Blødende sår/revet hud af {{forumTopicSubject}}
Jeg har lige været en tur med stranden med hundene og da vi kommer hjem opdager jeg at på Codys forben, lige ved knæet eller hvad man kalder det, har han revet noget hud af, det ca. 1 cm lang, bløder selvfølgelig.. Troede først at det var revet hul helt ind til knoglen, men heldigvis ikke. det yderste lag hud er "bare" revet af....
Jeg har så vasket pelsen for at få overblik over såret, men jeg tænker om kræver klorhexidin? Det er jo et åbent sår, så det kommer vel til at gøre naller for ham at rense...
Har forsøgt at få kontakt til dyrlægen men jeg venter stadig på at få fat på dem....
Tænkte i måske har nogle råd i mellem tiden...
apr 2013
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 17 Svar: 453
Umiddelbart er det ikke stort, blødningen er også stoppet... Prøver lige at få fat i et billede af det, jeg synes umiddelbart det ser væmmeligt ud...
Har lige fået fat i en dyrlæge som sagde at jeg bare skulle holde øje med det, men er ikke sikker på jeg bryder mig om den vurdering.. Får lige taget et billede.
apr 2013
apr 2013
apr 2013
Ved det heller ikke, er selv meget i tvivl om dyrlægens vurdering.. Selve såret bløder ikke mere og er ikke særlig stort... Men er mere bekymret for om der kan gå mere hul på det inderste lag af huden og infektioner.....
Cody vil godt lade mig pakke det ind og han slikker ikke på det, går også rundt fint uden noget.. Men derfor kan han jo sagtens have ondt..
apr 2013
Tak for dine råd ihvertfald! Der er ikke noget menneske smertestillende som hunde kan tåle vel?
jan 2007
Følger: 52 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 711 Svar: 4.022
apr 2013
Er det okay at rense med klorhexidin i sådan et åbent sår? Er mere bekymret for at det kommer til at gøre nas på ham, fordi det jo netop er huden som er revet af...
Har talt med dyrlægen endnu en gang, og fik blot at vide at det ville være spild at tage ham derind, når såret ikke er større og blødningen ikke er værre..
feb 2009
Følger: 9 Følgere: 10 Hunde: 4 Emner: 168 Svar: 1.624
hvis ikke det syes i aften så vil kanterne skulle skæres frsike for at kunne sy, og hvis din virdering af at størrelsen er en ært ca, så vil det være svært at få repareret i morgen eller mandag.
men kan du holde det rent og er du tryg ved det, så vil jeg mene det er helt forsvarligt at holde nøje øje med det efter du har lavet en grundig rensning (efter alt er barberet med mandens trimmer eller lignende) og så sørge for han ikke slikker.
hvis det væsker så hold øje med hvilken farve, det må gerne være klart med rødlig farve, men hvis det begynder at blive lidt grumset og over i det gullige, så skal i et smut forbi dyrlægen..
for en sikkerhedsskyld ville man ofte vælge antibiotika, men vi bruger generelt for meget antibiotika på for mange unødvendige ting
apr 2013
Det ikke så meget "min" vurdering, det er dyrlægen som sagde at jeg ikke skulle komme ind med ham, da det ikke lød som om det skulle syes når nu det ikke var større..
Jeg havde nu gerne taget til dyrlægen, ringede til to forskellige i området, som begge sagde det ville være åndssvagt at tage ham ind når det ikke drejer sig om et værre sår... Som sagt, så er jeg ikke helt tryg ved det, men han er slet ikke påvirket af det, han løb rundt omkring mig tidligere, så det gør mig lidt mindre urolig.
Jeg tror jeg lad det være for i aften og i morgen så kigger jeg på det igen.. Men det ville være meget svært at sy, netop fordi det sidder oven på knæ knoglen.. Håber da ikke det er noget der kræver en syning når nu dyrlægen sagde det ikke var nødvendigt
feb 2009
Følger: 9 Følgere: 10 Hunde: 4 Emner: 168 Svar: 1.624
men det vigtige ville være hvis ikke du kunne få lov at rense ordentligt, så ville en bedøvelse og grundig oprensning være optimalt, og en præventiv antibiotika kur, men som nævnt så vil antibiotika langt fra være påkrævet i de fleste tilfælde, med mindre vi fx snakker et beskidt indgangssår, fx hundebid eller lign.
så hold du bare øje med at det ikke væsker uklart gulligt, at det ikke hæver, bliver rødt og irriteret, samt sørger for han ikke slikker i det for at holde de bakterier fra såret
apr 2013
Birgitta: Jo, det også det jeg har haft brugt når han har fået hotspot.. Var bare i tvivl om det ville svie lidt når det kom på sådan et åbent sår.. Jeg tror også at jeg er MEGET mere pylret end ham, han løber gerne rundt og spiller åndssvag, mens jeg har helt ondt i hjertet over det.
apr 2013
Det ser ud til at hele her i dag... Altså det væsker en smule, men umiddelbart ser det OK ud..
Jeg nåede faktisk at have ham i bad inden jeg lige opdagede såret, pga det var skjult under hans hår, så det burde være forholdsvis rent..
Han er ihvertfald fuldstændig upåvirket af det, så det virker meget godt.. Jeg har ihvertfald tænkt mig at prøve at rense det i dag og så holder jeg ellers bare øje med det.. Men det ser ihvertfald pænere ud end i går
apr 2013
Blødende sår/revet hud af