{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jer der bor i lejlighed?
  • #3   10. okt 2013 2 - 3 gange og ca en tur vare ca 2 timer :)+- og så kommer vi os i hundepark en gangimellem:)

  • #5   10. okt 2013 Jeg går ca. 4 gange, men med en hvalp skal du nok ud lidt oftere smiley

  • #7   10. okt 2013 Da vi boede i lejlighed gik vi 4 ture om dagen, da Ozzy var helt lille hvalp var vi nede hver 2 time ( også om natten) .

    Nu bor vi i rækkehus med lille have, men vi går stadig minimum 3 ture om dagen med hundene, da de elsker deres gårture, og ikke bruger haven som toilet ( mailo bruger dog ind imellem haven om natten eller tidlig morgen, Ozzy bruger den aldrig). Men vi var så også enige om da vi skulle flytte, at hundene altså stadig skulle have deres gå ture.


  • #8   10. okt 2013 Da jeg boede i lejlighed, var hundene ude et kvarter om morgenen, mellem 1 og 3 timer når jeg kom hjem og mellem et kvarter og en time aftenen inden sengetid.

    Derudover kørte vi ofte ud andre steder, så de kunne strække ud og få andre dufte.
    Plus at jeg de havde 2-3 opgaver i løbet af aftenen (mentalstimulering og/eller træning)


  • #9   10. okt 2013 Vi går ca. 4 gange om dagen, hvor en af den er op imod 2 timer.
    Vi er heldige at vi har en lille bitte have hvor han tissede som hvalp, men vi har aldrig været ude med ham midt om natten.

    Han lærte at sove igennem hos opdrætter, og sov fra 22 til 7 fra vi fik ham smiley


  • #10   10. okt 2013 Tak for svar til alle smiley

  • #12   10. okt 2013 Jeg går ud med mine hunde 4-6 gange dagligt;) jeg bor ikke i lejlighed, men ærlig talt mine hunde gider ikke være ude selv og jeg vil også gerne være sammen med dem;)

  • #14   10. okt 2013 Kommer også an på hvilken hund du kommer til at få smiley

    Jeg går 3-5 gange om dagen med Bailey. 1 af turene er lang, 45 min til 1 time, og de andre er forskellige. Nogle gange en halv time op i parken, andre gange går vi ned i vores gårdhave og leger med de andre hunde. Meget forskelligt smiley


  • #16   10. okt 2013 AnneR: regner med at det bliver en mops smiley

  • #17   10. okt 2013 Jeg går mellem 1/2 og 1 time om morgenen, nu længere tid hun skal være alene, nu længere morgentur.

    Er jeg hjemme får hun ofte en kort (20-30min) gåtur om formiddagen.

    Eftermiddagsturen er omkring 1,5-2 timer. Nogle gange mere, det skifter meget smiley

    Aftenturen (kl.22-23) er en tissetur, mellem 15 og 30 min.


  • #18   10. okt 2013 Isabelle: Det er jo også nemmere, hvis man har en have. Jeg vil aldrig kunne nøjes med 2 ture, det vil kræve min hund kan holde sig 12timer eller mere, og det, syntes jeg ikke, er fair overfor hunden.

  • #19   10. okt 2013 Én ting er aktivering, en anden er at hunde ikke har godt af at skulle holde sig alt for længe. Jeg synes fire ture dagligt er absolut minimum for en voksen Hund i lejlighed, så den kan gøre sig ren udenfor.
    Med en hvalp er det nok nærmere ti ture ud.


  • #20   10. okt 2013 Tak for svar, det er godt lige at få et indblik af hvad man skal tage ansvar for smiley

  • #21   10. okt 2013 Da bettemusen var hvalp en millonmilliard gange dagligt ( eller sådan føltes det i hvertfald ) reelt set nok 15-17 gange i døgnet for hun skulle også ud om natten.

    Nu her hvor de begge er noget ældre 13år og den bette 19 mdr er vi ude minimum 5 xdaglig.

    Første morgentissetur tager ca 7 min forgår med morgenhår og joggintøj/jakke hevet over nattøjet, jeg skal have min kaffe før jeg fungere, men når hundene skal ud før kaffen er færdig så må det blive sådan ..

    Når vi har fået morgenmad ( både 2 og 4 benede) datteren er sendt afsted i skole gå vi en ordentlig tur hvor der er tid til at snuse, lave hvad der nu skal laves , trænes lidt undervejs m.m det tager ca 1 time.

    Omkring middags tid tager vi igen en hurtigt tur ( som regl 10-20 min) det sker dog at vi mødes med et par stykker så hundene kan lege.så kan turen/tiden godt trække ud uden vi dog nødvendigvis går længere at den grund.

    Efter aftensmaden går datter + mig og hundene gerne en tur på 1½-2 timer , for hundenes skyld kunne vi sagtens have kortet en times tid af den men vi er begge igang med projekt vægtab så det er for os og især min datter en rigtig stor hjælp at vi lufter hundene på en laaaang gå tur. Oftes udforsker vi steder i vores by som vi ikke rigtigt kender og fare vi vild er det bare en positiv ting og har da kun to gange måtte ringe efter hjælp en hvor vi ikke kunne finde tilbage igen og en hvor vi var kommet så langt væk hjemmefra at vi måtte hentes *Griner*

    Sidste tur omkring midnat er kun en kort tisse tur tager max 10 min det er kun ned på hjørnet og tisse også hjem igen.


  • #22   10. okt 2013 Vi bor også i lejlighed, og og går ca 4 ture om dagen. Nogle gange "lange" ture og andre gange kortere turer, alt efter vejret...

  • #28   10. okt 2013 Isabelle
    Jeg har normalt 8½ times arbejde + transport (2 x 20min)
    Jeg skal nå at sove. Så det er de første 15-16 timer.
    Der skal handles, vaskes tøj (vaskekælder) laves mad, spises, gøres rent osv.

    Oveni det kommer en hest, som hvis jeg ikke rider kan klares på 1 time, men ellers nemt tager 2-3 timer.
    Så nej, jeg kan bestemt ikke nå at gå flere timer om dagen med mine hunde. Derfor er jeg ekstra glad for min terrasse, hvor de lige hurtigt kan få taget trykket.
    Men et par ture om dagen bliver det til, bare ikke ret lange. Det gør vi så til gengæld i weekenderne eller når jeg har fri.


Kommentér på:
Jer der bor i lejlighed?

Annonce