{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
502 visninger | Oprettet:

Katteloppemiddel til hund? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen!

Kan man bruge katteloppemiddel til en hund?
Ved godt, at man ikke må bruge hundeloppemiddel til katte, men hvordan et det den anden vej rundt...

Når min hund er behandlet med loppemiddel, hvad bør jeg da gøre derudover???
Jeg kan vaske hendes kurv i vaskemaskinen, men hvad derudover? Hun kommer ikke i møblerne (aaarh hun sniger sig vist op i én af lænestolene om natten, har jeg hende mistænkt for), kommer ikke i soveværelset og vi støvsuger ihvertfald 2-3 gange om ugen. I stuen har vi et enkelt gulvtæppe med helt kort luv, så tænker ikke, at der kan gemme sig lopper deri?

Desuden sprayer vi hende jævnligt med eddike/vand-blanding, som lopper skulle hade, men alligevel klør hun sig som en tosset :0(

Jeg har fundet, hvad der ligner et myggestik, der er kradset for meget i på hendes bagparti, så tænker næsten, at det må være lopper?

Jeg synes, at det er synd for hende, da det må være vanvittigt generede.

Venlig hilsen Sofie

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Katteloppemiddel til hund?
  • #1   16. dec 2013 Lopper kan gemme sig i ALT.. Også i sprækkerne i gulvet, ved fodlister og paneler.. ALLE steder kan de være..
    Og det er et helvede at komme af med hvis de først har invaderet huset.. smiley

Men.. rengøring rengøring rengøring.. Støvsug HVER dag.. Alt hvad hunden kommer i eller på såsom tæpper osv skal enten vaskes grundigt eller fryses..

• #2   16. dec 2013 Et super råd vi fik fra en dyrlægen, "Staldchok"
    Du skal spray lidt over gulv højde 30-50 cm i et jævnt lag så der dannes en sky udover alle gulve i alle rum. Pas på, det laver skjolder hvis du kommer for tæt på ting, og det lugter forfærdenligt, og alle dyr og mennesker skal forlade huset i nogle timer. og når i kommer hjem, skynd jer at lufte ud. Skal nok tages et par gange, hvis der er mange lopper, plus æg fra lopper ud klæges op til et år efter de er lagt.
    Endnu en god grund til at holde loppekur ved lige:o)

Har du fundet levende lopper på hende?? ellers kunne det skyldes noget andet måske...

• #3   16. dec 2013 Lad være med at bruge frontline det virker nemlig ikke særlig godt. Køb advantage til at give i nakken og sprøjt hele huset med trinol (kan købes i matas) Inden huset sprøjtes forlader alle dyr stedet ,og når du har sprøjtet så forlader du også huset gerne til næste dag, eller mindst et par timer. Luft godt ud når i kommer tilbage. Husk at fortsætte med at give advantage i nakken hver 3.uge ellers kommer de små bæster bare igen.

• #4   16. dec 2013 Og smid støvsugerposen ud. Ellers ligger de og klæger i støvsugeren smiley
    Æg og larver kan overleve i op til 6 måneder uden at bide hunden.

• #5   16. dec 2013 Tak for alle input smiley
    Jeg har lige fundet to levende lopper på hende - så den er vist sikker! Uuuh det er bare træls!!! Øv øv...
    Har givet hende Effipro i nakken, og imorgen går vi igang med den helt store lopperengøring. Jeg vasker hendes kurv og alle tæpper, og min mand går igang med den helt store omgang støvsugning af hus og bilerne.
    Prøver at finde det dér Trinol i Matas, og så må hytten også få en omgang med det.
    Det er synd for Thyra, og vi har også vores første barn på vej, så det nytter ikke, at der er lopper i hjemmet.
    Øv øv øv og Øøøv!!!!!

Kommentér på:
Katteloppemiddel til hund?

Annonce