{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.331 visninger | Oprettet:

Racen: Broholmeren {{forumTopicSubject}}

Mine forældre er som sagt på udkig efter ny hund, nu har jeg fået lidt mere info omkring Cane corsoen, men jeg kunne også godt tænke mig at høre om erfaringer om broholmeren. smiley Broholmeren er også en af de hunde de har forelsket sig i.

Hvordan er den med børn, det er en af de vigtige ting de gerne vil høre lidt om da de har 4 børnebørn i alderen mellem 8 uger og 4 år smiley
Hvad kræver denne race og hvor gamle bliver de?
Håber i vil hjælpe lidt med at fortælle om denne race smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Racen: Broholmeren
  • #1   17. nov 2013 Jeg har kun kendt én broholmer og det var en fantastisk hund, en stor og flot hanhund. Han var meget fredsommelig, han var hundeskovens konge, alle hunde havde respekt for ham, han kom aldrig i klammeri med andre hunde men rendte bare rundt og hyggede sig. Børn elskede han.

    Broholmere var en race jeg kunne ønske mig, hvis jeg havde mere plads.


  • #2   17. nov 2013 http://www.broholmeren.dk/

    Her kan du læse lidt, jeg ved der er rimelig lang ventetid på dem. Vi skriver os op til en så snart vi har købt noget større smiley


  • #3   18. nov 2013 Okay tak for det. andre der kender noget til racen?

  • #6   18. nov 2013 Jeg har to broholmere og er formand for avlsudvalget i Broholmerselskabet.

    Broholmeren er en perfekt familiehund, og meget meget børnevenlig. Den er kærlig, rolig og omgængelig og aldrig aggressiv. Alle broholmere mentalbeskrives inden avl, og her sorteres de svageste fra. Alle broholmere er HD/ad fotograferet, og sundhedsundersøgt inden avl.

    Broholmeren er en vogtende gårdhund, men uden den skarphed nogle af de andre vogtere har. Den er ikke territoriebevidst på samme måde, men den passer på sin familie, og giver lyd.

    En broholmer bliver omkring 10 år.

    Der er ikke længere avlspligt på broholmeren.

    Ganske enkelt en fantastisk hund, som jeg aldrig bliver færdig med.


  • #7   18. nov 2013 Hej trine.

    Det lyder da fornuftigt..
    Men som jeg kan fornemme er det svært at skaffe en hvalp?
    Jeg kan heller ikke rigtig finde nogle avlere på sjælland.


  • #8   18. nov 2013 min ene venindes forældre har haft broholmere så længe jeg kan huske. Og hendes mor er dagplejer. Fantastiske hunde!

  • #10   18. nov 2013 jeg kender også til den lige fra jeg var barn kan kun sige det er en kæmpe men en rar hund ,tag kontakt til nogle opdrætter inden for rasen husk at få med DKK tavle




  • #12   19. nov 2013 For øjeblikket er der ikke lang ventetid. Meget få opdrættere har hjemmeside, da det er ganske almindelige familier, der får et enkelt eller 2 kuld på deres tæve. De fleste sælger dog kun til medlemmer af selskabet, og gennem hvalpeanvisningen. Der er mange planlagte parringer fra nu og ind i foråret.

    Hvis man virkelig ønsker sig en hvalp, bør landsdel ikke være afgørende. Jeg bor på Fyn. Min ene kommer fra Limfjorden, den anden fra Nibe, og jeg besøgte dem begge mange gange.

    Jeg blev skrevet op til den første i juni 11 og han blev født juli 11. Nr 2 kom nærmest dumpede ind i familien.

    Jeg er på skue i Næstved d. 7 dec med begge to, sammen med 3-5 andre broholmere, vi fortæller gerne - og hundene vil gerne nusses :0)

    Kontakt: hvalpeanvisningen@broholmeren.dk

    Susanne: Kender du Mette, hvis hjemmeside du henviser til?


  • #14   19. nov 2013 JA husk endelig at købe med DKK tavle, om du så skal køre lidt for det. Broholmeren er en race der er ved at blive opbygget helt på ny fordi den førhen var ved at uddø, så støt Broholmer selskabet for det gode arbejde de har gjort for denne danske race.

  • #15   19. nov 2013 Kennelmor: Helt enig. En broholmer uden tavle er som oftest avlet på hunde, der ikke kunne bruges til avl i selskabet pga dårlige hofter/albuer, dårlig sundhed, mentalitet eller et eksteriør meget langt fra standarden.

    Susanne: var blot nysgerrig, da jeg er meget tæt på Mette selv ;0)


  • #16   19. nov 2013 Så vidt jeg har forstået har min venindes forældre den ene af deres fra internat og den anden fra greven på broholm gods.

  • #17   19. nov 2013 Der er ingen Greve på Broholm Gods smiley
    Og der har ikke været avlet broholmere der i denne rekonstruktion, som begyndte i 1974, så det kan ikke passe.

    Godset ejes af Anne Lütken, nu sammen med hendes søn. Det er ikke beboet. Anne har 2 broholmerhanner ( er i tvivl om den ene er død), den ældste har været brugt i avl, og er far til den yngste. Hun har aldrig haft tæver og har aldrig opdrættet selv.


Kommentér på:
Racen: Broholmeren

Annonce