{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.559 visninger | Oprettet:

vedr. ung mops {{forumTopicSubject}}

min steddatter har købt en mops og er nu flyttet hjem til os, hunden er 1 år gammel, hanhund, hun har haft ham fra han var hvalp, han er dominerende og skider i en bestemt kurv og kan tisse op af nogle ting, hvilket han selvfølgelig bliver irettesat med når vi fanger ham på fersk gerning, men der er en forklaring på dette, kommer senere.
det største problem ligger i, at jeg ikke kender til mops og dens adfærd, så da han nu er begyndt, at bide ting i stykker, kan jeg ikke finde ud af om han er understimuleret, overstimuleret, keder sig el. det bare helt simpelt er en mopsprotest. Han har bidt i vores møbler i stuen, han bider praktsik talt i alt hvad han kan finde, når han bliver lukket inde på hendes værelse når hundene er alene. (vi kan godt købe et bur, men umiddelbart er det jo kun en løsning hvis han er overstimuleret)
af en skødehund, kommer han meget ud, han kommer ud 2 gange om dagen med de andre hunde i ca 20 min hver gang, forskellige ture. vi bor ved skov og mark, samt vand, så de er på mange forskellige ture, samt tager vi ind imellem nogle gode ture på ca en time.
han bliver stimuleret med leg med en anden 1 årig hanhund.
han bliver talt med, nusset med osv osv
han er gennemsnitlig max alene 8 timer 1 gang om ugen, ellers er det omkring 4-5 timer, ellers er der nogen hjemme.
det er min steddatters hund, men hun har jo et ungdomsliv og tror vi er blevet en ligeså stor del af hans liv som hun er.
da det er pga. dødsfald i familien er vi blevet en lidt stor og blandet familie.
vi havde selv 1 schæfer og 1 dansk svensk gårdhundblanding begge tæver og begge 4 år.
så havde min mands ekskone en labrador toptrænet jagthund handhund, men fuldstændig underhund og fungere med alle hunde, hanner som hunner. 10 år gammel, vi har ham til han får for ondt og livet ikke er værd at leve mere.(det er denne kurv han skider i)
så kom min mands datter hjem med mops hanhunden hvilket også fungerede, derefter kom pigernes kusine hjem med hendes hanhund chiauhuahua også 1 år gammel, (de kendte hinanden).
så en blandet flok,
grundet forskellige ting, går jeg med schæferen om aftenen og træner hende alene, ellers går jeg med dem alle om morgenen, hvilket fungere.
han er sød og lydhør, kommer når man kalder, slipper for det meste hvad han har i munden, hvis man beder ham om det. han kan forskellige tricks. så der er altid nogen at lege med, nogen at nusse med. han har pæne tænder do en tand skal opereres væk, men den virker ikke til, at genere ham, han skal nok kastreres snart, hvis dette ikke løses på anden måde.
Han er på værelset, dels fordi vil vil ikke have ødelagt vores døre el ting og vi ønsker ikke at han bliver yderligere stimuleret af anden hund, såfremt det er problemet, Han kan hører de andre hunde, som alle er i forskellige rum, da ingen af dem går samlet når vi ikke er hjemme.
Nogen der har nogle gode råd


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  vedr. ung mops
  • #2   14. nov 2013 Ja det var en af mine tanker. At den simpelthen er overstimuleret. Mange har jo flere mops uden problemer. Men nu er det jo 5 forskellige racer med hver deres særpræg

  • #6   15. nov 2013 2 x 20 minutters tur er heller ikke meget for en unghund med krudt i røven.


  • #8   15. nov 2013 Han skal simpelthen bruges noget mere - han skal ud og krudtes af både med nogle længere gåture, hvor han kan snuse og få indtryk og så hjernearbejde. Har selv en mops i samme alder og jeg kan tydeligt mærke forskel på de perioder, hvor der ikke er lige så meget tid til gåture og træning/aktivering, og de perioder, hvor der er. Hun kan simpelthen blive en pestilens, hvis ikke hun får noget ordentligt at lave ift. det, hun plejer.
    Så brug ham noget mere - træn nogle tricks med ham fx.


  • #9   15. nov 2013 Mops er ofte en ret misforstået race, og mange tror, at det er en ren sofakartoffel. Jovist elsker de familiens samvær på en sådan måde, at de helst ikke vil vige fra ens side, men de mops som jeg møder (og selv har) er ganske aktive. Nærmest hyperaktive, og det kræver altså en utrolig masse stimulering i form af hjerneaktiviteter såsom spor,søge mad i haven, lydighedstræning og andet.
    Det kunne måske hjælpe, men det er da heller ikke utænkeligt, at han også kunne være en anelse stresset i flokken.

    Det er svært at vide, men jeg hælder nu mere til, at han trænger til noget mere stimulering smiley


  • #10   15. nov 2013 ok tak for jeres svar, han kan og bliver trænet i følgende øvelser, bang lægger sig ned og spiller død, sit, dæk, high five dobbelt high five.
    en kømpe have og 2 x 20 min plus den alm. daglige træning herhjemme og på turerene, husk på vi går minimum forskellige steder 3 gange om ugen, med nye dufte og indtryk.
    han har en træningsbold til sin mad på værelset, plus når den lille chihuahua er hjemme leger de næsten nonstop.
    Ja det har været på tale med nyt hjem, men syntes da en ansvarlig ejer lige forsøger, at finde ud af en løsning, datteren leder efter en lejlighed, så det har bare været i den her svære tid. men også til hun er klar til at så på egne ben. men 1dec er der kun 4 hunde og spørgsmålet er, om den gamle holder vinteren over, så er der kun 3 hunde.
    jeg har haft i tankerne, at han er en meget klog hund, søger også bare en løsning på at hjælpe til et godt hundeliv, det må kunne lade sig gøre, hvis bare jeg lærer nok om racen, har læst en del, men syntes jeres erfaringer ofte er mere sigende


  • #11   15. nov 2013 Nu er mopsen jo en selskabshund. Min opfattelse er, at en mops ikke nødvendigvis har brug for andre hunde, hvis bare den har sine mennesker.
    Så måske jeres mops bare ikke er tilpas i et hjem med så mange hunde? Der udover har en mops altså ligeså meget brug for aktivering og motion som alle andre hunde. Og to gåture af 20 min er bare ikke nok og i min verden tæller haven altså ikke rigtigt. Det hjælper heller ikke kun at træne de tricks hunden allerede kan. Det giver jo ingen udfordring.
    Jeg tror man bør gøre sig lidt mere umage med at opfylde racens krav. Ligesom en schæfer kræver en ekstra indsats i forhold til træning og aktivering, så kræver en mops altså rigtig meget nærvær.
    Jeg mener ikke at jeres mops udviser normal mopse adfærd, men jeg synes heller ikke at det lyder som om at i opfylder dens behov.


Kommentér på:
vedr. ung mops

Annonce