1.292 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Sabina D
Sabina D
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 12

10 mdr urenlig 10 mdr urenlig

Heej alle jer.

Vi har den dejligeste samojede/husky blanding, men hun er stadig ikk renlig og vi er ved at blive vanvittige af der, hun foretrækker at besørge i vores gang med flisegulv, hun er omplancerings hund så vi er nr to som har købt hende så vi ved ikk om det måske har skadet hende til en adfærsels forstyrrelse.

Men lidt forklaring på problemet, hun hverken tisser eller laver udendørs, det er ihvertfald meget sjældent, måske 3 gange om ugen.
Vi er ude med hende hver gang hun har spist,sovet,leget og det hver gang hun begynder at traske rundt og være urolig, og vi ser sjældent hun gør inde hun naturligvis går i et rum vi ikke er i, helst gangen men ellers stuen eller et af børneværelserne, men de gange vi ser hun sætter sig indenfor skynder vi os at syoppe hende og få hende ud, men der kan sagtens gå timer før hun til sidst overgiver sig og tisser ude, vi har været ude med hende 7 timer en dag hvor hun ikk ville lave noget, og en halv time efter vi er kommet ind så er der unskyld mit sprog pis og lort i gangen igen igen igen, vi har prøvet alle de råd vi har fået men intet hjælper, da hun virkelig er stædig og har bestemt sig for at det ska foregå indenfor.

Men her tidligere idag skrev en veninde om det kunne være noget territorie noget, da vi også har to indekatte som jo bruger kattebakke, for det er helst i gangen som er lige ved toilettet hvor kattebakken står, tror i det kan være sådan noget og i så fald hvad kan man gøre? smiley

Vi vasker med rodalon hver gang hun har lavet inde men både gulv og paneler er ved at blive ødelagt, og hvis det fortsætter så er hun nødt til at omplaceres igen, til et sted hvor de går ude hele tiden, eller hvor der ik er kat hvis det er problemet, men min tålmodighed synger på allersidste vers så jeg håber inderligt der er nogle forslag vi ikk har hørt smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Beskæring af buske/træer 1.000 kr.
  • Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.
  • Hækklipning 2.800 kr.
  • Klip hængelås op 205 kr.
  • Blocked toilet 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  10 mdr urenlig
  • #1   27. sep 2013 Hvor længe har i haft hende? Det lyder til at hun er utryg ved at gøre noget ude, ligesom man nogle gange ser det hos helt unge hvalpe. De holder sig og holder sig indtil de kommer hjem, hvorefter de pyyyyha tisser så snart de er kommet i sikkerhed indenfor døren.

Jeg ville lægge nogle klude med hendes tis og hendes afføring udenfor så det lugter trygt derude. Herudover masser af selvtillidsøvelser - og prøv at "nulstille hvalpen". Dvs. tisser hun ikke udenfor, så går I ind med hende, tæller til 10 eller hvor lang tid der nu passer og tager hende ud igen. Mange hunde har svært ved at holde sig igen hvis først de har slappet af. Bliv altid i nærheden af huset/lejligheden indtil hun har tisset, hun skal som sagt føle sig tryg og på eget territorie.

Og hold øje med hende hele tiden ligesom I ville gøre med en 8 ugers hvalp, hun skal ikke have mulighed for at kunne snige sig væk alene for at tisse indenfor. Husk ikke at skælde ud når hun gør det indenfor.

Omplacering vil efter min mening kun forværre problemet da hun sandsynligvis kun vil blive mere utryg ved endnu en omplacering. Jeg ved godt det er træls og frustrerende at have et overtisset hjem, men det er efter min mening et spørgsmål om træning og ikke et spørgsmål om I har katte eller lign.

• #2   27. sep 2013 Jeg er fuldkommen enig med M.I
    Men jeg ville nu ikke omplacere sådan en hund. Problemet vil sandsynligvis blive endnu værre efter omplaceringen. Og hvad tror du så der sker med hunden ? Den vil blive kastbold (hvilket den jo faktisk allerede er) og nå at få mange hjem. Nogle af dem hvor den sandsynligvis ikke vil blive behandlet ordentligt. Er det et liv for hunden ?
    Så hårdt det end lyder, så mener jeg at det er bedst at den bliver aflivet hvis ikke i får løst problemet.

• #3   27. sep 2013 Gå ud med hunden når den har spist, sovet eller leget, dæk gangen med aviser og tag den avis hunden rammer hvis den gør sig ren inde med ud i haven, gå altid samme sted hen og sørg for at det er et sted hvor der ikke er eller har været andre hunde, umiddelbart tænker jeg at hunden har været ude for noget ubehageligt når den har gjort sig ren, nogen har måske haft fat i den når den har gjort sig ren inde, det kan have fået hunden til at være bange for at sætte sig i nærheden sf mennesker, den tillid skal bygges op igen, aldrig skælde ud når hunden gør noget, hvis ikke i kan klare det så kan en omplacering være en god ise, det kan sagtens blive godt med så ung en hund, bare husk at være helt ærlig omkring problemet, jeg ville overhovedet ikke være bange for at overtage sådan en hund;)

• #4   27. sep 2013 Aflivning af så ung en hund pga urenlighed er ikke noget jeg vil anbefale og ærlig talt forstår jeg ikke at man kan få sig selv til det, hunden kan sagtens lære det med lidt tid og omtanke

• #5   27. sep 2013 Noget kunne tyde på, at hun på et eller andet tidspunkt er blevet skældt ud for at tisse/skide indenfor smiley Ellers ville hun ikke snige sig væk...

Sørg for at hun ikke kan snige sig væk, og når/hvis hun gør det indenfor er det vigtigt at hun ikke får nogen som helst form for skæld ud.

Og så følg M.I smiley

• #6   27. sep 2013 Slædehunde er utroligt renlige af natur, så der er gået noget galt et sted, hvis ikke hunden er renlig med ti mdr.
    Oftest er de renlige med ti uger.

Det har intet med territorie at gøre, men hunden kan være enormt usikker.
    Slædehunde skal håndteres ret specielt, og er ikke for mennesker uden indsigt i adfærd.

Forfra med træningen og så læs lidt om hundens adfærd og behov.

• Sabina D
    Sabina D Tilmeldt:
    sep 2013

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 12
    #7   27. sep 2013 Vi har haft hende siden maj og hun har været urenlig alt den tid vi har haft hende, men når hun ska til at tidse indenfor og man når at opdage det og skynde sig ud med hende, holder hun sig stadig udenfor, selvom hun har haft slappet af i bækkenet for at tisse, og vi prøver alt hvad vi kan at træne, men det svært når hun så sjældent gør ude, så får man sjælden mulighed for at vise hende at det er rigtigt smiley og holde øje med hende hele tiden kan vi ikk fx når vi sover, og der ska være åbne døre pga små børn som sover og vi ska ku høre.

Men alt det med at starte forfra det har vi gjort, vi har har hende ude hver gang hun har leget,spist,sovet, vi har haft avispapir og klude lagt udenfor som hun havde tisset på, vi har prøvet at stå stille et sted for at få hende til at snuse. Men så ligger hun sig bare ned, og når hun sjældent laver noget ude får hun godbider og ros til skyerne, men jeg er ved at give op, jeg er flov over at der stinker sådan når der kommer gæster, jeg er træt af gulv og paneler bliver ødelagt og jeg er sindssygt træt af at tøre op og vaske gulv hele tiden smiley ham vi købte hende af sagde at hvis ikk der gik med hende sku vi love at komme tilbage til ham med hende, så ville han beholde hende, så vi har mulighed for et rigtig dejligt hjem til hende, men vi ville også bare være figtig kede af at sku af med hende, for hvis man ser bort fra alt det tissen og laven, så er hun bare verdens dejligeste lille snut

Kommentér på:
10 mdr urenlig

Annonce