895 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Tinna
Tinna
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.777

How is it made? - Hunde- & Kattemad How is it made? - Hunde- & Kattemad

Sidder og leder efter nyt mad til min kat og overvejede Raw food til ham - min søgen på youtube endte dog på denne video, som er lidt spændende og samtidig en smule forstyrrende at se. Det eneste der giver smag til dette foder er sprøjtet på i et tyndt lag.

http://www.youtube.com/watch?v=cqp4Rm1LuBo

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng gardinstang i betonvæg 300 kr.
  • Hækklipning 2.500 kr.
  • Hækklipning og busk beskæring, 1 stk 1.450 kr.
  • montering af to plafond lamper 1.000 kr.
  • Ophæng af ikea skabe/reol 500 kr.
  • Vand / Vaskemaskine 990 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  How is it made? - Hunde- & Kattemad
  • #1   20. sep 2013 Den video bekræfter bare3 min opfattelse af, at der ikke er stor forskel på al den tørfodder som vi kan købe. Jeg ledte febrislk efter noget,som jeg ikke skulle bestille på nettet, men som indeholdte KØD og ikke bare kødproteiner eller kødmel som 1., 2., og 3. ingr.
    Det var faktisk ululigt.

Derfor køber jeg enten Fromm eller Optimal Balance fra Coop som godbidder og supplement og fodrer med råt kød, fisk, ben, rester fra min mad, hvis det egner sig, og lidt grøntsager og frugt.
    For så længe min hund ikke skal leve af et bestemt tørfoder, gider jeg ikke give over 500 kr for 10-12 kg. (f.eks. prisen for TOTW og andre)

• #2   20. sep 2013 Jeg håber måske lidt naivt på at det er anderledes med de kornfrie varianter. Det gad jeg nu også godt se blive lavet.

• #3   20. sep 2013 Helt ærligt Miemiv, hvordan kan du ud fra en video som viser hvordan et enkelt foder bliver lavet, konkludere at alt foder på markedet er ens?? Det foder du ser blive lavet der indeholder tydeligvis majs, hvede eller byg m.m men hvis du køber et foder som ikke indeholder korn så er der naturligvis ikke korn i.
    Jeg syntes nærmest det lyder som om du leder efter en tynd undskyldning for at købe skodfoder smiley hvorfor da bortforklare at du prioritere som du gør?

• #4   20. sep 2013 Bidil - Det kan godt være det lyder som en undskyldning for at købe noget billigere foder -Ja, det er det også.

Nej jeg ved ikke, hvordan de andre fabrikaters foder bliver fremstillet. Men selvom der ikke er korn i et foder, er det ikke pr. definition det bedste.
    F.eks. er her ingredienslisten for Kingsmore Pure Sport, kornfrit og et kendt og ret dyrt produkt:

Kylling (kødproteinmel), ærter, kartoffel (stivelsesmel), animalsk fedt (kylling), fisk (proteinmel/olie), roetravler, hørfrø, rapsolie, cikorierod, æg (proteinmel), ølgær, gulerødder, mineralstoffer (salt) samt tang, hyben, æble, burresnerre, blåbær, rabarber, birkebark, lucerneurt, brændenælde, mælkebøtte med rod, kamille, hvidtjørn, enebær, valnød og anis.

Sådan som jeg læser det, er det ikke ligefrem rent kød, der brillierer i det produkt.

• #6   20. sep 2013 Jeg bortforklarer ikke - jeg forklarer, hvorfor jeg har valgt som jeg gør.
    At andre vælger anderledes, er da helt fint for mig smiley

• #8   20. sep 2013 Tak Kathrine. Det ser godt nok mere rigtig ud smiley
    Så føler jeg ikke jeg er helt dårlig ejer ved at vælge et kornfrit from for råt smiley

Kommentér på:
How is it made? - Hunde- & Kattemad

Annonce