{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.309 visninger | Oprettet:

Michael L
Michael L
Tilmeldt:
28. maj 2013
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 45

"Forkert" tandstilling eller ej? {{forumTopicSubject}}

Godeftermiddag alle sammen.

Som nogle måske husker, spurgte jeg på et tidspunkt ind til Pixels bid herinde. En hjørnetand sad lige på indersiden af "gummen", men rettede sig heldigvis op og kom ud og sidde rigtigt. Efter han så er begyndt at vokse har den nu sat sig mindre pænt end før.

Min kone udstiller ham jo engang imellem, men vi er noget i tvivl, og ikke helt enige om hvorvidt hans bid nu er "forkert" eller godt nok til udstilling.

Pt sidder hjørnetanden på ydersiden af kæben/gummen, så den er altså ikke invert. Men den ligger sig lige op af roden af den øvertse hjørnetand, lige ved tandkødets start, så den kan syne lidt invert. Det gør den jo ikke forfra, da den ikke er på indersiden.

Hvad siger i?

Jeg prøver at ligge billede ind, men er ikke helt sikker på at jeg kan få det til at fungere.

Vh Michael


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "Forkert" tandstilling eller ej?
  • Michael L
    Michael L Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 45
    #1   24. nov 2013 Forsøg med billede 2

    profilbillede
  • #2   24. nov 2013 Dette er korrekt saksebid.

    profilbillede
  • Michael L
    Michael L Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 45
    #3   24. nov 2013 Forsøg 4

    profilbillede
  • Michael L
    Michael L Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 45
    #4   24. nov 2013 Pixel tænder

    profilbillede
  • Michael L
    Michael L Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 45
    #5   24. nov 2013 Bolognese: Tænderne vil aldrig kunne sidde sådan, det er de slet ikke lange nok til. I den anden side er biddet korrekt, men de sidder stadig ikke som på dit billede.

  • #7   24. nov 2013 Er hun helt færdig med tandskifte?

  • Michael L
    Michael L Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 45
    #8   24. nov 2013 Pixel er en jack, og han er helt færdig med at skifte tænder.

    Det er jo ikke så pænt som det Bolognese har lagt op. Men er usikker på om det er som sådan meget forkert, når tanden nu sidder på ydersiden af munden.


  • #9   24. nov 2013 hun skal nok have trukket for tænderne ud

  • Michael L
    Michael L Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 45
    #10   24. nov 2013 Team: Hvorfor i alverden skal han det? Det giver da ingen mening at trække fortænderne ud?
    Desuden rammer hans nederste fortand præcis ikke tandkødet, så det er ikke sådan at han "bider" sig selv.


  • #11   24. nov 2013 Det billede jeg har lagt op - rovtanden i undermunden, de er lidt udstillede, mere end mine hundes.. Det var hvad google lige havde at byde på hvor det var tydeligt. Den skal bare gå op i mellemrummet mellem overmandes rovtand og 3. Fortand, på ydersiden af kæben. Og ikke presse nogen steder.

  • #12   24. nov 2013 Og der er masser af hunde med tandfejl og mangler der bliver udstillet..
    Hvis man stiller op for at vinde, så er det måske ikke så fedt. Men stiller man op for at have en hyggelig dag og være sammen med sin hund, så er det jo ligegyldigt..

    Hvorgammel var din vaps?


  • Michael L
    Michael L Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 45
    #13   24. nov 2013 Bolognese: Men det gør den vel i teorien også. Men istedet for at ligge sig på tandkædet mellem de to, ligger den (næsten) på tandkødet ved den øverste hjørnetand.

  • #14   24. nov 2013 Michael L
    du kan klar ikke selv se det man de tænder her er alt forlanger til hunden mund
    og jeg kan ser på billederne at den rammer tandkødet . det vil slet ikke være nomelt
    for en hund og har sådan nogle tænder da sidder sådan . jeg vil i hverfald ikke har sådan nogle tænder på mine hunde selv om det kommer til og koster mig en dyrlæge uden lige


  • #15   24. nov 2013 På dine to første billeder ser den bare kort ud ja, men på det tredje billede ser den ud til at lægge sig ind ad.. Det ser ikke rigtigt ud..

  • Michael L
    Michael L Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 45
    #17   24. nov 2013 Han er ca. 1 år nu. Det er indenfor de sidste 1½ måned at den har lagt sig sådan.



  • Michael L
    Michael L Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 45
    #19   24. nov 2013 Birgitta: Grunden til tandstillingen er dobbelttænder som hvalp. Den var skidt, men rettede sig så, men nu er den altså ikke helt skarp igen.

    Den nederste hjørnetand rører lige præcis ikke det øverste tandkød, selvom det kunne syne sådan fra siden. Der er lige en mm's luft imellem. Så tænker ikke at den genere ham


  • Michael L
    Michael L Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 45
    #21   24. nov 2013 Birgitta: Vi snakkede tidligere om en retning, men gik fra ideen igen. Jeg synes det er for meget at byde ham, når nu den ikke genere ham.
    Umiddelbart tror jeg at den er så lang som den bliver, han er jo lige fyldt 1 år. Den i den anden side er ikke længere.. Men sidder mere riigtigt dog.

    Dobbelttænderne faldt ud af sig selv, med lidt hjælp fra vild leg og at vi forsigtigtigt rykkede lidt i dem hver dag. Han havde dem nok 2-3 uger.


  • #23   24. nov 2013 Jeg synes det er meget svært at bedømme når billederne er taget så tæt på.
    Kan du ikke prøve at tage et billede lidt fra, så man kan se alle tænderne forfra.. Som det Ginne har lagt op


  • Michael L
    Michael L Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 45
    #24   24. nov 2013 Jeg kan ikke få mit kamera til at fokusere så man kan se noget hvis ikke det er helt tæt på. Ellers er det bare en sløret sky.

Kommentér på:
"Forkert" tandstilling eller ej?

Annonce