{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.461 visninger | Oprettet:

Renlig hund hvordan? {{forumTopicSubject}}

Jeg er simpelthen ved at blive desperat. Nogen husker måske at jeg en gang før har lavet et indlæg om Saphira og hendes renlighed (eller mangel på samme...). Rådet var at starte forfra med at hun ofte kom ud og fik ros osv.
Den har vi kørt med siden marts måned. Jeg er langt fra med ude i haven hver gang med roser hende når hun beder om at komme ud og når hun tisser på tur.
Hun er on/off renlig. Hun siger fint til og der er ingen uheld i måske to måneder og så falder hun tilbage. Over de sidste 4 dage har hun tisset indenfor TRE gange!!! smiley
Jeg blev desperat forgårs og skældte hende ud og satte hende ud i haven, men hun har igen sat sig i formiddags.
Kæresten er møgsur over det efterhånden (han er IKKE hundemenneske, men de kommer nu fint ud af det med hinanden og han nusser og leger gerne med hende). Hun sætter sig på hans kontor eller i vores ene stue hvor der i begge rum er råhvidt gulvtæppe (temmelig sikkert uld - vi er ikke sikre da det er lagt af tidligere ejer af huset). Selvom hun har været ude 2 timer før er det alligevel noget af en sø hun efterlader og selvom jeg renser med noget specielt til hundetis fra matas og tørrer det op efterlader det pletter smiley og der er simpelthen ikke råd til at fjerne gulvtæppet da der i samme omgang skal fjernes mursten under en gammel brændeovn som så også skal skiftes ud. Nu har jeg så prøvet af spærre det af (burde jeg nok have gjort for længe siden... men jeg er også ræd for at hun så skal sættes sig på gulvet i den anden stue og køkken som er ubehandlede skibsplanker som kæresten virkelig er øm overfor), men pletterne er der jo endnu.
Tæppet kan jo måske renses, men det vil ødelægge det på længere sigt da det så overhovedet ikke er modstandsdygtigt imod snavs.
Jeg har ringet til dyrlægen hvor vi skal ud på onsdag da urinen er helt mørk gul så jeg håber virkelig virkelig at dyrlægen kan sige at hun har blærebetændelse eller whatever (og så sidder man med dårlig samvittighed over at ønske hunden syg!) og vi får fundet en mirakelkur.
Elsker min lille hund, men hold kæft set er hårdt at have en hund på snart 2år som stadig tisser indenfor. Især når der går flere måneder imellem og man tænker at NU er det sku lykkedes. Nu må hun da være renlig og så går der måske en uge og så tisser hun indenfor smiley
Så endnu et forsøg - er der nogen der kan give os mirakelkuren??!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Renlig hund hvordan?
  • #1   2. dec 2013 Og hold da op den blev lang smiley

  • #2   2. dec 2013 smiley det hjælper nogengange hvis man læser indlægget ordentligt Bodil! smiley

    smiley


  • #3   2. dec 2013 Hold da op , hvor kan jeg nemt følge dig... Det er da uholdbart!! Gode råd har jeg ingen af, ville blot give dig et skulderklap, for din tålmodighed - min ville være sluppet op !

  • #4   2. dec 2013 Jeg venter ikke på at mine hunde siger til, jeg går med dem på rimelig faste tidspunkter og har lært dem kommandoen gå hen og tis;)
    Det er ret let, du siger bare gå hen og tis hver gang hunden tisser i en periode og roser, efter ret kort tid vil hunden sætte sig ved kommandoen, rigtig praktisk;)
    Hunde der har problemer med renlighed må man gå med ud:) det nytter ikke bare at lukke dem ud;)


  • #5   2. dec 2013 Ah men jeg er grædefærdig og kan seriøst sætte mig ned og tude. Selvom jeg godt ved min kæreste ikke gør det, så er jeg hammer bange for at han en dag siger at Saphira skal ud. Han bliver ved og kalder hende tisdyr de næste dage pg det er det. Men jeg er jo udemærket klar over han er sur og jeg er led og ked af pletterne på gulvtæppet. Ville så gerne lægge noget gulv, men desværre er jeg på su og kæresten har ikke uendelige mængder penge at gøre med.

    Hun er ikke undersøgt for blærebetændelse siden hun blev erklæret rask efter en for over et år siden. Kæresten har bilen så kan ikke komme derud i dag og i morgen er jeg i Odense fra 7-18 så vi kan først komme afsted på onsdag.

    Saphira lusker rundt og vil ikke snakke med mig efter jeg kom til at råbe af hende over det.

    Der er ALDRIG uheld ude i gangen. Der sover hun hele natten og er alene hjemme om dagen. De længste dage er tirsdag og torsdag hvor kæresten er på arbejde 8-16 og jeg er på uni. Resten af ugen er vi hjemme, har hende med eller også er hun sjældent alene i længere tid end 5-6 timer. En gang sad vi fast i en bil kø og bar først hjemme efter 11 timer! Hun drønede hen til havedøren og vrælede med det samme vi kom hjem og åbnede ind til stue/køkken, men hun havde holdt tæt i samtlige 11 timer!


  • #6   2. dec 2013 Jeg lukker hende ud selvom hun ikke beder om det hvis jeg synes det er ved at være for længe siden hun sidst har bedt om at komme ud.
    Jeg holdt op med at gå med ud fordi hun glemte alt om at skulle tisse og troede vi skulle lege.


  • #7   2. dec 2013 Helt i orden Bodil smiley det er jo meget relevant og der bliver også indsamlet en tisprøve på onsdag (må lige regne ud hvordan jeg gør det) og medbragt til dr dyr.

  • #8   2. dec 2013 Øh hov, er hunden alene i en gang minimum 5-6 timer pluds om natten måske 8 timer?? Så har du da med garanti noget af forklaringen der, prøv at tage den med i soveværelset, fx i et bur ved siden af din seng;)

  • #9   2. dec 2013 Hvis ikke du går med hunden kan du ikke vide om den har tisset! Hunde der er meget alene vil med garanti gerne blive sammen med familien, derfor vil de ikke tisse ude men forlange at komme ind for at være sammen med familien;)

  • #10   2. dec 2013 Sæt det i system, gå med hunden hver 3 time fx og masser af ros når den tisser, husk at være sammen med hunden;) når den tilbringer meget tid alene trænger den til at du er der

  • #11   2. dec 2013 Jeg vil nu stadigvæk mene at du skal gå med ud. Snor på og så skal det bare være r*vkedeligt indtil hun har tisset. Herefter kan der så leges, snuses osv.

    Mine hunde og katte tisser lysegult, så mørkegult tis er da noget jeg lige ville spørge dyrlæge om. Bruger du kartoffelmel til at suge tisset op med? Det er virkeligt effektivt. Kartoffelmel, lad det tørre, støvsug, og så vask efter med special middel. Har du plette kan du gøre dem våde igen med ganske alm. vand, gnid let, og brug så kartoffelmel osv.


  • #12   2. dec 2013 Nej hun er ikke alene hver dag. Jeg har kun undervisning tirsdag og torsdag (hvor eg skal fra Esbjerg til Odense) så der er jeg oppe og af sted før kæresten og han arbejder fra 8-16 og tager små 10 min på cykel om at komme hjem.
    Dvs jeg er hjemme mandag, onsdag og fredag. Der er jeg nogen gange afsted i et par timer, men ej heller hver dag. I weekenden har vi hende oftest med og kan hun ikke komme med, så er vi sjældent af sted i mere end 5-6 timer. Er vi hos kærestens forældre er hun altid med.
    Om natten sover hun alene i vores gang hvor det er gulvvarme (hun har self også en kurv). Der har hun aldrig haft nogen uheld. Hun har faktisk aldrig haft et uheld lm natten. Heller ikke som hvalp hvor hun sov hendes bur. Hun har vækket mig maske i alt ti gange som hvalp hvor hun skulle tisse (ud over de obligatoriske natteture vi bar på de første par måneder).


  • #13   2. dec 2013 Kartoffemel kan ikke tage pletten smiley
    Der er stadig et svagt gult omrids når det er støvsuget væk. Nu har jeg prøvet at bruge noget jeg købte ved en tæppehandler i fredags inden jeg strøede kartoffelmel og så må vi se. Det kunne ikke tage de gamle pletter - der er det testet.
    Har fået forslået danskvand også, men bed ikke om det er en god ide til et uldtæppe.
    Tæppemanden ville i hver fald overhovedet ikke love at jeg nogensinde fik set rent igen med mindre jeg brugte en maskine og det vil ødelægge tæppet så det hurtigere bliver beskidt af ALT.
    Men det er i forvejen ved at blive gråt ved trinene op til stuen så er sku næsten villig til at prøve.

    Men hun er ikke meget alene Bodil. Jeg lader hende selvfølgelig ikke hænge på mig hele dagen, men vi leger flere gange om dagen og sidder jeg i sofaen kommer hun og putter og får en lur hos mig.
    Vi går en længere tur hver dag og oftest er kæresten med hvor der bliver kastet pind og vi træner af hun kan gå forbi folk og cykler osv uden at snoren skal på - deraf kommer der jo en del kontakt øvelser.
    Pt går vi ikke til noget træning da vi prøvede at skifte over til Dch men deres mailkontakt keglede noget rundt så vi ikke nåede i gang i november og nu er de gået på juleferie og træner først fra januar.


  • #14   2. dec 2013 Der var heller ikke et eneste uheld indenfor i sommers da havedøren stod åben. De løb hun altid ud af sig selv. Det er først nu hvor de er blevet koldt at hun igen tisser indenfor selvom jeg er over hende som en høg.

  • #15   2. dec 2013 Hvis det er uld tror jeg sagtens du kan forsøge danskvand..

    Og så kan jeg ikke huske om vanish må bruges på uld? Men ellers prøv at vaske pletten i uld vaskemiddel?


  • #16   2. dec 2013 Jeg synes det lyder meget som om hun har blærebetændelse....

    Og kan godt forstå at man i frustration kan "komme til" at skælde ud, men det eneste det giver er bagslag, og at hunden begynder at gemme sig når den skal tisse.


  • #17   2. dec 2013 Skaf noget sapur. Det skal nok kunne tage pletterne.

  • #18   2. dec 2013 Må teste med vanish mm. Det er alligevel ikke meget værd med svagt gule pletter.
    Sapur ved jeg så ikke lige. Der står inde på rengøringslageret.dk at det ikke anbefales til uldtæpper desværre smiley havde det så bare været hvilket som helst anden type tæppe tror jeg også at jeg kunne få det renset med en maskine.


  • #19   2. dec 2013 Hmmm min far renser antikke ægte orientalske tæpper med det. Det tager alt- sod, nikotin, skidt trådt ned i årtier. De er knyttet i uld.

  • #20   3. dec 2013 Okay det må prøves så.
    Støvsugede kartoffelmelet væk ves 22.30-tiden i går. Der er fanme stadig en gul plet smiley smiley


  • #22   6. dec 2013 Altså hvis tæppet alligevel skal smides ud, så har jeg haft success med opvaskemiddel - også på et gammelt uldtæppe.

Kommentér på:
Renlig hund hvordan?

Annonce