5.567 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Hexalid og calmivet Hexalid og calmivet

Shieva er SÅ bange, og idag og imorgen skal hun have medicin.
Calmivetten er afprøvet uden hexaliden, tidlig i december, og virkningen var som den skulle hun sov og var afslappet.
MEN idag har hun så fået (ligesom sidst) 2stk calmivet, og 1stk hexalid 5mg som hun skal have 1stk af hver tredje time.
Det virker bare ikke! hun er SÅ angst, ryster og prøver at holde øjnene åbne, så jeg overvejer at give hende 1 hexalid (angstdæmpende) mere?
Hun vejer 27kg.
Min dyrlæge holder nytårs lukket, men måske nogen af jer herinde har erfaringer med det?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning udendørsstik 750 kr.
  • 4 timers rengøring af 100 kvm kontor 1.000 kr.
  • Et kabel er gravet gravet over, der mangler ca 10 cm ledning 890 kr.
  • tilpasning af dør 1.500 kr.
  • Hjælp til at male og spartle 1.500 kr.
  • Samle kommoder 880 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hexalid og calmivet
  • #1   30. dec 2013 Mailo får kun hexalid, og han har lige fået 2 piller, inden jeg går i seng får han 2 mere. Og så fortsætter vi i morgen, han skal have 2 først på dagen, og så skal han have 3 kl. 21, og 2-3 stykker igen 23-23.30. Så for mig lyder en pille af utrolig lidt, men ved jo selvfølgelig ikke om de fåes i forskellige styrker, hvad står der af MG på dine? For i vores papire står der 1 pille pr. 2 kg hund, og de er på 2 mg.

Hov kan se du har skrevet 5 mg, det syntes jeg jo så ikke lyder af meget, Mailo får som sagt 4 eller 6 mg af gangen, og han vejer jo altså kun 5½.

• Jevaan
    Jevaan Tilmeldt:
    apr 2012

Hunde: 1 Emner: 32 Svar: 554
    #2   30. dec 2013 Umiddelbart lyder 5 mg hexalid af meget. Det er samme dosis man giver voksne mennesker 1-3 gange dagligt. Så det ville jeg altså ikke begynde på uden at have konsulteret en dyrelæge først...

• #3   30. dec 2013 Mailo vejer 5½, men får kun 3 piller i morgen aften, resten af tiden får han som sagt kun 2, men vi har ekstra liggende, i tilfælde af en ekstra bliver nødvendig, eller han skal have efter midnat eller onsdag.

• Jevaan
    Jevaan Tilmeldt:
    apr 2012

#4   30. dec 2013 Rikke: de fås i 2 eller 5 mg. Mg = miligram.

• #5   30. dec 2013 Jevaan : Har lige rettet mit første svar, havde lige overset det smiley Jeg syntes jo ikke 5 mg lyder af meget, til så stor en hund, det er jo næsten hvad vores får, og han vejer altså kun 5½, og der står som sagt 2 mg, pr. 2 kg hund , på det stykke papir vi har fået med.

• #6   30. dec 2013 De Hexalid jeg har er 5mg. og der står "2 tabletter pr. 10kg"

• #7   30. dec 2013 Hunde optager anderledes end mennesker......da Fie fik stesolid, fik hun også stor dosis og som dyrlægen sagde, tog jeg samme dosis, så vågnede jeg ikke den første uge.....

• Jevaan
    Jevaan Tilmeldt:
    apr 2012

#8   30. dec 2013 Ok, meget vildt at hunde åbenbart skal have mere end mennesker. smiley

• #9   30. dec 2013 Men altså nu får vores Mailo jo KUN hexalid, så jeg ved ikke hvor meget de må få, når de også får noget andet ved siden af.

• #10   30. dec 2013 Nå.. Jeg ringede til min dyrlæge og hun tog heldigvis telefonen, som hun siger er der ingen vej tilbage når man først har givet hende det, så hellere for lidt end for meget, og at på ca 1 hund ud af 1000 virker hexaliden ikke, men hun synes dog at det lød som om at dosis bare ikke var høj nok.
    Så jeg skal give hende 2 istedet for og så holde det ved lige med 1 hver 2-3 time, jeg skal selv lige mærke efter.
    Hun var så sød at hun sagde at hun ville holde telefonen åben i morgen så jeg bare kunne ringe hvis noget gik galt, eller jeg blot havde et spørgsmål, så det var super dejligt.
    Nu håber jeg bare at det virker.
    Jeg har ikke kunne finde på nettet hvor meget dosis en hund skal have, så jeg aner ikke om det er meget eller lidt det hun får, men det er 5mg.

• Jevaan
    Jevaan Tilmeldt:
    apr 2012

#11   30. dec 2013 Det er svært at finde noget om det til hunde.

Men til mennesker skal man helt op på 10 gange anbefalet dosis før man får problemer.

Og udfra hvad de andre siger kan du sagtens give hende to 5mg tabletter af gangen i stedet for en, og stadig holde dig til anbefalet dosis.

• Jevaan
    Jevaan Tilmeldt:
    apr 2012

#12   30. dec 2013 Jeg er langsom smiley Håber det virker godt på hende!

• #13   31. dec 2013 Det virkede! Så det er bare dejligt. smiley

Kommentér på:
Hexalid og calmivet

Annonce