe sit arbejde. Og vil jo helst ikke af med ham, da jeg selv og familen er meget glad for ham.

• #12   4. sep 2013 Ja men der er ufattelig lang vej mod de 11 timer. Har du tiden, lysten og energien til at træne det 100 procent?

• #13   4. sep 2013 Selvfølgelig, men det er jo ikke nemt og træne når man kommer hjem om natten og stortset kun har fredag- mandag kl 13.

• #14   4. sep 2013 Det bliver noget af et projekt

• #15   4. sep 2013 11 timer, det var godt nok meget. Er din familie ikke hjemme om aften/natten?

Jeg ville nok holde noget ferie og træne det intens. Ind og ud af døren, luk den 1 sekund, 5, 10, 20, 30 sekunder... Øge langsomt, er hovedereglen. Tag jakke på, nøgler frem, sko på kun for at tage det af igen. Så hunden vænner sig til det. Giv en lækker KONG med fyld, ud af døren 1 minut, ind igen, ud, ind osv.

Lav træningen i små intevaller i løbet af dagen.

• #16   4. sep 2013 Hej med dig smiley

Min labrador, kunne på ingen måde være alene hjemme hellere, ligemeget hvor meget vi trænede ham, kunne han ikke være alene.
    Det jeg kan anbefalde dig, og har gjort vores hund mere rolig og fantastisk, er at købe et transport bur, med plads, det ville blive hans fristed. Det eneste de må have der er vand og et kødben. På den måde, kommer du hjem og er gode venner med din hund hver eneste dag. Og vores hund, elskede sit bur , idag 1 år efter har han ikke sit bur mere, og laver ALDRIG noget mere. Kan helt sikkert anbefalde det. Hunden får meget mere ro. Og skal ikke passe på så mange ting smiley

• #17   4. sep 2013 Ingen hund, absolut ingen, bør være alene i så mange timer. Det er halvdelen af døgnet! Og når du så kommer hjem, sover du vel?
    Det er ikke et liv for en hund, i mine øjne.

• #18   4. sep 2013 Og der skal vel lægges transport tid oveni? Suk.....

• #19   4. sep 2013 Hvis min tilværelse involverede et job hvor vovse skulle være alene hjemme i 11 timer, så blev vovse aflivet....

Man kan ikke altid selv vælge hvilket job man har, men man kan F*ndme vælge hvad man udsætter sine dyr for og 11 timer er ikke i orden...

Sorry smiley

• #20   4. sep 2013
    Denne tråd fra TS giver pludseligt mening smiley

http://www.hundegalleri.dk/forum/Generel-diskussion/526161-adfaerdsproblem

• #21   4. sep 2013 Hold da helt kæft mand, jeg har det dårligt når Nanna er alene i mere end 6 timer.
    Lige i denne her situation ville jeg sige nej, du kan ikke ændre på dit job, og uanset hvor meget ferie du tager og hvor meget du træner med den, så burde den ikke være hjemme så mange timer alene.

Hvis du har en familie til at være der i de timer du ikke er, så er det jo fint nok, så kan i være fælles om at øve det, men hvis det KUN er dig ville jeg sige at der er forskellige løsninger:

1) Giv hunden til et andet hjem med tid og overskud. Du har en lille hund af en klog race, som skal motioneres og aktiveres HVER dag.
    2) Afliv hunden hvis du ikke vil give den væk.
    3) Tag hunden med på job.
    4) Find et familiemedlem som kan have den mens du er væk.

Du har lige godt 0 % chance for at få en god hund når du er væk så mange timer, og det er lige før det kan kaldes misrøgt at den skal være alene så længe. Ja sorry, selvfølgelig skal man kunne have hund ved siden af et normalt arbejde, men nu er du jo stort set væk i 12 timer sammenlagt, + at der skal være tid til at sove, spise og have tid for sig selv.

Det er ærgerligt, men af og til skal man også sætte sig ned og overveje om man har hund for sin egen skyld og på bekostning af dens velfærd.

• #22   5. sep 2013 kan en hund virkelig holde sig i 11 timer??? smiley godt det ikke er mig , ville da nødigt gå 11 timer uden at have mulighed for at komme på toilettet og tisse..

• #23   5. sep 2013 Stakkels stakkels hund.
    11 timer er meget for længe at være alene.

Gør en ende på hundens ensomhed på den ene eller anden måde. Og lad så være med at anskaffe en ny hund før du kan skære alene tid væsentligt ned.

Undre mig over, hvorfor du i det hele taget har hund, når du ikke har tid til den. Det er jo ikke en sofa som er ligeglad om du er der.

• #25   5. sep 2013 Få pasning til hunden, eller find den et nyt hjem, det projekt er dødsdømt ;( jeg tror ikke på at en hund der er bange for at være alene kan lære at være alene i 11 timer smiley det er alt alt for længe

Kommentér på:
Problemer med at være alene hjemme.

Annonce