{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
769 visninger | Oprettet:

Tanker om endnu en hund?? {{forumTopicSubject}}

Ja vi går med tanken om to hunde..
Ikke af en bestemt årsag og det bliver heller ikke lige nu..

- kahla er 8 mdr. Ca..
Har overvejet en voksen gadehund eller omplaceringshund.. Men hvor langt mellem de to skal der være aldersmæssigt?
Og kan det skabe problemer at bringe en voksen hund herhjem? Er det bedre at vente til kahla er 2-3 år og så få en hvalp?
Som hund er kahla meget underdanig. Hun vil gerne lege, jagtelege, men helst ikke med hunde som er meget store eller voldsomme i deres leg.. Hun er ikke jaloux når vi er hos mine forældre og deres hund for eksempel..

Hvad tænker i :-)?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tanker om endnu en hund??
  • #1   6. dec 2013 Jeg elsker at have to hunde, men det er mere tidskrævende, besværligt ift. pasning og noget dyrere.
    Jeg er jo selv vild med gadehundene, men man skal være forberedt på en del renlighedstræning, alene-hjemme der kan være sværere (jeg ville få over en lang sommerferie hvis du har sådan nogle), og så er nogle af dem skadede, eller i hvert fald lidt sære smiley
    Min gadehund, Silvana, så jeg på internatet, 2 år før jeg fik hende hjem, så hende kendte jeg og havde selv set med egne øjne. Helt klart hvad jeg ville gøre igen. Tage en ferie til det internat man påtænker at få hund fra, "vælge hund" og så på den hjem når man har en god, lang ferie smiley
    Jeg vil mene der ikke er noget problem i at få to hunde, men jeg ville nok vente til Kahla er 2 år, så hun er lidt mere voksen i bøtten, og så du ved hvad hun ender ud med at være for en før du får en til smiley


  • #2   6. dec 2013 Ja selvfølgelig mere tidskrævende. Man skal vel doble tiden op man bruger, eller?

    Men det vi laver med hunden i løbet af en dag:
    Op kl. 6.00 og tisse i haven. Ind og sove igen til jeg skal op. Har jeg tid om morgenen går vi tur, men skal have lang tid, for skal mindst være hjemme 30 min. - ellers stresser hun lidt og det er ikke smart når hun skal være alene.
    - ca. 4-5 timer alene hjemme max. Ikke hver dag.

    Når vi kommer hjem går vi enten en tur her hvor vi bor, men er i hundeskoven omkring 3-4 gange om ugen - eller kører til by, skov eller andet.
    Skal vi i byen og spise er hunden altid med. Undtagen til større fester smiley der bliver hun passet eller er hjemme.
    Om aftenen får hun også en gåtur her i området.
    Inden sengetid tisser hun i haven..
    I løbet af dagen leger vi i haven, træner lidt, laver spil og laver andre aktiviteter så hun bliver træt i hovedet.
    Hun sover sammen med os. Desværre ikke i sengen :P.. det ville vi gerne, men hun får det simpelthen for varmt og hopper ned ;-)..

    Vi har hund som familiehund, ven, underholdning, motion osv.
    Dog elsker jeg at gå til træning og har allerede gennemført et par hold med kahla.

    Så det er sådan det vi kan tilbyde en hund. Men vælger man en gadehund, er det selvfølgelig svært at vælge efter race smiley hehe.
    Temperamentet er helt klart det vigtigste for os.


  • #3   6. dec 2013 Det lyder jo meget godt. Hvis I tænker gadehund, så mød hunden, snak med den, arbejd lidt med den før I vælger, og forvent også den kan ændre sig lidt i adfærd, blomstre op når den bliver tryg i et nyt hjem, og der kan opstå ting man ikke havde forudset, fordi de er hunde med en bagage.

  • #4   6. dec 2013 Petra: ja det er jo også det..
    Men god idé at møde den inden. Især når vi allerede har en hund i forvejen.
    Ellers skulle det være en af de gadehunde som er i pleje i Danmark i forvejen..
    For mig er det virkelig vigtigt for både os og hunden, at vi er det rette hjem.

    Men man kan selvfølgelig godt kombinere ferie og internater på samme tid...
    Jeg falder bare for dem alle smiley hehe smiley


  • #5   6. dec 2013 Det kan man også, så kan hundene også mødes inden smiley

    Jeg kan anbefale Skiathos dog shelter på den græske ø Skiathos, super søde mennesker og endnu skønnere hunde, og en fantastisk ø at være på ferie på, meget smukt og lækkert sted smiley


  • #6   6. dec 2013 Super ide med en internat hund, men du kunne også starte med at kigge her hjemme der er mange hunde der mangler hjem i Danmark også.

    Især hvis du vil have en gadehund, synes jeg du skal vente til din hund er ældre. Fordi så er den psykisk modnet og voksen.
    Du ved jo ikke altid hvad skelletter en gadehund har med i bagagen.


  • #7   7. dec 2013 En lækker kælling: Nej det er også det jeg tænker mest smiley men med en "genbrugshund" ved man jo aldrig hvad den kan have oplevet. Men kunne jo være man kunne finde en fra en familie eller noget, så man kunne lære den godt at kende inden man tog den hjem.

  • #8   7. dec 2013 Det kunne du bestemt. Men så ville jeg finde en "ældre" hund, en fra 4 år op efter, når din er så ung som den er smiley

  • #9   7. dec 2013 Ja, altså for os er alderen ligegyldig faktisk :-).. Men vi synes det kunne være fedt at have to.. Og hvis man så kunne hjælpe en hund uden hjem kunne det jo være fantastisk på samme tid ;-).

  • #10   7. dec 2013 Det vil jeg give dig ret i smiley

Kommentér på:
Tanker om endnu en hund??

Annonce