1.222 visninger
|
Oprettet:
Tudemarie.. {{forumTopicSubject}}
Jeg sidder og ser dyre værnet og hvor bliver jeg rørt af nogen af de ting som der forgår.. At en sund, rask og sød hund skal aflives bare fordi den har noget forbudt i sig?? Og at ejeren ikke ønskede at få sin hund tilbage.. Jeg bliver så rørt over det.. Lorte hundelov..
Men til gengældt er det også dejligt at se der er nogen der kæmper for hundene! Måtte nødt til lige at dele det med jer..
dec 2007
Følger: 22 Følgere: 19 Hunde: 4 Emner: 538 Svar: 3.328
sep 2008
Følger: 12 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 309 Svar: 1.753
Hvilken kanal kører Dyreværnet egentlig på og kan man se det på nettet? Vi har ikke tv-kanaler hjemme hos os
jun 2007
Følger: 7 Følgere: 41 Hunde: 7 Emner: 99 Svar: 1.580
jul 2007
Følger: 20 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 283 Svar: 5.162
aug 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 17
Jamen jeg er da enig, jeg syntes da også at man bare skal følge loven. Men derfor syntes jeg da stadigvæk at det er en åndsvag hundelov, at bare fordi hunden har noget forkert i sig, så bliver den aflivet.
Og som jeg OGSÅ skriver, så er det ejeren, der er noget galt med. ( Måske bare ikke formuleret mig rigtigt )
- Men. Derfor kan man da som person godt blive rørt over at den stakkels hund bliver aflivet. Det er vel menneskeligt
sep 2008
Følger: 12 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 309 Svar: 1.753
sep 2013
Følger: 1 Svar: 11
Må nok erkende, at jeg står meget uforstående overfor din sætning.
Du lader ikke til at være ret menneskelig.
Du ville heller ikke mærke noget, hvis du blev skudt i hovedet, så behøver vi heller ikke have ondt af dig og din familie!
sep 2013
sep 2013
Nej, det undrer mig ikke med din type personlighed.
Godt vi alle ikke er sådan, jesus en verden
sep 2013
De har samme ofte samme holdning, men sådan er vi alle forskellige. Det ville ikke komme bag på mig hvis Winnie en dag var i nyhederne om mord.
sep 2013
aug 2013
Ja, det er da ganske forfærdeligt at alle de hunde bliver aflivet, og tro mig hvis jeg kunne ville jeg da redde dem alle sammen.. Kan bare ikke se hvad der er galt i at jeg skriver, at jeg bliver rørt over det med den hund her? Det er vel menneskeligt at have følelser..
aug 2013
sep 2005
Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 591 Svar: 7.971
Hundene mærker intet og ejerne ved godt den er gal. så ja, det er vel værst for dyrlægen?
sep 2013
medlidenhed, (af ty. Mitleid, oversat fra lat. compassio, oversat fra gr. sympatheia 'samfølelse, medfølelse'),
Ordet kommer af medfølelse. Den ene er man har ondt af andre (medlidenhed), mens den anden er man kan tage hensyn til andre og forstå hvorfor de er ked af det, men ikke har ondt af dem.
http://www.denstoredanske.dk/Sprog,_religion_og_filosofi/Religion_og_mystik/Almen_etik/medlidenhed
Det siger også en masse om dig som person. Godt jeg ikke kender alt for mange af den slags, selv om jeg kan se at en del herinde er den type.
sep 2013
aug 2013
Men derfor kan man vel have lov til at synes det er synd at en sund, rask og sød hund bliver aflivet..
sep 2013
Slet ikke - Du kan se og forstå at andre har det dårligt, men du er egentlig bedøvende ligeglad, det er hvad der står med andre ord. Er det til din fordel? Hvis du siger det.
jul 2010
Følger: 35 Følgere: 34 Hunde: 2 Emner: 49 Svar: 991
Hverken medlidenhed eller medfølelse herfra... men et dummeslag eller nakkedrag kan det nu nok godt blive til!
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.129
aug 2013
Jeg har da heller ikke medlidenhed med ejeren overhovedet.. Jeg syntes at det er synd for HUNDEN for den bliver aflivet, bare fordi den har noget forkert i sig.
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.983
sep 2013
Ja, er du?
Bare fordi jeg ikke er et iskoldt fjo** som er ligeglad med alle og andre og har ondt af hunden, så tror du jeg er fra en anden planet. Hvor er du fra? Mars? (Håber da ikke folk tror jeg mener ejeren i den her diskussion?)
aug 2013
sep 2013
Mennesket har som regel selv mulighed for at vælge deres skæbne, det har en hund ikke, så derfor det er synd for den.
Jeg skrev det med kuglen for at sætte det på spidsen, for det er jo en hjernedød holdning at have.
sæt det var dig som intet valg havde.
Nogle gange er det tilladt at være mindre egoistisk end det er tilfældet med en del herinde. Så hvis I en dag står og ikke har et valg, så finder du nok ud af hvor sjovt det er.
Jeg behøver ingen piller, men måske de skulle sendes til dig, så du bliver lidt mere empatisk og levende..
sep 2013
jul 2010
Følger: 35 Følgere: 34 Hunde: 2 Emner: 49 Svar: 991
Tudemarie..