Tisser i sengen efter sterilisation {{forumTopicSubject}}
Øv, hvor er jeg træt af at skulle oprette dette emne, for dette var præcis det jeg IKKE ønskede skulle ske med Lady, efter hendes sterilisation.
Lady blev steriliseret i februar, og havde umiddelbart efter sterilisationen to uheld, hvor hun tissede i søvne, hun var plask våd på kroppen, og lå i en pøl da hun vågnede.. Derefter var der intet, og jeg tænkte, at det sikkert bare var enkeltstående oplevelser...
Vi har haft nogle tilfælde på det sidste, hvor Lady kommer op i sengen om morgenen, og sætter sig og tisser... En bevidst handling... Her til morgen nåede jeg at tage hende i det, sagde 'nej!' og tog hende med ud i haven for at tisse færdig... Det er noget træls med en hund der tisser i sengen
Vi vasker med rodalon så godt som vi kan, når hun har lavet disse stunts...
I nat havde Lady sovet i sin kurv, og kom op for at morgenputte med mig, da manden stod op, som hun har gjort så ofte før... Jeg synes ikke vi kan have provokeret hende til det, det eneste der kan gøre hende usikker er, at vi har fået mandens tjenestehund hjem, en schæfer hanhund.. De første dage var Lady noget ræd for ham, men nu kan hun sagtens gå forbi ham, forsøger at slikke ham om munden, logrer i vilden sky når hun ser ham... Alle dæmpede signaler, men hun virker ikke 'trykket' af ham på nogen måde.. Vil gerne løbe med ham og lege, kan sagtens gå tur med ham, drikke af samme skål...
Har I nogle gode forslag til, hvordan vi skal gøre for at forhindre tisseriet? Vi har snakket om at tage hende ud og tisse med det samme hun giver tegn på at ville op i sengen, og evt gøre aftenturen lidt længere..
Et lille billede af de to, der tager sig en lur i kurvene
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 135 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 162 Svar: 12.908
Det kan sagtens være sterilisationen, der har gjort hende lidt inkontinent, men det lyder mere som om det er schæferens tilstedeværelse som udløser problemet.
apr 2012
Følger: 3 Følgere: 7 Emner: 60 Svar: 677
Kan vi gøre noget for at hun er mere tryg ved schæferen, eller skal hun bare have tid? Vi har haft ham i 1 1/2 måned, så det er jo ikke længe..
Hun sover ovenpå i soveværelset hos os, han sover nedenunder i gangen.. Hun skal forbi ham for at komme ud i haven..
feb 2013
Følger: 9 Følgere: 26 Hunde: 3 Emner: 89 Svar: 7.731
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 135 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 162 Svar: 12.908
"Hvis noget ikke fungerer, så prøv noget andet".
Prøv at bryde rutinen, så I får standset adfærden. Stå tidligere op, gå direkte ud. Bloker fx hendes udsigt når I går forbi schæferen de første dage, hvis han gør hende lidt usikker. Bare indtil hun ikke tisser i sengen mere
Tisser i sengen efter sterilisation