3.360 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Hund med bumser på hage Hund med bumser på hage

Hej i søde hunde mennesker smiley

Min dobermann Nico har i alle hans leve år haft perioder med 'bumser' på hagen. Han har været ved dyrlæge flere gange, og de kan ikke finde årsagen til at de kommer.

De virker ikke til at genere ham, men jeg synes at det bliver værre for hvert udbrud.

Er der nogen der kender til det? Og evt ved hvad man kan gøre ved det?
Vi har prøvet at skifte foder, og smøre det med noget salve. Uden virkning. Når det er i udbrud dør hans hår på hagen, så dem fjerner jeg som regel med en pincet for at huden kan få luft.

På forhånd tak for hjælp, råd og vejledning smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Cykel lås 400 kr.
  • plæneklipperservice Klippo Comet SE 1.000 kr.
  • Havemand til at flytte jord 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund med bumser på hage
  • #1   11. sep 2013 Det skal lige siges at han selvfølgelig er øm når man rør ved det, men ellers ikke er påvirket

• #2   11. sep 2013 Hvilken skåle bruger i
    Alt efter viklen foder skåle man bruger har jeg oplevet at min gamle kat fik masser af hudorme ved hagen måske er det det samme der sker med jeres hund ? smiley

• #3   11. sep 2013 vores får det også når hun kommer i løbetid

• #4   11. sep 2013 Bruger I metalskåle? smiley
    Hvis I gør, så prøv, at skifte dem ud med plastik. Min bror's hund reagerede på samme måde, da han havde metalskåle, men det forsvandt og blev væk efter, at han fik plastikskåle, i stedet smiley

• #5   11. sep 2013 Det vil vi helt sikkert prøve! smiley han har altid haft rustfri stålskåle, så det er da bestemt et forsøg værd smiley

Tusinde tak

• #6   12. jan 2016 Hej !
    Det hedder Furunkulose og jeg vil lige påpege med det samme at det er smertefuldt for dyrene at have. Især ved berøring eller tryk.
    Vi har selv haft godt held til at holde det nede ved simpel rensning med blød klud og brintoverilte/klorhexidin.De vil altid komme igen da det kommer grundet at dobermannens struktur i hovedet gør at den "skraber" sin mad op og ikke "bider" den over som de fleste hunde. Det kan holdes godt i ave hvis du håndfodrer din hund hver dag . Det er simpelthen bare fordi den bliver fedtet og beskidt af at spise den får disse Knopper/"bumser"
    Det er mest udbredt hos Dobermannhunden ,fladnæsede racer som boxer og bulldogs og enkelte katteracer.
    Tak til jer alle her på siden.
    Godt nytår 2016 ........

Kommentér på:
Hund med bumser på hage

Annonce