2.575 visninger
|
Oprettet:
prazsky krysarik Opdrætter/kennel - hvor? {{forumTopicSubject}}
Hej Hg'er.
Jeg har forsøgt mig lidt på google, for at finde en opdrætter/kennel der avler og sælger Prazky krysarik hvalpe
- Har desværre ikke helt haft heldet med mig, jeg fandt en , men personen sælger kun med henblik på skuer og avl.
Er der nogle her inde der kan hjælpe mig, evt komme med link til gode opdrættere. (Ser gerne at det er et sted for forældrene er testet for Patella)
På forhånd tak
okt 2006
Følger: 58 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.866
Nederst på siden er der adresser på nogle danske opdrættere.
Ellers kan man forhører sig ved deres kontaktpersoner:
http://www.prazsky-krysarik.dk/ - under klubben - kontaktpersoner.
mar 2008
Følger: 14 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 15 Svar: 59
jul 2010
Følger: 35 Følgere: 34 Hunde: 2 Emner: 49 Svar: 991
Og selvom man har en hund af gode linier og sunde forældre, der egner sig til udstilling, er det jo ikke ensbetydende med at det ikke er en god familiehund.
Når man vælger den race, der er så småt repræsenteret, bør man imo støtte de seriøse opdrættere og delvist have interesse i at racen øges og interessere sig bare en lille smule for avl og udstillinger.
Køb en hund med (DKK) stamtavle og undersøg sundheden i kuldets linier bagud, hvis du vil være sikker på at få en hvalp af f.e.ks. patellafri gener.
mar 2008
- Jo, men jeg ønsker ikke selv at avle, da jeg bestemt ikke har pladsen.
Vil dog sige at jeg gerne tage til lidt udstillinger for hyggens skyld. Men det er ikke den egentlige grund til jeg ønsker denne race.
okt 2006
Følger: 58 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.866
Ønsker man ikke selv at udstille, kan man jo udlåne hvalpe til opdrætter den par gange det måtte kræve at få den udstillet.
Jeg tror også det i den race netop handler om at man nødig vil se super avlsmateriale gå tabt. Alle gener har værdi i en lille race.
jul 2010
Følger: 35 Følgere: 34 Hunde: 2 Emner: 49 Svar: 991
mar 2008
prazsky krysarik Opdrætter/kennel - hvor?