{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
938 visninger | Oprettet:

Hund slikker meget {{forumTopicSubject}}

Jeg kunne godt tænke mig at høre, hvordan andre der har haft samme problem, har løst det.

Tucker er MEGET glad for at slikke.
Hvis man nusser ham, skal han ofte slikke på armen eller hvad han kan nå. Sommetider når han går forbi en, får man lige et slik på benet i farten.
Andre gange ligger han og slikker på forbenene.

Jeg har i lang tid forsøgt forskellige metoder for at mindske det eller helt stoppe det.
- Flyttet mig væk når han har slikket.
- Prøvet at skubbe ham væk, men han stritter imod.
- Indlært "nej."
- Prøvet at sætte kommando på det at slikke.

Intet af det har haft nogen videre virkning, så hvad gør jeg "forkert" eller hvad kan jeg ellers gøre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund slikker meget
  • #1   9. sep 2013 Det er en naturlig adfærd hos hunde - Nogen gør det bare mere end andre.
    Når en hund slikker, udgiver det et beroligende stof som får hunden til at slappe af - Nogen hunde ligger ligefrem og slikker sig selv i søvn.

    Du kan evt. give den et fyldt marvben som den kan ligge og slikke på, i stedet for at slikke på jer/sig selv.

    Når indholdet er spist, kan du (Hvis han får tørfoder) bløde hans foder op, fylde det i marvbenet og så lige et par timer i fryseren smiley


  • #2   9. sep 2013 At slikke er også dæmpende og kan være en form for aktiv underkastelse. (Vi kender det nok bedst fra slikken i mundvige). Det vil sige, at jo mere skrap man bliver når man siger fra overfor det, jo mere har den behov for at gøre det.

    Derudover er det et tegn på venlighed og gensidighed - upraktisk og også irriterende, men hunden kommer fra et venligt sted, når den gør det.

    jeg ville forsøge at aflede hunden, men ikke afvise.


  • #3   9. sep 2013 Ud af mine 5 sidste hunde er det så kun min hanhund som slikker mig...Det er bare et must for ham. Han får så lov, men jeg er sgu glad for det ikke er dem alle som har det behov.

Kommentér på:
Hund slikker meget

Annonce