1.361 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

Hvid schæfer sammen med katte ? Hvid schæfer sammen med katte ?

jeg har for små to mdr siden overtaget en hvid schæfer, som nu er ca 7 ½ mdr. Hun er en sød og dejlig hund, der bor sammen med mine to katte.

dette gik godt i starten, men hun er blevet lidt voldsom overfor dem. Hun er begyndt at åbne munden ned over ryggen på dem, dog uden at klappe tænderne sammen, hvert fald men jeg ser det.

Men i går morges kunne min hankat ikke gå og havde mange smerter hen over lænden/bækkenet (der hvor hunden åbner munden over dem) og kom self til dyrlæge, men der var intet på røntgen eller scanning, så det er den bedste teori at hunden har haft fat i katten...

Dette får mig nu til at tænke på, om det er fordi at de ikke kan sammen mere? er det noget, der bliver værre med årene?

Er der nogen af jer, som har erfaring med dette ?

På forhånd tak

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vandhane der drypper AKUT 1.000 kr.
  • Hjælp til at sætte Gardinskinner og væg ramme op 800 kr.
  • Vinduespudsning 1.000 kr.
  • Ophængning af udendørs lampe 595 kr.
  • Rengør altan for alger 500 kr.
  • Hækklipning 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvid schæfer sammen med katte ?
  • #1   26. nov 2013 Det er dit ansvar at opdrage hunden, så den lader kattene være i fred. Og kan du ikke det, må du skille dem af, når de ikke er under opsyn.

Min bror har både hvid Schæfer og katte uden nogen form for problemer. Men hun har også lært fra dag et, at kattene skal hun lade være i fred.

• #2   26. nov 2013 jeg opdrager self også og skælder ud, hvis jeg ser det... men lige lidt hjælper det. derfor tænkte jeg at jeg ville høre, om der var nogle der havde erfaring med om det bare var en periode eller om det er noget, som har tendens til at blive værre med alderen ?
    Har ikke prøvet at have katte sammen med hund før.. Kattene fik jeg først og hunden efterfølgende...

• #3   26. nov 2013 Jeg har ALDRIG haft de problemer hund og kat imellem.

• #5   26. nov 2013 Jeg har tilført familien hund, der IKKE var vant til katte - helt uden problemer. Det drejer sig blot om kun at lade dem være alene sammen, når man kan holde øje og opdrage. Indtil de har et fornuftigt forhold indbyrdes.

• #6   26. nov 2013 Men de plejer at have et rigtig godt forhold indbyrdes og har sagtens kunne lege sammen og hygge sig både alene og når jeg er der, derfor forstår jeg ikke helt denne ændring hos hunden, for hun vil jo gerne være sammen med dem.

Råd til hvordan hunden skal lære ikke at åbnemunden over kattene ønskes gerne...

• #7   26. nov 2013 Kan hun måske se dem som "hvalpe" som hun vil løfte rundt med?
    Det virker jo ikke som om hun er agressiv..

smiley

• #8   26. nov 2013 Det var også en af mine tanker, men det er på bagparten af kattene at hun åbner munden.. smiley

• #9   26. nov 2013 Helt ærligt, det er formodentlig leg fra hu dens side, hvis katten kan komme væk hvis den vil, fx bag et gitter så ville. Jeg ikke gøre noget, når dyr leger sker der af og til uheld sådan er det;) hos os er det muligt for kattene at smutte på den anden side af et gitter hvis det bliver for meget, har aldrig været bange for at lade dyrene lege;)

• #11   26. nov 2013 Hvis ikke det var leg så var katten død;) en kat overlever ikke at en hund i den størrelse lukker kæberne omkring den hvis ikke det er leg;)

• #12   26. nov 2013 pia: det er det samme som jeg tænker.. de er også skilt ad nu, da katten skal have ro efter dyrlægebesøg (dyrlægens ord), men spørgsmålet er om det nu tager til i styrke efter at hundens "gæste-pas" er udløbet ?

• #13   26. nov 2013 bodil: spørgsmålet er jo om det bliver ved med at være leg ? det er det, jeg er lidt nervøs for...

• #14   26. nov 2013 Pia, ham havde vi faktisk i 9 år, så han var næppe på gæstepas. Hvis det var mig, du skrev til.

• #17   26. nov 2013 pia: dit indlæg er kærkomment eftersom du skriver det, som jeg tænker... kattene har masser af mulighed for at komme væk, hvis det skulle være, men det er jo allerede gået galt en gang, hvorfor de nu er skilt ad, hvis jeg ikke kan nedstirre dem smiley

• #19   26. nov 2013 Kia gør det samme med Sadie (katten).

Hun gør det helt sikkert i leg for hun bruger også poteklask. Men et poteklask og snudepuf fra en hund så stor som en bjæfer virker meget voldsomt når man er kat.

Meen. Katten har jo altid muligheden for at finde et andet sted at ligge hvor hunden ikke kan komme til.

Jeg har en låge der adskiller køkken og stue når jeg ikke er hjemme så katten altid kan få fred for hunden hvis den ønsker det. Men det ser ud til sjældent at være tilfældet. Katten er hvor hunden er for det meste.

Jeg stopper Kia i hendes voldsomme adfærd og beder hende lege forsigtigt hvis hun skal lege med katten.
    Kan hun ikke finde ud af det så får hun ikke lov til at lege med katten.

Kia er hyrdehund så hun spæner efter katten hvis den løber og hun vil nappe den hvis hun fanger den inden den står stille.
    Katten ved jo dette så hvis hun løber så er det fordi hun ønsker at blive jaget.

Pia: Netop. Min gamle kat gennem 10 år valgte efter 5 år med Kia at flytte. Hun havde dog slet slet ikke samme syn på hunde som Sadie der er præget til at leve med hunde fra fødslen.

• #20   26. nov 2013 Som svar på dit spørgsmål - Hvordan jeg træner jeg det væk.

Som en anden skrev, så skal du ikke skælde ud, men belønne når hun gør noget rigtigt. Hunde gør hvad der kan betale sig... Og skæld ud, er ikke noget alle hunde opfatter som noget dårligt.

Så beløn hende når hun går forbi kattene uden at tage dem i munden - Så finder hun hurtigt ud af, at det er sjovere at lade kattene være, da man får en belønning for det smiley

• Ulla N
    Ulla N Tilmeldt:
    sep 2013

Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 93
    #21   26. nov 2013 Ved godt jeg ikke bliver populær nu,men det hjælper at skælde ud. Mine katte og min hund får jævnlig en skideballe og hvis de ikke hører efter tager jeg fat i dem. Med 5 katte og 1 hund i en lille lejlighed sker det de bliver uvenner. Her er det mig som er flokfører og det må de finde sig i. Vi skal være her allesammen smiley Hvis det var min hund ville den få en Balle når den tager fat i kattene. Går ud fra du aktivere din hund så den får brugt hovedet. Ved godt det er en unghund med masser krudt og i lømmelalderen men det kan godt lade sig gøre smiley

• #22   26. nov 2013 tanja og bine: det vil jeg prøve, mange tak smiley
    at skælde hunden ud er ikke noget, jeg gør det særlig meget i, det er kun hvis hun lige åbner munden over kattene når jeg lige kigger væk i 2 sek, så får hun et bestemt nej og bliver bedt om at gå væk. jeg hverken råber eller skriger af hende, men er bare bestemt smiley

sanne m: hunden og kattene leger sammen tit, men efterhånden bliver hundes adfærd mere og mere voldsom overfor kattene og hun lader dem ikke være, hvis de siger fra, som hun gjorde før. jeg er derfor nervøs for, om det er en dårlig udvikling tingene har taget, for det eneste sted kattene kan få ro er hvis de hopper op på køkkenbordet, hvor hunden ikke kan nå dem. de har også et højt kradsetræ, men hunden er begyndt at hoppe op af det her kradsetræ, så der føler kattene nok ikke at de kan have fred mere.
    normalt stopper jeg også bare hundens lidt voldsomme leg og beder hende enten være stille og rolig eller at ligge sig i hendes kurv. men det er som om at dette ikke rigitg virker.

• #23   26. nov 2013 ulla: ja, hun bliver aktiveret når jeg er hjemme (læs: er hjemmefra ca 6 timer om dagen) men på trods af det, tror jeg at hun synes det er sjovt at lege med kattene, men denne leg er bare blevet noget voldsom i det og hun er ikke god til at høre efter, når kattene siger fra, så tit og ofte er det mig, der må skille dem ad...

• Ulla N
    Ulla N Tilmeldt:
    sep 2013

Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 93
    #24   26. nov 2013 Det er fint du skiller dem ad. Prøv at sige et meget bestemt nej når hun prøver at få fat på kattene og ros hende når hun går væk. Det er jo en ung hund som gerne vil lege og selvfølgelig bliver vild i sin leg. Hun ved jo ikke bedre endnu men det skal nok komme smiley

• #25   26. nov 2013 Din hund er i lømmelalderen og du kan regne med at allerede indlært adfærd (vær god ved kattene) forsvinder for en tid.

Du skal bare være over vapsen til lømmelalderen er ovre :o)

Jeg roser Kia når hun er sød ved katten. Men det er lidt svært det hele fordi det er som regel katten der starter det hele ved at provokere Kia. Slå eller puffe til hende mens hun sover etc.

• #26   26. nov 2013 Jeg har os en hvid schæfer på snart 5 måneder, en rigtig drille pind der vil lege smiley
    Og har 2 katte os, han gør præcis det samme, bider dem i nakken, men ikke voldsomt, han vil bare lege, jeg spurgte min hunde træner hvad jeg skulle gøre, fik svaret; at blev nød til at sætte mig i respekt og lade hunden vide han ikke skulle jagte kattene, hun sagde jeg skulle tage hårdt fat i nakken og fortælle ham det må man ikke, han pev og stoppede, har gjort det 3 gange, nu er problemet løst, han jagter ikke kattene så vildt mere, han får selvfølgelig lov til at hilse stille på dem, så må de selv sige fra hvis han bliver for irriterende smiley

• #27   26. nov 2013 Morten: Seriøst ?!? Hvad har frygt for smerte og respekt med hinanden at gøre?

Du sætter dig ikke i respekt på den måde. Du gøre det stik modsatte. Du overskrider din hunds grænse til det ekstreme og det giver alt andet end respekt.

Din træner fortjener et spark hvor det gør mest ondt for den rådgivning !!

• #28   26. nov 2013 Det har virket hvertfald smiley

Kommentér på:
Hvid schæfer sammen med katte ?

Annonce