{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
784 visninger | Oprettet:

Introducere Calle for Venindes han hvalp. Hvordan bedst. {{forumTopicSubject}}

Calle er ikke specielt glad for andre han hunde. Men nu skal min veninde hente sin han hvalp om en uge.
Da vi bor 2 timers kørsel fra hinanden, vil vores samvær blive meget sparsomt i fremtiden, såfremt hundene ikke kan lære at være sammen.
Hvordan føre vi dem sammen, så vi får den højeste mulige chance for succes?
Er det bedst at lade hvalpen finde sig til rette i sit nye hjem inden vi kommer på besøg?
Eller vil det være bedst vi møder op en af de første dag hvor hjemmet stadig er lidt neutralt område?
Andre gode ideer?

Jeg ved naturligvis godt, at uanset hvordan vi griber det an, så kan det ende ud i at de 2 hanner ikke kan være sammen. Men jeg vil næsten gør alt for, at give dem den bedste start. Om det så skulle betyde jeg nærmest flytter ind i starten (elsker mit hjem så det ville virkeligt være et offer hehe)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle et skab 700 kr.
  • Klippet buskas ned 1.500 kr.
  • Montere kattelem og lave hul 1.500 kr.
  • Sætte køkkenlåge fast igen 750 kr.
  • Udskiftning af termostater på 3 radiatorer 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Introducere Calle for Venindes han hvalp. Hvordan bedst.
  • #1   7. okt 2013 Bare lige et pip, hvis det nu viser sig de ikke kan sammen, så er det vel bare at sørge for at de kan være i hvert deres rum, når I ses, hvis hundene ikke kan være alene hjemme? Altså f.eks at sætte sådan et børnegitter op?

• #2   7. okt 2013 Jeg har altid brugt at lade hundene mødes på neutral grund (altså et godt stykke væk fra huset), gå en kort tur med dem sammen og så lade den, der bor der, "invitere" den anden med hjem.

Kan ellers ikke forestille mig, det skulle været noget problem, når den ene er en hvalp.

• #3   7. okt 2013 Jeg syntes først og fremmest at i skal vente til hvalpen er blevet mere tryg blandt sine nye ejere. Og når de så skal mødes skal det IKKE være i hverken din eller hvalpens hus da det er deres hjem, og hvis de samtidig ikke kan lide hinanden er det ikke sikkert at det går godt. Så tag dem udenfor på en græsplæne i nærheden da det er et neutralt område og gør det der. Men husk langsomme skridt. I skal også passe på at din hund ikke får hoppet på den fordi den vil dominere fordi det kan hvalpen blive rørt af resten af dens liv. HUSK kun gode oplevelser overfor hvalpen da den er i denne alder meget modtagelig overfor minder og oplevelser.

Det kan også godt være at6 de i de første timer ikke kan lide hinanden men jo længere tid at de er sammen jo mere de burde falde til ro. En god ide er at i går tur sammen fordi så koncentrerer hundene sig om duftene og vænner sig langsomt til hinanden. I må endelig ikke sætte dem foran hinanden i stram snor hvis den store ikke kan lide andre hunde fordi så kan den tage det som en trussel. smiley

Laang forklaring men man skal jo være meget påpasselig med sådan noget da hvalpen jo ikke skal have varige men fordi den måske lige er blevet domineret hårdt af en anden hund fra hvalp af smiley

• #4   7. okt 2013 Nej jeg vil på ingen måde tillade at den lille kommer galt afsted hverken psykisk eller fysisk. Det var jo sådan Calle udviklede sin angst for andre hanner.
    Der er ingen fare for Calle vil dominere som du kalder det. Det har han aldrig prøvet på. Desuden er hvalpen større end ham smiley

Jeg er helt enig i vi skal mødes på stationen og gå tur med dem først. Men jeg er ikke sikker på vi skal vente med at lade dem mødes. Hvis man har en hund i forvejen når man køber hvalp, sender man jo heller ikke den gamle væk til den nye er faldet til.

Rikke: Kan vi få Calle til at acceptere den lille (store) hvalp vil jeg så afgjort foretrække det. Da vi begge har naboer, og jeg vil ikke have Calle til at stå og gø i timevis. Den stress skal hverken han, hvalpen, vi eller naboerne udsættes for. Så må vi tage konsekvensen, og kun ses de få gange en af os kan få passet vores hunde.

• #5   7. okt 2013 Har Calle det også svært med hanhvalpe? De fleste voksne hunde behandler hvalpe med stor overbærenhed, også selv om de ikke ligefrem elsker dem. Min datters hund er bestemt ikke begejstret for konceptet "hundehvalp", men hun accepterer, at min din lille skal være dér, men man kan se på hendes kropssprog, at hun ikke er tilpas (hun er spidshund og bærer normalt halen på ryggen, den daler lige så stille ned og hænger).

Jeg ville heller ikke vente - det gjorde vi heller ikke, da vi havde hentet min datters hund - samme dag hentede vi Luna og lod dem hilse på hinanden hjemme hos min datter. De to er hinandens bedste venner i dag og har et ubrydeligt bånd. Og Alba kom her og hilste på min den lille om søndagen, hvor vi havde hentet Isla om fredagen. Men det er også alfa og omega, at vores hunde kan gå sammen, da vi passer for hinanden og jo i sagens natur også ofte er sammen.

• #6   7. okt 2013 Nej han er ikke hidsig overfor hvalpe. Men han kan godt blive usikker overfor fysisk store hvalpe. Jeg tror han er bange for de træder på ham i deres leg.

• #7   7. okt 2013 Og det er jo en begrundet frygt, kan man sige. Jeg er faktisk aldrig bange for, at min den lille kommer til skade i forhold til Luna eller Alba, men jeg er bange for, at den lille ridser deres øjne med sine syletænder, som hun er meget glad for at bruge. Måske skal I beholde linerne på, indtil I ser, hvor vildt det går for sig?

• #8   7. okt 2013 Tror det med selen måske er en god ide.

• #9   7. okt 2013 Ja, det tror jeg også, nogle hundehvalpe leger meget med poterne, og Calle er jo bare en lille fis.

• #10   8. okt 2013 Men held og lykke med dem smiley

• #11   20. okt 2013 Så har Calle mødt den lille ny.
    Det gik over al forventning. Nu skal de ses rigtigt tit, og så krydser vi ellers alt vi har for, at de stadig kan lide hinanden når den lille bliver kønsmoden.

profilbillede
  • #13   20. okt 2013 Åh, det ser jo bare perfekt ud smiley Jeg havde bildt mig selv ind, at hvalpen var en labrador, jeg ved da ikke lige, hvor jeg har det fra smiley

• #14   20. okt 2013 Haha nej han er en sød lille Japansk Spids
    Heldigvis. For det var 2 Labber og en Golden, som er årsagen til Calle er bange for andre (mest store) han hunde.

• #15   20. okt 2013 Jamen, jeg ved da virkelig ikke, hvad der sker inde i hovedet af mig smiley Så skal det hele nok gå godt, de bliver jo ikke så store, og så er det meget rare hunde smiley

• #16   20. okt 2013 Ja han er så skøn. Jeg havde gerne taget ham med hjem. Men veninden ville ikke have det hehe.

Kommentér på:
Introducere Calle for Venindes han hvalp. Hvordan bedst.

Annonce