895 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
6 Svar
How is it made? - Hunde- & Kattemad How is it made? - Hunde- & Kattemad
Sidder og leder efter nyt mad til min kat og overvejede Raw food til ham - min søgen på youtube endte dog på denne video, som er lidt spændende og samtidig en smule forstyrrende at se. Det eneste der giver smag til dette foder er sprøjtet på i et tyndt lag.
http://www.youtube.com/watch?v=cqp4Rm1LuBo
1 synes godt om
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.240
Det var faktisk ululigt.
Derfor køber jeg enten Fromm eller Optimal Balance fra Coop som godbidder og supplement og fodrer med råt kød, fisk, ben, rester fra min mad, hvis det egner sig, og lidt grøntsager og frugt.
For så længe min hund ikke skal leve af et bestemt tørfoder, gider jeg ikke give over 500 kr for 10-12 kg. (f.eks. prisen for TOTW og andre)
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.777
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.665
Jeg syntes nærmest det lyder som om du leder efter en tynd undskyldning for at købe skodfoder
aug 2007
Nej jeg ved ikke, hvordan de andre fabrikaters foder bliver fremstillet. Men selvom der ikke er korn i et foder, er det ikke pr. definition det bedste.
F.eks. er her ingredienslisten for Kingsmore Pure Sport, kornfrit og et kendt og ret dyrt produkt:
Kylling (kødproteinmel), ærter, kartoffel (stivelsesmel), animalsk fedt (kylling), fisk (proteinmel/olie), roetravler, hørfrø, rapsolie, cikorierod, æg (proteinmel), ølgær, gulerødder, mineralstoffer (salt) samt tang, hyben, æble, burresnerre, blåbær, rabarber, birkebark, lucerneurt, brændenælde, mælkebøtte med rod, kamille, hvidtjørn, enebær, valnød og anis.
Sådan som jeg læser det, er det ikke ligefrem rent kød, der brillierer i det produkt.
aug 2007
At andre vælger anderledes, er da helt fint for mig
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.777
Så føler jeg ikke jeg er helt dårlig ejer ved at vælge et kornfrit from for råt
How is it made? - Hunde- & Kattemad