{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
557 visninger | Oprettet:

Diana O
Diana O
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Cavalierer King Charles {{forumTopicSubject}}

Hej med jer! Har virkelig brug for jeres viden omkring en nye hvalp...jeg finder denne søde basse på gul og gratis og får aftalt at få den hentet... Da vi ankommer min kæreste og jeg ser vi desværre at vores elskede hvalp bliver hentet fra et skur.. Den stank ja undskyld mit sprog af lort... Nå men vi får af vide at Bella vores hund er vaccineret chippet og har fået ormekur hvilket vi synes det rigtig godt! Det viser sig at for jeg havde en fornemmelse af der var noget galt i det den Blev hentet fra et skur af. Så jeg vælger at tage til dyrlæge med hende.. Hvilket var et rigtig god ide.. Det viser sig at hun er fyldt med råvmider samt meget meget undervægtig og fyldt med orm... Har derfor kontaktet sælger som jo benægter at have gjort hunden ondt og er ikke til at tale med... Så kære hundeelskere hvad gør man i denne situation???....... Bella fik i fredags sin første vaccine og finder ud af idag at hun så har orm og har så givet hende en ormekur... Bella skulle have været vaccinet inden sin tolv ugers dag i følge egen dyrlæge,,,,,, sælger har dog skrevet at vi kan returnerer hunden og få vores penge retur.. Men i min verden er det et dyr der har fortjent at have det godt og ikke en eller anden brugsgenstand man sådan bare lige returerer!!!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Cavalierer King Charles
  • #1   10. okt 2013 Hvorfor tager i overhoved hvalpen med hjem hvis den har levet i et skur???

• Diana O
    Diana O Tilmeldt:
    okt 2013

#2   10. okt 2013 Jamen ja hvorfor gjorde vi det? Godt spørgsmål? Jeg elsker dyr og mener de skal behandles ordenligt og da vi så hvor den blev hentet smeltede vores hjerter.. Det kunne vi ikke bærer

• #3   10. okt 2013 Problemet her er, at i højst sandsynligt har været i klørene på en hundehandler og så længe der er mennesker til at købe de stakkels hvalpe, så vil der for hundehandlerne være penge at tjene..

• Diana O
    Diana O Tilmeldt:
    okt 2013

#4   10. okt 2013 Du har nok helt ret!

• #5   10. okt 2013 Men jeg håber at jeres hvalp, bliver frisk igen, og at en anden gang, finder en hund hos en velanset opdrætter, med ordnede forhold.

Held og lykke smiley

• Diana O
    Diana O Tilmeldt:
    okt 2013

#6   10. okt 2013 Tak for dit svar .. Har heldigvis fået af vide at hun bliver frisk.... smiley

• #7   10. okt 2013 hundehandlerne ved jo godt man ikke afleverer hvalpen igen.. Man har nemlig hjerte - det har de ikke..

Hvor har i købt hvalpen? Kan i evt. kontakte dyreværnet med info om syge hvalpe til salg det sted..
    Er det et større foretagende kan i også henvende jer ved forbrugerklagenævnet og høre til om de vil hjælpe jer med at få dækket dyrlægeregninger til rovmiderne.

• #8   10. okt 2013 Der ud over - få tegnet en sygeforsikring på den hvalp hurtigst muligt hvis i vil beholde den. Fabrikshvalpe og hundehandlerhunde plejer at blive dyre bekendskaber i dyrlægeregninger.

• #9   10. okt 2013 hvor er hvalpen fra? så man evt kan advare andre mod at købe.
    Med cavalier er det rigtig skidt at købe uden tavle, da racen lider af rigtig mange sygdomme, og dens forældre er da helt sikkert ikke testet når de behandler hvalpene sådan.
    meld det til dyreværnet, og skynd jer at få lavet en sygeforsikring der også dækker racerelateret sygdomme.

• #10   10. okt 2013 Jeg er fuldstændig enig med Michelle og så vil jeg råde jer til kun at give hunden tarmvenlig foder og ingen rester da en hel del cavalier uden sundhedstjekket baggrund lider af allergier.. Det gjorde min gamle Cavalier der kom fra en hvalpefabrik. Hun kom også til at lide af kræft, hjerteklapfej (hjertemislyd) og gigt i halen smiley

Jeg håber at alt ender godt men for guds skyld. Køb aldrig en hvalp fordi at det ville være synd ikke at købe den : / det kan ende med at gå ud over de næste hvalpe de avler for "der er jo salg i lortet"

Held og lykke med den lille vuffer. Husk at få den ud og oplev en masse i trygge rammer nu hvor den intet andet end et skur har set i dens første 8 uger smiley

• #11   10. okt 2013 Diana jeg kan kun sige skynd jer at aflevere den hund retur med det samme.

En cavalier der har levet under de forhold, er ikke noget at spøge med, når racen i forvejen har tendens til andre alvorlig sygdomme, så vil jeg sige chancen for i ender med en hjertesyg cavalier er meget stor, for en sådan person der har dem i et skur, ja de har i hvert fald ikke tjekket deres hunde for arvelige sygdomme inden de satte hvalpe i verden smiley

Så hvor ondt det end gør nu, så retur med den, i længden vil det gøre endnu mere ondt på jer når i må aflive den alt for tidligt fordi den er syg.
    Så hellere købe en sund og rask hvalp fra en god opdrætter med gennemtjekkede liner og stamtavle-

• #12   11. okt 2013 Returner hvalpen med det samme og få dine penge tilbage, selvom det gør ondt på dig! Kunne ikke være mere enig med Nadja..
    Næste gang jeg skal have en cavalier, skal det være med tavle og efter gode forældre.. Ham vi har nu, fejler intet og hans hjerte er fint i en alder af 7½ år, men det er jo ikke sikkert det bliver ved.. Fik ham gratis, nærmest smidt i nakken og hvis ikke det havde været tilfældet, havde jeg heller ikke haft ham i dag...

Så tilbage med hvalpen, selvom det absolut ikke er sjovt.. Hvad har du givet for den?

• #13   11. okt 2013 Jeg ville også levere den tilbage, men forstår også godt hvis det er svært at gøre.

• #14   11. okt 2013 man skal for det første aldrig købe en hvalp pga. medlidenhed
    man skal undersøge hvad sygdommer der ligger til den race, inden man køber hund, denne race har tit hjerteproblemer og netop derfor burde du holde dig til en dkk opdrætter.
    Du bør levere den tilbage ved det er svært, men det er nok ikke det eneste du kommer igennem med sygdomme.og hvis ikke så se at få den forsikret ,og det kan ikke gå for langsomt .
    så bør du kontakte dyrenes beskyttelse det kan gøres anonymt og få dem til at kigge forbi stedet. så har du gjort en god gerning,og muligvis reddet nogle hunde .
    Har du set forældrene ? hvad har du givet ? og ja advar andre om stedet

Kommentér på:
Cavalierer King Charles

Annonce