{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.222 visninger | Oprettet:

Tudemarie.. {{forumTopicSubject}}

Jeg sidder og ser dyre værnet og hvor bliver jeg rørt af nogen af de ting som der forgår.. At en sund, rask og sød hund skal aflives bare fordi den har noget forbudt i sig?? Og at ejeren ikke ønskede at få sin hund tilbage.. Jeg bliver så rørt over det.. Lorte hundelov..
Men til gengældt er det også dejligt at se der er nogen der kæmper for hundene! Måtte nødt til lige at dele det med jer.. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tudemarie..
  • #1   11. sep 2013 Ved slet ikke hvad man skal sige. Man føler sig meget trist helt ind til benene..

• #3   11. sep 2013 hende dér - jeg er fuldstændig enig!

Hvilken kanal kører Dyreværnet egentlig på og kan man se det på nettet? Vi har ikke tv-kanaler hjemme hos os smiley

• #4   11. sep 2013 Ninna det er på tv3... ugen efter programmet er sendt kan det ses på tv3play.dk

• #5   11. sep 2013 Det er også på Viaplay. Jeg så dette afsnit i sidste uge....

• #6   11. sep 2013 Hende der.

Jamen jeg er da enig, jeg syntes da også at man bare skal følge loven. Men derfor syntes jeg da stadigvæk at det er en åndsvag hundelov, at bare fordi hunden har noget forkert i sig, så bliver den aflivet.
    Og som jeg OGSÅ skriver, så er det ejeren, der er noget galt med. ( Måske bare ikke formuleret mig rigtigt )

- Men. Derfor kan man da som person godt blive rørt over at den stakkels hund bliver aflivet. Det er vel menneskeligt smiley

• #8   11. sep 2013 Estrid og Pletpølse - tak skal i have smiley

• Michael N
    Michael N Tilmeldt:
    sep 2013

Følger: 1 Svar: 11
    #9   11. sep 2013 Winnie:

Må nok erkende, at jeg står meget uforstående overfor din sætning.

Du lader ikke til at være ret menneskelig.

Du ville heller ikke mærke noget, hvis du blev skudt i hovedet, så behøver vi heller ikke have ondt af dig og din familie! smiley

• Michael N
    Michael N Tilmeldt:
    sep 2013

#11   11. sep 2013 Er hun? Det virker squ ikke sådan - ret umenneskelig i min verden, men jeg vil nu heller aldrig have ondt af hende og familien hvis hun blev skudt hvis vi alle var som hende smiley Hun mærker det alligevel ikke.

• Michael N
    Michael N Tilmeldt:
    sep 2013

#13   11. sep 2013 Winnie:

Nej, det undrer mig ikke med din type personlighed. smiley

Godt vi alle ikke er sådan, jesus en verden

• Michael N
    Michael N Tilmeldt:
    sep 2013

#16   11. sep 2013 Grunden til det er, at jeg egentlig blev forarget over at man kan have sådan en holdning. Det kunne godt ligne typen på personlighed som ligger ved mordere.
    De har samme ofte samme holdning, men sådan er vi alle forskellige. Det ville ikke komme bag på mig hvis Winnie en dag var i nyhederne om mord.

• Michael N
    Michael N Tilmeldt:
    sep 2013

#19   11. sep 2013 Der er egentlig ikke ret meget troll over det - Det er bare sådanne typer uden nogen form for medlidenhed for andre, at jeg ikke har noget tilovers for. smiley

• #20   11. sep 2013 Maj-britt.
    Ja, det er da ganske forfærdeligt at alle de hunde bliver aflivet, og tro mig hvis jeg kunne ville jeg da redde dem alle sammen.. Kan bare ikke se hvad der er galt i at jeg skriver, at jeg bliver rørt over det med den hund her? Det er vel menneskeligt at have følelser..

• #22   11. sep 2013 Det er også fair nok. Jeg fik bare medlidenhed med den hund her. Men det betyder skam ikke at jeg ikke har med alle andre hunde. Det har jeg også! smiley

• #24   11. sep 2013 jeg synes det må være en grim oplevelse for de dyrlæger der skal aflive sunde, ulovlige hunde.
    Hundene mærker intet og ejerne ved godt den er gal. så ja, det er vel værst for dyrlægen?

• Michael N
    Michael N Tilmeldt:
    sep 2013

#25   11. sep 2013 Maj-Britt:

medlidenhed, (af ty. Mitleid, oversat fra lat. compassio, oversat fra gr. sympatheia 'samfølelse, medfølelse'),

Ordet kommer af medfølelse. Den ene er man har ondt af andre (medlidenhed), mens den anden er man kan tage hensyn til andre og forstå hvorfor de er ked af det, men ikke har ondt af dem.

http://www.denstoredanske.dk/Sprog,_religion_og_filosofi/Religion_og_mystik/Almen_etik/medlidenhed

Det siger også en masse om dig som person. Godt jeg ikke kender alt for mange af den slags, selv om jeg kan se at en del herinde er den type. smiley

• Michael N
    Michael N Tilmeldt:
    sep 2013

#28   11. sep 2013 Det kunne jeg ikke tænke mig - Ville ikke engang prøve, for vi ville aldrig komme på bølgelængde. smiley

• #31   11. sep 2013 Ja det er sikkert rigtig hårdt for dyrlægen, der står i den sitution og skulle aflive dem
    smiley
    Men derfor kan man vel have lov til at synes det er synd at en sund, rask og sød hund bliver aflivet..

• Michael N
    Michael N Tilmeldt:
    sep 2013

#32   11. sep 2013 Maj-Britt

Slet ikke - Du kan se og forstå at andre har det dårligt, men du er egentlig bedøvende ligeglad, det er hvad der står med andre ord. Er det til din fordel? Hvis du siger det.

• #33   12. sep 2013 Jeg har ikke den mindste smule ondt af ejerne, for det er selvforskyldt! Alle de mennesker, der med hovedet under armen køber en listehund eller en hund, der kan ligne en blanding deraf - i disse tider, hvor vi er så velinformerede omkring loven og hører sager om og om igen. Det er kun folks egen skyld.
    Hverken medlidenhed eller medfølelse herfra... men et dummeslag eller nakkedrag kan det nu nok godt blive til!

• #34   12. sep 2013 Jeg var ved at kaste op, da hende adfærdsdimmeren skulle racebestemme den hund! Fordi den ikke havde noget imod at blive pillet i poterne, så var det ikke en terrier... Say what?! Så en hund, som har fået trænet at få klippe negle kan ikke være en terrier?

• #35   12. sep 2013 CC.
    Jeg har da heller ikke medlidenhed med ejeren overhovedet.. Jeg syntes at det er synd for HUNDEN for den bliver aflivet, bare fordi den har noget forkert i sig.

• #36   12. sep 2013 Det kan være jeg er for empatisk for HG - men jeg er sgu ærgerlig på alle implicereredes vegne og ønsker den forbandede lov hen hvor peberet gror.

• Michael N
    Michael N Tilmeldt:
    sep 2013

#37   12. sep 2013 Kongelig Kommode:

Ja, er du?
    Bare fordi jeg ikke er et iskoldt fjo** som er ligeglad med alle og andre og har ondt af hunden, så tror du jeg er fra en anden planet. Hvor er du fra? Mars? (Håber da ikke folk tror jeg mener ejeren i den her diskussion?)

• #38   12. sep 2013 CH.. Kunne ikke være mere enig.

• Michael N
    Michael N Tilmeldt:
    sep 2013

#39   12. sep 2013 Er jeg den som er syg i hovedet? Det er ikke mig som sidder og siger at hunden ikke mærker noget. Nej. det gør den ikke, men det gør du heller ikke hvis du fik en kugle eller en sprøjte som hunden gør.
    Mennesket har som regel selv mulighed for at vælge deres skæbne, det har en hund ikke, så derfor det er synd for den.
    Jeg skrev det med kuglen for at sætte det på spidsen, for det er jo en hjernedød holdning at have.
    sæt det var dig som intet valg havde.
    Nogle gange er det tilladt at være mindre egoistisk end det er tilfældet med en del herinde. Så hvis I en dag står og ikke har et valg, så finder du nok ud af hvor sjovt det er.

Jeg behøver ingen piller, men måske de skulle sendes til dig, så du bliver lidt mere empatisk og levende.. smiley Ligesom de fleste mennesker er smiley

• Michael N
    Michael N Tilmeldt:
    sep 2013

#40   12. sep 2013 men vi er så forskellige, heldigvis. Vi kommer aldrig videre end det her mudderkast, så måske paa tide vi går hvert til sit smiley

• #41   12. sep 2013 Hunden lider ingen overlast. Det er nu mere synd for alle de seriøse opdrætter, at der skal skamavles på alt og at der stadig er salg i listehunde, blandinger deraf eller blandinger med et udseende, der kommer i klemme mht. lovgivningen.

Kommentér på:
Tudemarie..

Annonce