Introducere Calle for Venindes han hvalp. Hvordan bedst. {{forumTopicSubject}}
Calle er ikke specielt glad for andre han hunde. Men nu skal min veninde hente sin han hvalp om en uge.
Da vi bor 2 timers kørsel fra hinanden, vil vores samvær blive meget sparsomt i fremtiden, såfremt hundene ikke kan lære at være sammen.
Hvordan føre vi dem sammen, så vi får den højeste mulige chance for succes?
Er det bedst at lade hvalpen finde sig til rette i sit nye hjem inden vi kommer på besøg?
Eller vil det være bedst vi møder op en af de første dag hvor hjemmet stadig er lidt neutralt område?
Andre gode ideer?
Jeg ved naturligvis godt, at uanset hvordan vi griber det an, så kan det ende ud i at de 2 hanner ikke kan være sammen. Men jeg vil næsten gør alt for, at give dem den bedste start. Om det så skulle betyde jeg nærmest flytter ind i starten (elsker mit hjem så det ville virkeligt være et offer hehe)
aug 2013
Følger: 10 Følgere: 73 Hunde: 3 Emner: 263 Svar: 7.763
mar 2011
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 32 Svar: 1.360
Kan ellers ikke forestille mig, det skulle været noget problem, når den ene er en hvalp.
apr 2013
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 33 Svar: 144
Det kan også godt være at6 de i de første timer ikke kan lide hinanden men jo længere tid at de er sammen jo mere de burde falde til ro. En god ide er at i går tur sammen fordi så koncentrerer hundene sig om duftene og vænner sig langsomt til hinanden. I må endelig ikke sætte dem foran hinanden i stram snor hvis den store ikke kan lide andre hunde fordi så kan den tage det som en trussel.
Laang forklaring men man skal jo være meget påpasselig med sådan noget da hvalpen jo ikke skal have varige men fordi den måske lige er blevet domineret hårdt af en anden hund fra hvalp af
jun 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 104 Svar: 5.018
Der er ingen fare for Calle vil dominere som du kalder det. Det har han aldrig prøvet på. Desuden er hvalpen større end ham
Jeg er helt enig i vi skal mødes på stationen og gå tur med dem først. Men jeg er ikke sikker på vi skal vente med at lade dem mødes. Hvis man har en hund i forvejen når man køber hvalp, sender man jo heller ikke den gamle væk til den nye er faldet til.
Rikke: Kan vi få Calle til at acceptere den lille (store) hvalp vil jeg så afgjort foretrække det. Da vi begge har naboer, og jeg vil ikke have Calle til at stå og gø i timevis. Den stress skal hverken han, hvalpen, vi eller naboerne udsættes for. Så må vi tage konsekvensen, og kun ses de få gange en af os kan få passet vores hunde.
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.279
Jeg ville heller ikke vente - det gjorde vi heller ikke, da vi havde hentet min datters hund - samme dag hentede vi Luna og lod dem hilse på hinanden hjemme hos min datter. De to er hinandens bedste venner i dag og har et ubrydeligt bånd. Og Alba kom her og hilste på min den lille om søndagen, hvor vi havde hentet Isla om fredagen. Men det er også alfa og omega, at vores hunde kan gå sammen, da vi passer for hinanden og jo i sagens natur også ofte er sammen.
jun 2010
aug 2008
jun 2010
aug 2008
apr 2013
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 33 Svar: 144
jun 2010
Det gik over al forventning. Nu skal de ses rigtigt tit, og så krydser vi ellers alt vi har for, at de stadig kan lide hinanden når den lille bliver kønsmoden.
jun 2010
http://www.hundegalleri.dk/video/diverse_hund/39513-calle_og_gibbs_foerste_moede_
aug 2008
jun 2010
Heldigvis. For det var 2 Labber og en Golden, som er årsagen til Calle er bange for andre (mest store) han hunde.
aug 2008
jun 2010
Introducere Calle for Venindes han hvalp. Hvordan bedst.