524 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Agility stævne for første gang. Agility stævne for første gang.

Så skal vi til stævne for første gang. Jeg er så spændt og glæder mig helt vildt.
Vi har trænet i 9 måneder og stiller op i begynder klassen. Vi deltager lidt for sjov, og bliver vi disket, ja så får vi jo en hyggelig dag sammen med de andre på holdet. smiley

Men er der nogle tips, nogle erfarene agilityfolk kan komme med herinde? Eller noget man sådan skal vide? smiley

Jeg har fået at vide man ikke må have halsbånd på. Men ellers forgår det som på banen i Klubben?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ryd min altan 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.060 kr.
  • brusearmatur 970 kr.
  • Repareret en sendebud 700 kr.
  • udskift vindue på 2.sal 5.000 kr.
  • Dimmer not working and check power trip 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Agility stævne for første gang.
  • #1   30. okt 2013 Nu ved jeg jo ikke hvordan det foregår på banen i klubben smiley men ja, hunden må ikke være iklædt nogets om helst og du må ikke have noget legetøj eller guf på dig. Du skal vente med at starte til dommeren siger værsgo. Og sørg for at holde dig klar i startområdet et par hunde før.

Er det DGI stævnet i Sønder Hygum du skal til? Der skal min unge hund have sin debut smiley

• #2   30. okt 2013 Ja det er det.
    Jeg er bare så genert, for føler ikke helt vi er klar, selv om vores træner siger at jeg sagtens kan og ellers tage det som en hygge dag.

Men tror vi har gode chancer i spring klassen for ikke at blive disket HEHE smiley

Godt du siger det med at jeg ikke må have godbidder på mig. smiley Det vidste jeg ikke. men hvordan skal jeg så belønne?

• #3   30. okt 2013 Hvor mange fejl må man lave før man bliver disket?

• #4   30. okt 2013 Du må reelt først belønne, når du er i mål. Undervejs må du rose og opmuntre med stemme og kropssprog smiley

• #5   30. okt 2013 Du må lave uanede mængder af fejl - men du bliver disket på 3 stk. vægringer eller ved at løbe fejl bane.

• #6   30. okt 2013 hvad er vægringer?

• #7   30. okt 2013 Så jeg lægger legetøj/beløning i slutningen af banen så jeg kan give hende når vi har løbet banen?

Jeg belønner heller ikke på banen, men har godbidder til at give hende når vi er færdige smiley

• #8   30. okt 2013 DGIs begynderklasse er jo noget anderledes end en officiel klasse 1, fx er der ingen slalom eller vippe med i den og den er specifikt lavet til uerfarne ekvipager. Så det skal nok gå fint.

Før du går til start, så smider du din belønning ved slut - der står som oftest en balje eller lign man kan smide det i.

En vægring er hvis hunden stopper op før en forhindring eller løber udenom den og skal sendes tilbage og tage den. Det koster 5 fejl og får man 3 af dem er man disket. Man bliver også disket hvis man løber fejl bane, altså tager forhindringerne i forkert rækkefølge.

Alle bliver disket af og til, det er der ingen skam i. Selv min erfarne agilityhund som har løbet DM 3 gange og World agility Open 2 gange bliver jævnligt disket smiley

Hvilken størrelse løber du? Begge mine er mellem. Den unge stiller op i begynder. Hun har aldrig prøvet det før og har kun løbet en hel bane uden belønning undervejs en enkelt gang eller to. Så er meget spændt på om hun melder sig ud halvvejs smiley
    Den "gamle" stiller op i øvet. Og så skald e også begge gå rally.

• #9   30. okt 2013 Japansk spids, så må det være små hunde? smiley

Uha jeg føler mig så grøn. smiley

• #10   30. okt 2013 Det er jo bare at spørge smiley vi andre bider ikke. Heller ikke på stævnedagen smiley

nu skriver du små hunde, men i din profil står der, at hunden er 38 cm høj? I agility skiller de små og mellem ved 35. Små op til 34.99. Mellem 35-42.99. Og stor 43 og opefter.

Her tales skulderhøjde

• #11   30. okt 2013 Okay, det vidste jeg ikke. Jamen så må jeg hellere skrive til ham at vi er mellem hund smiley

Målt fra pote til skulderblad ikke?

• #12   30. okt 2013 Skal du også med? Hvor fedt! smiley

• #13   30. okt 2013 Jo. Du kan få dommeren til at måle ham til stævnet, hvis du er i tvivl - kontakt stævnelederen når du kommer derud.

Når du engang vil stille til en officiel konkurrence hos DKK eller DCH skal han måles officielt og have sin størrelse noteret i hans startbog.

• #14   30. okt 2013 når du sætter din hund af, før start, så glem alt om tilskuerne. Koncentrer dig om dig og din hund. Du vil ligesom os rutinerede rotter, blive disket en mill. gange, men det gør ikke din oplevelse dårligere. Der er kun tre ting der dur i agility det er:
    træning
    træning
    træning

Kommentér på:
Agility stævne for første gang.

Annonce