Hvid schæfer sammen med katte ? Hvid schæfer sammen med katte ?
jeg har for små to mdr siden overtaget en hvid schæfer, som nu er ca 7 ½ mdr. Hun er en sød og dejlig hund, der bor sammen med mine to katte.
dette gik godt i starten, men hun er blevet lidt voldsom overfor dem. Hun er begyndt at åbne munden ned over ryggen på dem, dog uden at klappe tænderne sammen, hvert fald men jeg ser det.
Men i går morges kunne min hankat ikke gå og havde mange smerter hen over lænden/bækkenet (der hvor hunden åbner munden over dem) og kom self til dyrlæge, men der var intet på røntgen eller scanning, så det er den bedste teori at hunden har haft fat i katten...
Dette får mig nu til at tænke på, om det er fordi at de ikke kan sammen mere? er det noget, der bliver værre med årene?
Er der nogen af jer, som har erfaring med dette ?
På forhånd tak
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 1439 Hunde: 1 Emner: 39 Svar: 8.141
Min bror har både hvid Schæfer og katte uden nogen form for problemer. Men hun har også lært fra dag et, at kattene skal hun lade være i fred.
sep 2011
Følger: 6 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 7 Svar: 24
Har ikke prøvet at have katte sammen med hund før.. Kattene fik jeg først og hunden efterfølgende...
jul 2012
jul 2012
sep 2011
Råd til hvordan hunden skal lære ikke at åbnemunden over kattene ønskes gerne...
aug 2007
Følger: 106 Følgere: 101 Hunde: 1 Emner: 354 Svar: 2.545
Det virker jo ikke som om hun er agressiv..
sep 2011
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.665
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.665
sep 2011
sep 2011
jul 2012
sep 2011
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 242 Svar: 15.315
Hun gør det helt sikkert i leg for hun bruger også poteklask. Men et poteklask og snudepuf fra en hund så stor som en bjæfer virker meget voldsomt når man er kat.
Meen. Katten har jo altid muligheden for at finde et andet sted at ligge hvor hunden ikke kan komme til.
Jeg har en låge der adskiller køkken og stue når jeg ikke er hjemme så katten altid kan få fred for hunden hvis den ønsker det. Men det ser ud til sjældent at være tilfældet. Katten er hvor hunden er for det meste.
Jeg stopper Kia i hendes voldsomme adfærd og beder hende lege forsigtigt hvis hun skal lege med katten.
Kan hun ikke finde ud af det så får hun ikke lov til at lege med katten.
Kia er hyrdehund så hun spæner efter katten hvis den løber og hun vil nappe den hvis hun fanger den inden den står stille.
Katten ved jo dette så hvis hun løber så er det fordi hun ønsker at blive jaget.
Pia: Netop. Min gamle kat gennem 10 år valgte efter 5 år med Kia at flytte. Hun havde dog slet slet ikke samme syn på hunde som Sadie der er præget til at leve med hunde fra fødslen.
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 1.751
Som en anden skrev, så skal du ikke skælde ud, men belønne når hun gør noget rigtigt. Hunde gør hvad der kan betale sig... Og skæld ud, er ikke noget alle hunde opfatter som noget dårligt.
Så beløn hende når hun går forbi kattene uden at tage dem i munden - Så finder hun hurtigt ud af, at det er sjovere at lade kattene være, da man får en belønning for det
sep 2013
Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 93
sep 2011
at skælde hunden ud er ikke noget, jeg gør det særlig meget i, det er kun hvis hun lige åbner munden over kattene når jeg lige kigger væk i 2 sek, så får hun et bestemt nej og bliver bedt om at gå væk. jeg hverken råber eller skriger af hende, men er bare bestemt
sanne m: hunden og kattene leger sammen tit, men efterhånden bliver hundes adfærd mere og mere voldsom overfor kattene og hun lader dem ikke være, hvis de siger fra, som hun gjorde før. jeg er derfor nervøs for, om det er en dårlig udvikling tingene har taget, for det eneste sted kattene kan få ro er hvis de hopper op på køkkenbordet, hvor hunden ikke kan nå dem. de har også et højt kradsetræ, men hunden er begyndt at hoppe op af det her kradsetræ, så der føler kattene nok ikke at de kan have fred mere.
normalt stopper jeg også bare hundens lidt voldsomme leg og beder hende enten være stille og rolig eller at ligge sig i hendes kurv. men det er som om at dette ikke rigitg virker.
sep 2011
sep 2013
Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 93
okt 2007
Du skal bare være over vapsen til lømmelalderen er ovre :o)
Jeg roser Kia når hun er sød ved katten. Men det er lidt svært det hele fordi det er som regel katten der starter det hele ved at provokere Kia. Slå eller puffe til hende mens hun sover etc.
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 15 Svar: 60
Og har 2 katte os, han gør præcis det samme, bider dem i nakken, men ikke voldsomt, han vil bare lege, jeg spurgte min hunde træner hvad jeg skulle gøre, fik svaret; at blev nød til at sætte mig i respekt og lade hunden vide han ikke skulle jagte kattene, hun sagde jeg skulle tage hårdt fat i nakken og fortælle ham det må man ikke, han pev og stoppede, har gjort det 3 gange, nu er problemet løst, han jagter ikke kattene så vildt mere, han får selvfølgelig lov til at hilse stille på dem, så må de selv sige fra hvis han bliver for irriterende
okt 2007
Du sætter dig ikke i respekt på den måde. Du gøre det stik modsatte. Du overskrider din hunds grænse til det ekstreme og det giver alt andet end respekt.
Din træner fortjener et spark hvor det gør mest ondt for den rådgivning !!
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 15 Svar: 60
Hvid schæfer sammen med katte ?