706 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

hvad skal jeg gøre ? hvad skal jeg gøre ?

God aften hg
Var til dyrlæge den anden dag og fik undersøgt min hunds poter da de var meget
røde og de viste sig også han havde svamp mellem trædepuderne

Vi fik noget shampoo med hjem som han skal have vasket hans poter i, i 14 dage.

Og her kommer så problemet... han hader det og han luret det på anden dagen da jeg ville tage ham med ud på badværelset hvad der skulle ske og han gemte sig.. hvad gør jeg for han ikke er så bange for det ?? Skal jeg bare være hård de her 14 dage det skal stå på eller er der noget andet jeg kan gøre..

Det nytter ikke noget med lækkere godbidder for samtidig er han ved at blive testet om han har madallergi så han må kun for allergivenlig mad i 10 uger og det tørkost kan ikke lokke ham ud på badværelset

Tager i mod alle råd med kyshånd og go weekend alle sammen og undskyld hvis det blev lidt langt

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Der kommer ikke vand ud af vandhanen ved vasken. 2.000 kr.
  • Opsætning af hylder 900 kr.
  • hænge gardiner op 450 kr.
  • Rep. af kabelbrud på Alko robot der melder fejl CN010. Brud er fundet men forsøg selv fejler 400 kr.
  • Sette opp beslag til gardin 1.800 kr.
  • Smid et ikea skab ud som er fuldt afmonteret og står på gadeplan 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvad skal jeg gøre ?
  • #2   13. sep 2013 Vi gør det også i en balje da vi kun har sådan et stort brusehoved som ikke kan tages ned men tror ikke det hjælper at det er i stuen desværre andet end han har større chance for at stikke af

Og nej som jeg forstod det ved dyrlæge måtte han ikke få andet en det allergivenlig mad pga det var proteinen som var i kødet og det var knust i maden

• #3   13. sep 2013 Ja der er vel ikke andet for at prøve at give ham en positiv oplevelse med det smiley
    En Jack er nu for snu til tider smiley

• #4   13. sep 2013 Fredsfyldt er helt enig smiley

• #5   13. sep 2013 Havde også hund med samme problem. Hyper allergiker og svamp mellem poterne. Vi blev ved med at kalde ham ind på badeværelset, jeg roste og roste og nussede imens jeg badede ham. Han blev aldrig glad for det, men til sidst gik han da frivillig ind under bruseren, selvom man godt kunne se det ikke var det sjoveste for ham. Men er jo for deres egen skyld smiley

• #6   13. sep 2013 Vi ordner sagen i køkkenet med et fad, en klud og en bunke guf... Hunden synes ikke det er det sjoveste i verden, men indvilliger - vi sørger for at han får noget for sin ulejlighed.

• #7   13. sep 2013 Oki det er også det vi gør smiley så vi forsætter og bider i det sure æble til han har fine poter igen

• #8   13. sep 2013 Jeg ville i øvrigt ikke forsøge at lokke hunden til noget - det er lidt at snyde den. Det bider sig i halen.

Beløn for godt arbejde - og det kan godt være legetøj, der er belønningen. Start eventuelt med en pote, beløn, en pote mere, beløn - osv...

• #9   13. sep 2013 Ch han får skam også det tørkost for det men vil ikke spise det når vi vasker og sider stiller for de skal side i poterne i 5 min han vi først spise dem når vi er ude af badværelset men vi prøver at nusse og berolige ham igen og igen

• #10   13. sep 2013 Oki CH det var en go ide med at belønne efter en pote det vim vi prøve i morgen og så med nogetvaf hans ynglings legetøj:-)

• #11   13. sep 2013 Her forlanger vi ikke at hunden skal sidde stille med det på - han kan gøre som han vil undtagen slikke det af.

Måske I får lavet for stor en "sag" ud af det ved at nusse og berolige?

• #12   13. sep 2013 Jeg er ikke helt sikker på jeg forstår hvad du mener med det sidste ??

• #13   13. sep 2013 Hvad med at tage det ud i køkkenet. Vaske poterne en efter en, og til slut kvitterer med fodring.

• #14   13. sep 2013 Jeg mener at vi nogle gange godt kan få givet hunden en lidt mystisk fornemmelse omkring det, der sker ved at opfører os lidt anderledes end vi ellers ville have gjort.

Ofte gør vi det, når vi forventer at hunden ikke er helt begejstret for det ene eller det andet - så får vi "vist" hunden at der er noget at være bekymret for ved eksempelvis at berolige smiley

Min oplevelse er, at hunden klarer den slags langt bedre, hvis man gør det til noget sjovt. Gerne med legetøj eller mad afhængigt af, hvad hunden synes er fedt.

• #15   13. sep 2013 Arrh oki på den måde smiley åhh ja det kan godt ske jeg har "pyllert" for meget om ham første gang men vil helt sikkert prøve det med legetøjet og så gør detvsjovt i stedet for smiley

Kommentér på:
hvad skal jeg gøre ?

Annonce