{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.240 visninger | Oprettet:

Hvornår må man beholde hunden? {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg har været med i en større debat i FB, jeg mindes at have læst engang at loven er skruet sådan sammen at har man passet en hund i 3 måneder så må man beholde den medmindre der er lavet skriftlig aftale om andet? Mindes at have læst det herinde i sin tid. Nogen der kan hjælpe=

Mvh Trine


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvornår må man beholde hunden?
  • #1   12. dec 2013 Jeg kan ikke finde noget i loven om det, men jeg tror, at det der har været oppe at vende er, at hvis man har passet en hund i x antal mdr., så opfattes man som besidder af hunden og derfor også står som ansvarlig.
    Det vil nok til enhver tid være den, der står med købsbevis eller registreringspapirer, der kan påråbe sig ejerskab.


  • #2   12. dec 2013 der er nu forskel på at man MÅ beholde den, og at det er svært at få den tilbage -og i de sager jeg kan huske, har det været sidstnævnte der var tilfældet. Det er jo ikke fordi det er lovligt at beholde andres hunde blot fordi man har passet dem, men har man passet dem over længere tid og vil man så ikke udlevere den, kan det være noget besværligt for retmæssie ejer at få hunden retur... Men man kal godt nok være uamindeligt ondskabsfuld hvis man beholder en passerhund trod aftale om andet

  • #3   12. dec 2013 Hvis der er uenighed om ejerskab, kan kun en dommer afgøre, hvem der ejer hunden.
    Det vil altid være en vurdering af den konkrete sag.


Kommentér på:
Hvornår må man beholde hunden?

Annonce