{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.947 visninger | Oprettet:

Nu er det nok. {{forumTopicSubject}}

Hen over denne sommer har jeg ad flere gange fået et møgfald uden lige af vidt forskellige personer, som jeg aldrig har set før...Og nu har jeg fået nok...
Problemet for disse mennesker er at mine hunde får lov til at gå uden snor, der hvor vi altid har gået og alle andre hunde også luftes uden snor...Mine hunde har aldrig angrebet eller bidt nogen over hovedet, men ja det er schæferhunde, og ja jeg er en ældre hvidhåret kvinde...Men er det det samme som jeg skal finde mig i at blive verbalt udskældt og truet med at blive meldt til politiet, fordi mine hunde er uden snor...
Det har aldrig tidligere været så grelt som nu...
Så nu kommer mine spørgsmål til jer...
Må mine hunde ikke færdes uden snor uden for bymæssig bebyggelse...Der er ingen skiltning om at hunde skal føres i snor....
Der er ingen færdsel af cykler knallerter eller biler..
Jeg har nu nærlæst hundeloven, og kan ikke se at mine hunde skal føres i snor, når de er under kontrol...
Er der kommet nye bestemmelser, som er gået hen over hovedet på alle os hunde mennesker her oppe, eller er det fordi det er schæferhunde.
Men hvis det er som det altid har været, så vil jeg næste gang jeg bliver verbalt overfaldt og truet med politianmeldelse, tage telefonen og ringe til politiet, for nu er det nok...
Jeg synes i den grad at vi er udsat for forfølgelse som er uden foir det rimelige...
Bare folk var lige så ihærdige med at anmelde vold og misrøgtede børn og ´tyve, som de er når det handler om løsgående hunde.
Heldigvis er de aller fleste dage uden disse grove episoder, som virkelig er begyndt at ryste mig...Hvor vi hunde ejer hygger os med vores hunde og hinanden...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nu er det nok.
  • #1   13. sep 2013 Undskyld mit lange bøvs, men jeg er færdig med at tie og bare tage imod... Nu er det nok.

• #2   13. sep 2013 Hvis området du går i er offentlig og der ikke i din kommune er særlige restriktioner, må dine hunde gerne gå løs hvis de er under fuld kontrol, dvs at de naturligvis ikke må løbe hen til andre hverken mennesker eller dyr og de må ikke virke generede smiley jeg ville nok kalde hundene på plads hvis jeg mødte andre. Men det letteste for dig er vel at ringe og spørge på dit lokale politikontor de må kunne svare på hvordan du står.

• #3   13. sep 2013 Hvad med at tage nogle kopier af hundeloven, ha' et par i lommen, og dele ud til de emsige med besked om lige at sætte sig ind i loven før de skaber sig.

Mig bekendt er der ikke kommet nogle ændringer, men mange tror, at det er ulovligt. Adskillige indlæg fra tid til anden herinde viser med al tydelighed, at mange tror at løse hunde er ulovlige alle andre steder end i hundeskove.

• #4   13. sep 2013 Forstår godt du synes det er træls Snow K - Hvis dine hunde er 100% under kontrol.

Jeg er ligeglad med løse hunde, så længe de ikke genere mig, min hund og vores gåtur og med det mener jeg, de skal ikke gå over til os. Længere er den ikke. Hvis de gør, får de at vide, at de skal kalde hunden til sig. Og så skal de gøre det. Jeg har tit været udsat for en rigtig god tur, bliver destrueret pga. et fjols til hundeejer ikke forstår, at jeg og min hund ikke er interesseret i at have deres hund med på gåtur. Så kan man respektere den holdning jeg har, kan jeg sagtens respektere deres lyst til at gå med fritgående hunde.

Jeg ville sætte pris på, uanset hvor lydige de er, at de bliver kaldt ind (de behøver ikke få snor på) Men at de gå tæt ved deres ejer, så jeg kan se på afstand, at der er styr på dem. Ellers kan jeg godt blive usikker.

Jeg er ikke specielt glad og tryg ved schæfere, og er egentlig ikke helt sikker på hvorfor, men det er sådan det er. Så en stor schæfer der tonser, tøffer eller på anden måde kommer hen til mig og min hund, ville jeg ikke bryde mig om.

Men hvis dine hunde bliver ved dig hver gang du passere andre mennesker eller hunde, så kan jeg godt forstå din frustration.

• #5   13. sep 2013 Jamen jeg er da sikker på at disse mennesker virkelig tror det er ulovligt...Men jeg undre mig over der pludselig er kommet denne hetz stemning fra vildt fremmede mennesker...
    Ja jeg kalder selvfølgelig på plads, men selv om de sidder ved siden af mig er det ikke nok, de skal være i snor...Og det må jeg indrømme gør mig gal...
    Lene..God ide, men det er mennesker som jeg kun ser én gang..
    Hvis jeg henvender mig til kommunen om skiltning kunne den så sagtens blive med påbud om snor, fordi der er flere stemmer hos folk uden hunde end med hunde.

• #6   13. sep 2013 Snow K - Så kan jeg godt forstå du synes det er træls. Det er da ikke rart smiley Det kan ikke rage mig mindre at folk går uden snor på deres hund, hvis der er styr på dem. Faktisk så smiler jeg altid til de folk som har deres hunde uden snor og udviser respekt og jeg kan se de bare har styr på hunden. Jeg synes det er fedt, og jeg ville ønske jeg kunne gøre det samme med min lille skid af en hund smiley

Men ja, print loven ud, og stik dem sådan en hvis de åbner munden og så gå videre. Det dummeste tror jeg i hvert fald er at tage diskusionen smiley

• #8   13. sep 2013 det er der til os med de store bruges hunde når jeg er i de offelig områder så er mine hunde i snor gider ikke havde problemer fordi de skal gå løse ,så det er de kun på indhegnet områder som her hjemme

• #9   13. sep 2013 Jeg synes da bare du skal stikke dem telefonen og bede dem ringe med det samme.

• #10   13. sep 2013 Hvad skete der lige med de nye knapper der kom over boksen?

• #11   13. sep 2013 Når man klikker på :)-knappen så poster den i stedet for smiley

• #13   13. sep 2013

• #14   13. sep 2013 hov..

• #15   13. sep 2013 De nye bokse virker vist ikke helt endnu...
    Ellers en smadder god ide

• #16   13. sep 2013 Og man skal åbenbart ikke trykke på "opret indlæg" længere

• #17   13. sep 2013 Hov... Nu er det væk igen smiley

• #18   13. sep 2013 Snow K

Hvis du går tur med alle dine 6 Schæfer-hunde .. og de allesammen er løse.... og spurter rundt i hver sin retning......... så ville jeg også blive nervøs , hvis jeg kom gående med mine 2 Cavalier'er.

Jeg synes det er ens pligt.... at kalde sine hunde til sig....og holde dem i ro ( have 100% kontrol over dem ) ...hvis man møder andre mennesker / dyr

At jeg så er af den mening , at man ikke kan have 100% kontrol over sin hund.... ( hvis der sker noget uforudset )....... medmindre man har snor på hunden.......er så en anden sag..... smiley

• #21   13. sep 2013 Okay, jeg troede det var en eller to. Hvis jeg mødte en med seks løse schæfere, så ville jeg nok også blive lidt betænkelig ved om det nu også var muligt at have så mange under kontrol.

Bare fordi man må, er det jo ikke det samme som at man skal benytte sig af retten.

• #22   13. sep 2013 Jeg synes godt man kan vise hensyn når man møder andre... og hvis man går med 6 løse schæferhunde,så synes jeg det mest hensyndfulde er at tage hundene helt ind til sig og sætte snor på når man møder andre.

Er du gal jeg ville skide en sprællemand, hvis jeg spottede 6 løse hunde med kun en ejer.

• #23   13. sep 2013 Jeg tror min hund ville skide en sprællemand, hvis vi mødte 6 løse schæfere.

Men trusler om politi er upassende, hvis du har styr på dem.

• #25   13. sep 2013 Hvis jeg så en med 6 løse hunde ville jeg også blive nervøs hvis jeg gik med mine 3 små.. Især fordi Babe skaber sig helt vildt når hun ser andre hunde.. Hvilket jeg selvfølgelig forsøger at træne væk..

Men kom jeg gående alene ville jeg blot finde det skønt at se.. Og helt sikkert spørge om jeg må hilse..

• #26   13. sep 2013 Det er fordi det er schæfere..

Med min mallepige er jeg ofte blevet skældt ud, selvom jeg har trænet fri ved fod med hende, dvs hun har gået klistret op ad benet på mig og ikke ænset dem, der har brokket sig. Folk er også gået over på den anden side af gaden, når jeg er kommet gående med hende i snor. I øvrigt troede folk altid at hun var schæfer..Jeg har aldrig oplevet noget lignende med mine to islændere.
    Der er en anden herude med to schæferblandinger, der har opgivet at gå tur i vores område fordi hun bliver råbt af og truet med politi... den ene er 12 år og kan knapt gå.

• #27   13. sep 2013 Snow, jeg tror i det hele taget folk er hurtigere til at brokke sig. Det er mig indtryk, at folk melder hinanden som aldrig før, det tror jeg ikke er specielt hunde relateret.

Selvfølgelig kan det virke voldsomt, hvis du kommer med 6 løse hunde, men hvis de kaldes ind og alle sidder ved dig, er det jo et signal om, at der er kontrol over dem. Men nu kender jeg jo ikke stedet og ved derfor ikke, hvor tæt andre hundeluftere eller andre folk i det hele taget skal på dig.

• #28   13. sep 2013 Mon ikke folk er mere bange efter den nye hundelov?
    (Ikke at det undskylder deres adfærd)

Jeg kan kun tilslutte de andre, der siger, at det viser styr på hundene at indkalde dem :o)

• #30   13. sep 2013 Iflg. loven gør du ikke noget galt, og jeg er enig med de fleste på siden. Har du styr på dem, er det ok. DOG vil jeg sige, jeg har selv en hund, som ikke bryder sig om fremmede hunde og kommer der en og hilser vil den få et hak af hende. Hendes bror og far derimod ville synes det var super at hilse på andre.

Derfor, pga. min egen hund, synes jeg ikke det er rart at møde løse hunde, heller ikke når ejeren råber, den gør ikke noget, nej - men det gør min, og jeg synes ikke hun bør udsættes for at skulle blive utryk og lave udfald.

Vi har selvfølgelig trænet og trænet med hende, hun er så langt nu, at hun gør ALT for at ignorere andre hunde, men kommer de helt hen til hende, kan hun ikke ignorere mere og føler sig presset.

Så ja, du følger loven men nogen kan føle sig provokeret på mange måder og så jeg så stor en flok uden snor, ville jeg nok også blive lidt nervøs, ville dog ikke hverken skælde ud eller andet, hvis der intet sker.

• #31   13. sep 2013 Som Nittib skriver (At jeg så er af den mening , at man ikke kan have 100% kontrol over sin hund.... ( hvis der sker noget uforudset )....... medmindre man har snor på hunden.......er så en anden sag.....)

- Hvis nu du kom med 2 eller 6 schæfere og skulle passere mig og min hund, ville du så kunne holde styr på dem alle, hvis min hund (i snor) Begyndte at ''snakke''? Ville de blive ved dig, eller ville de fare hen til min hund? - Der kan jo ske noget, der kan fange hundenes opmærksomhed, som gør at de ''glemmer'' at de skal gå/stå ved dig.. Det er jo hunde med instinkter, eller? smiley

Misha kan jeg godt få til at holde øje med mig, med godbidder og snakken når vi passere en anden, men hvis de begynder at larme på den ene eller den anden måde har hun svært ved at holde fokus på mig, ville dine hunde være fuldstændig ligeglade?

Måske er dem der 'angriber dig' mere bange/nervøse end du tror? Det kan jo være, at selvom du selv mener du har styr på alle dine hunde, så ser det for dem ud som om du ikke har.

Skal ikke gøre mig klog på deres tanker, men jeg kan da også mene jeg har styr på Misha, men for andre der ser det udefra kan det se ud som om hun er ved at ''overtage hele verdenen'' smiley Hvis du forstår?

• #32   13. sep 2013 Jonas... Der er mange faktorer.

1: Tidligere erfaringer med fremmede løse hunde
    2: Egen hunds tolerence overfor fremmede hunde
    3: HVIS der sker noget dumt, så er der kun 1 menneske til at holde og styre 6 x 40 kg hund.
    4: Egen hund i løbetid

Der kan være mange grunde til at det syn gør folk utrygge, og det synes jeg man skal være bevidst om og tage hensyn til når man vælger at komme med sådan en flok

• #33   13. sep 2013 Jonas, hvis det går galt, går det meget galt med 6 store hunde, der føler sig som en flok.
    Derfor er der ikke noget at sige til, at folk vil være mere nervøse ved at møde en ejer med 6 hunde end en med 1 hund.

Det beretter bare ikke til at overfuse ejeren, hvis vedkommende viser, at der er styr på hundene.

• #34   13. sep 2013 Jeg forudsætter da at hundene kaldes ind på plads i god tid og ikke først når folk har fået hjertet op i halsen ved synet af XVI antal løs schæfer hunde;( jeg vil under ingen omstændigheder have hunde hen til mine hunde, med loven som den er nu kan man jo risikere at få sin hund aflivet hvis den hakker i en løs hund selv om ens egen hund er i snor!

• #35   13. sep 2013 Men under alle omstændigheder hvis man går med 6 schæfere på en gang (og det ved vi vel slet ikke om Snow gør), så kræver det at de er lydige og under kontrol, for 6 store hunde, der trækker i snoren for at komme hen til andre hunde, kan nok trække afsted med de fleste.
    Så med 6 store hunde ad gangen er lydighed nok mere vigtigt end snor.

• #37   13. sep 2013 Enig Bodil D.

• #39   13. sep 2013 DET her ... kunne vi allesammen lære noget af...... he he

http://www.youtube.com/watch?v=qFP28ANXLLA

• #40   13. sep 2013 Snow har, så vidt jeg ved, 4 Schæferhunde.

• #42   13. sep 2013 Snow har 6 schæfere oprettet på sin profil, alle af en alder så de kan være i live, men om hun reelt har dem alle og om hun går med den samtidig, hvis hun har, er der vel ikke mange af os, der ved.

• #43   13. sep 2013 Ja men jeg mener kun hun har 4.

• #44   13. sep 2013 med hunde af den størrelse går man kun med en af gangen selv når jeg har hvalpe går jeg kun med en af gangen er man en ansvarlig hunde ejer går man ikke med 4..6 store hunde løse og på en gang ,

• #45   13. sep 2013 Klap lige hesten alle mand...Jeg har pt. kun 4. Og jeg går aldrig med mere end 2 på en gang..Netop fordi det er langt svære at styre en stor flok en 2 stk... Og så er mine jo unghunde for de 2 vedkommende...Hvalpene fra helvede er så et kapittel for sig, og har ofte sporline poå, fordi hun har damp tror jeg.

• #46   13. sep 2013 Så havde jeg jo ret smiley

• #47   13. sep 2013 Ja...Det er godt der er nogen der følger med...Jeg skulle selvfølgelig ha penslet det ud, at jeg kun gik med 2 ad gangen...Jeg glemmer altid lidt folks fantasi.

• #48   13. sep 2013 Jeg har set du før har skrevet at du kun har 4 og at du går med dem i hold. smiley

• #49   13. sep 2013 Rigtig god hukommelse.. smiley

• #50   13. sep 2013 Jeps! smiley

• #51   13. sep 2013 nu er jeg nysgerrig, mest fordi jeg ikke synes det står nogen steder smiley

Er det kun dig, som folk er efter - eller er det osse andre med store hunde?
    Hvordan foregår det sådan helt præcist når du kommer gående med dine 2 løse hunde og der kommer en 'modkørende' med/uden hund?

• #52   13. sep 2013 Der er én mere med schæferhunde..Hun går også med 2 ad gangen...Det er det samme...
    Som skrevet tidligere INGEN kørende kun gående...Når jeg ser de dukke op og det er nogen vi ikke kender, så kaldes hundene på plads...Hvalpen fra helvede får snor på, fordi jeg ikke endnu stoler 100 på hende.
    Ofte råber folk også det er ok bare slip dem løs...
    Men så er der desværre så også dem som bare ikke kan li eller er bange, som forlanger dem i snor...Nu står det jo ikke på folk hvilken type de er. Og jeg mener så at hvis hundene sidder ved siden af mig stille og rolig..Ja så kan folk holde deres kæft..Undskyld mit franske. smiley ..

• #53   13. sep 2013 Jeg ville bede dem om at klappe i og passere stien.

• #54   13. sep 2013 jamen sure finker er der nok af.... der hvor jeg rider, der er der blevet slået en sti igennem en lang græsmark,hvor hundelufterne går... denne her sti er til rytterne... men spørg lige hvor mange gamle sure han- og huntrunter der skaber sig fordi en hest skridter der... fordi det er bestemt da ikke en ridesti!!!!

• #55   13. sep 2013 Jeg bruger altså ikke så meget tid herinde, at jeg kan huske hvem der har hvor mange hunde i forhold til dem der er oprettet, og hvis det er relevant at jeg skal vide hvor mange man går med ad gangen, så må man altså nævne det. Jeg tror ikke der er ret mange tankelæsende brugere herinde.

Ang. retten til at have løse hunde, så er der jo mennesker der ikke synes de der bæster er guds gave til jorden, der er nogen der er så bange, at det eneste de ser er den manglende snor. Det er en frygt man som hundejer må respektere, og så tage sin hund i snor, ret eller ej til andet.

• #56   13. sep 2013 Bjergged...Ja jeg skulle have skrevet antal...Men som også skrevet havde jeg ikke fantasi til at forestille mig at folk tror sådan en gammel hundeføre som mig tager 6 eller 4 hunde med på én gang...Man skal jo så lige vide at frygten den er der []ikke[/i]? smiley Så mener jeg heller ikke at man bare skal indordne sig under folks frygt...Det er ikke sundt for dem
    Kælling.. Ja jeg forstår simpelthen ikke folk ´gider at være så gnavne...Det er et vidunderlig areal vi går på, som man skulle tro at folk ville være i bedre humør. smiley

• #57   13. sep 2013 Ha, Snow, det kan være det redder deres dag at give dig et møgfald, så kommer de af med gallen. smiley

Men enig, man kan vente med at hidse sig op, til der reelt er noget at hidse sig op over.

• #58   13. sep 2013 Nu er det ikke kun hundeloven man skal være opmærksom på, men også naturfredningsloven, som siger at hunde skal være i snor når man færdes i naturen

• #59   13. sep 2013 Hvordan er det usundt at tage lidt hensyn til andre folks frygt?

Jeg er panisk angst for nåle, og respektere lægerne/sygeplejerskerne ikke det, så får de ganske enkelt ikke noget ud af at stikke i mig, for kroppen lukker ned, er de heldige, så når de at stoppe inden jeg besvimer.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.220
    #60   13. sep 2013 Hvis folk er nervøse hvorfor så ikke tage snor på de hunde man har med.På den måde er alle glade og du kan jo hurtig slippe dem fri bagefter.Bare fordi man har retten kan man jo godt vise hensyn og det vil hverken du eller dine hunde tage skade af.

Jeg går gerne en anden vej hvis jeg ser en med løse hunde.Min skal ikke snakke med hunde den ikke kender.Kunne godt selv spørge en jeg mødte om hun/han ikke vil tage snor på når vi går forbi.Vil de ikke går jeg en anden vej.Min hunds sikkerhed er for mig det vigtigste.

• #61   13. sep 2013 Bjergged. En ubegrundet frygt, skal man bekæmpe...Ellers bliver man invalideret i sit liv...Det er det jeg mener... smiley
    Og max... Jeg er gået en anden vej masser af gange, for jeg undgår da ballade hvis det er muligt...
    Men pointen her er at dette ikke er muligt altid
    Men frem over får de loven stukket i hånden..tror ikke det vilhjæ, og jeg er sååå træt af det... smiley
    Så tager jeg telefonen frem, og spør om hvad anmeldelsen skal gå ud på, Min anmeldelse vil gå ud på grov chikane. Skal deres gå ud på at mine hunde sidder på plads men uden snor smiley
    Og så slut her fra.. smiley

• #62   13. sep 2013 Det er muligt at folk er utrygge og vil gøre opmærksom på det, men det er ikke forbudt at sige det på en ordentlig måde..

• #63   13. sep 2013 Hvem siger at det er ubegrundet frygt?
    Hvorfor er det så besværligt at tage hensyn til andre?
    Hvorfor er det dig der skal afgøre hvad der er bedst for andres liv?

Hvis du ringer og melder nogen for grov chikane, fordi de beder dig tage dine hunde i snor, så tror jeg ærligt talt, at politiet trække på smilebåndet. Der skal forhåbentligt mere til, før det betegnes som grov chikane.

• #64   13. sep 2013 Jeg synes også at folk generelt råber og skriger mere af hinanden end de gjorde tidligere. Mine hunde går løs, de er altid blevet kaldt ind ved møde med andre, men jeg har nu gjort yderligere det, at jeg sætter snor på dem.
    Ikke at jeg behøver det - men jeg gider ikke folks brok, og det betyder ikke noget for mig, lige at hægte dem i snor.

Men - folk er underlige ... helt sikkert ...

• #65   13. sep 2013 Nu lyder det jo ikke som om, det Snow klager over, er folk der spørger pænt, om hun vil være sød at tage sine hunde i snor, fordi de er bange for dem. Det klagen lød på, var at hun blev overfuset og truet, og det er ikke ok.

Mon ikke de fleste af os reagerer forskelligt efter hvordan folk taler til os.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.220
    #66   13. sep 2013 Martine.Jeg er nok også en som er blevet underlig.Har haft hund i mange år og før i tiden var det ikke noget jeg tænkte over.I dag tager jeg alle de forbehold jeg kan over for de hunde jeg møder.Det gør jeg ud fra hvad jeg læser og at jeg for mange gange har mødt folk som har "styr" på deres løse hunde.

Nu går jeg ikke og råber efter folk,men vil til en hver tid gå en anden vej i forhold til at skulle gå forbi en hund jeg ikke kender,hvor ejeren ikke gider tage snor på.Det kan måske for nogle virke mærkeligt eller sart,men det kan jeg ikke tage mig af.Min hund er det vigtigste og er skaden sket kan man ikke gøre det om.

• #68   14. sep 2013 Max H -

Næ, du misforstår. Jeg vil under ingen omstændigheder have andres hunde op til mine - det er no-go.
    Der, hvor jeg mener at folk er underlige er, at måden de siger tingene på er .. skal vi sige .. knapt så pæn.

Jeg oplever ofte personer, som bliver helt hysteriske på mig, når jeg siger at jeg ikke vil have deres hund hen til mine. Råber og skriger og fortæller mig, at det er synd for mine hunde - og jeg ikke giver dem et naturligt liv og den slags.

Det synes jeg godt at man kan betegne som "underlige mennesker" smiley

• #69   14. sep 2013 Jeg må nok også erkende, at tolerancen er blevet mindre.
    Jeg har oplevet mere end en gang, at folk på meget lang afstand råber "tag dine hunde i snor".
    "Min hund kan ikke fordrage små hunde".
    Mine hunde og jeg giver altid plads til folk både med og uden hunde, så de kan komme forbi os med mindst 3-4 m.
    Når vi så er kommet forbi hinanden uden at hundene har ædt hinanden, lyder det ofte.
    "Nå, men jeg er så vandt til at små hunde er hysteriske og ikke lystrer".
    Så det kunne være, at jeg også bare skulle tage mine i snor, når vi møder andre
    hunde smiley

Kommentér på:
Nu er det nok.

Annonce