{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hurtigt sprg. om foder RC
  • #1   6. dec 2013 Min Peanut fik det anbefalet, og han fungerede ok på det, men nu har vi skiftet til Orijen / Wolfsblut / vådfoder og delvist råt. Det fungerer han fint og symptomfrit på. Men det kommer jo meget an på, hvad din hund er allergisk overfor, om du kan skifte...?

  • #2   6. dec 2013 CC - Jeg ved ikke om han er allergisk, det var noget dyrlægen anbefalede at prøve, for at finde ud af om det gjorde en forskel for ham.


  • #3   6. dec 2013 Kan kun anbefale dig at få undersøgt ved en blodprøve, om han er allergisk. Du kan jo ikke fodre hunden symptomfri, hvis ikke du ved, hvad den er allergisk overfor.

    smiley


  • #4   6. dec 2013 ALT er bedre end RC Hypoallergenic - Selv har jeg ikke samvittighed til at fodre min hund med det.

  • #6   6. dec 2013 Der er som sådan ikke mistanke om allergi, derfor er vi heller ikke ude i blodprøver. Det var en snak der kom af, at der måske var lidt betændelse i et øre, hvor dyrlægen nævnte at døjede en hund meget med det, kunne det skyldes allergi - især ved de små racer.

    Og da jeg alligevel snart skal have købt foder, foreslog han at prøve det og se om det gjorde det nemmere at holde ørerne pæne.

    Gitte S - Hvorfor? Altså jeg kender ikke foderet, men tænker at siden det kan bruges mod noget allergi, så må det jo enten virke, eller også må der findes noget andet med den virkning?


  • #7   6. dec 2013 Tucksen - det er fordi at Gitte har en tro - og den overtrumfer ALT, der hedder viden smiley


  • #9   6. dec 2013 Tucksen: Fordi jeg mener, at RC er noget værre fuglefoder. Og som dyrlægerne i tilfælde af Hypoallergenic tjener styrtende med penge på.

    Jeg snakker ALDRIG foder med min dyrlæge - Eller hun spørger til, hvad jeg fodrer med, og så er det det. Når jeg snakker foder, så snakker jeg med nogle, som er uddannet i ernæring til hunde. Og som ved, hvad de snakker om.


  • #10   6. dec 2013 Maxi zoo har et mærke der er deres eget. Som gør det samme som rc hypo. Den hedder Pet medica hypoallagen.

  • #13   6. dec 2013 Dejligt med et par alternativer. Arion er da f.eks. et mærke jeg kender.

    Men må nok høre lidt mere fra dyrlægen, nu jeg intet aner om det. Jeg har bare sørget for at fodre kornfrit, så dét ikke ville blive et problem. Ville også gerne fortsætte kornfrit, men kan bare se at RC f.eks. har ris i.


  • #14   7. dec 2013 Jeg vil gerne støtte Birgitta L op, vores gamle hund Jennifer, var også stærkt plaget multiallergiker, kan huske at hun blev meget rød ved ørerne hvor hun var mest plaget, vi fik så anbefalet RC Anallergenic til hende af vores dyrlæge, og hold da op en forskel! Jeg skal ikke kunne udtale mig om ingredienserne, men effekten på Jennifer var så stor, og hun var bare blevet en 10 gange gladere symptomfri hund! smiley Vi kunne endda bruge hendes foder som godbidder til træning og hun takkede ikke nej!

  • #15   7. dec 2013 eller også var det sq Hypo, jeg kan ikke helt huske det... det er ved at være noget tid siden, at hun var iblandt os... uanset hvad hjalp det ihvertfald smiley

  • #16   7. dec 2013 Min hund har også problemer med ørerne ind imellem, og det kommer uanset hvad jeg fodrer med. Det kom også, da jeg fodrede med RC Hypoallergenic i sin tid.

    Ja, jeg snakker også sygdom med Ernærings Terapeuten, men ikke diagnoser, da hun jo ikke er dyrlæge. Men vi har en dyrlæge her i området, som henviser til hende, når det drejer som om allergihunde, for der ved de godt, at der skal en ekspert til.

    Uddannelsen er lavet af Vetcur, men er ikke baseret på deres produkter. Istedet er den baseret på, at man er uvildig og ved en masse om fodring o.s.v.

    Du kan evt. læse mere om uddannelsen her: (link fjernet)
    Jeg overvejer selv, at tage den, da den er meget alsidig.


Kommentér på:
Hurtigt sprg. om foder RC

Annonce