15.467 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 30 Svar

Select Gold hundefoder Select Gold hundefoder

Hejsa smiley

Jeg ville lige høre hvad jeres mening er om dette foder:

http://www.maxizoo.dk/sensitive-junior-mini-1-kg.html

Og dette:

http://www.maxizoo.dk/junior-mini-kylling-kalkun-4kg.html

Min søsters hvalp får den der hedder "Sensitive", og kun fordi han bedre kan lide det, og ham har jeg jo hver 2 uge, og når jeg jo får min egen hvalp (Moe) tænker jeg, at det måske ikke er så smart at have 2 slags foder stående da de jo så nok bare æder hinandens, eller kun det ene, og det er nok ikke så godt for deres maver at "skifte" foder hver 2 uge :-s

Simba (min søsters hvalp) fungere fint på det, så helt skidt er det vel ikke smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Et kabel er gravet gravet over, der mangler ca 10 cm ledning 890 kr.
  • Hjælp til at male og spartle 1.500 kr.
  • Samle kommoder 880 kr.
  • Rengøring af badeværelse 500 kr.
  • Vægmonterin af skænk 771 kr.
  • Wc afløb 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Select Gold hundefoder
  • #2   2. jan 2014 Hvilket foder får hvalpen hos opdrætteren ?

• #3   2. jan 2014 Hun fodre med blandet, men hun har lige købt Multifit hos Maxi Zoo smiley

Emma: fodre du dem seperat så, eller? smiley

Simba har nemlig altid foder stående, han får ikk x antal gram x antal gange om dagen..

• #4   2. jan 2014 Multifit indholder biprodukter = affald... Ikke et foder jeg ville bruge.

• #5   2. jan 2014 Hvad kan i anbefale af det man kan købe i mindre kilo hos Maxi Zoo? smiley

• #6   2. jan 2014 Vælg et foder hvor første Ingrediens er kød... Ikke ris, majs eller korn.

• #7   2. jan 2014 http://www.maxizoo.dk/pure-hvalp-sma-racer-4-kg.html

• #8   2. jan 2014 Av min arm det er dyrt smiley

• #9   2. jan 2014 (link fjernet)

• #10   2. jan 2014 Pris og kvalitet hænger ofte sammen når vi snakker foder smiley
    Ikke dermed sagt at det dyreste er det bedste, men gode råvarer er nu engang dyrere end 'affald', som biprodukterne er...

Her i huset har vi benyttet Essential, Kingsmoor og Taste of the Wild, alle tre med godt resultat..

• #11   2. jan 2014 Læg mærke til kg-prisen, det du kalder dyrt er ikke dyrere end det første, du nævner. Og så er det meget bedre indholdsmæssigt, består af kød og ikke rismel....

• #12   2. jan 2014 De fleste hunde kan leve på hvilket som helst foder du propper i dem. Det er ikke ens betydning med det er godt for dem.

Hunde skal ikke leve på ris, korn og affalds produkter.

Syntes ikke det foder er dyrt.. men jo mindre du køber jo dyrer er det.

Og husk på jo billigere foder ( som indeholder mest korn osv ) skal din hund have mere af end foder der indeholder mere kød og grøntsager = dyrer i længden selvom det er billigst i indkøb.

• Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 867
    #13   2. jan 2014 Mine to hunde lever af det rene skidt - er vist lige skridtet ovet frolic - de har det dejligt, har fin pels, fint aktivitetsniveau og alt.
    Det er forskelligt fra hund til hund hvad det fungere bedst. Måske finder du ud af nede af vejen at de fungere bedst på Royal Canin måske beslutter du at prøve barf og finder ud af at din hund fungerer ekstra godt på det.

• #14   2. jan 2014 Det er heller ikke fordi jeg vil have han skal leve af dårligt foder fordi jeg ikke vil betale dyre domme for godt foder, slet slet ikke! smiley

Men det der bekymre mig mest ER jo det, at hver 2 uge har jeg os Simba, og han får nu engang Select Gold Sensitive Junior, og han har foder stående 24/7, og hvis nu jeg så køber noget andet til min Moe, så kan jeg ikke undgå de æder hinandens mad, eller kun fx mit eller Simbas, og så står mig og min søster måske med 2 hvalpe med dårlig mave pga. al den foderskift :-s

Jeg VED jeg ikke får min søster til at købe andet til Simba, så jeg føler mig lidt på herrens mark :-s

Grunden til jeg skrev helst i Maxi Zoo er fordi der vil jeg kunne spare porto ved selv at køre derud og købe, men hvis man kan få noget godt foder via bestilling over nettet, men som helst ikke koster en krig med porto, så vil jeg meget gerne se links smiley

Sidder lige nu og kigger en hjemmeside med foderet Flatazor, så det i en anden tråd herinde smiley

• #15   2. jan 2014 Barf ville næsten være nemt at fodre med da mine forældre Barfer deres schæfer, men igen, han vil jo stadig rende og æde Simbas mad -.-'

• #16   2. jan 2014 altså hvis den bare render og æder den andens mad holder i/du jo heller ikke styr på hvor meget den får. Så må i tage skålene frem og fjerne dem engang i mellem. Og de/den får ikke dårlig mave medmindre den æder en stor skålfuld og måske er lidt sart smiley

Mange har to + hunde der får forskelligt mad, så problemet er ikke større end man kan gøre noget ved det smiley

• #17   2. jan 2014 Altså Simba spiser fx ikk ret meget om dagen, ihvertfald ikke herhjemme, men her får han os en del godbidder da vi træner tricks, og der bruger jeg gerne Essential The Beginning de små prøveposer, og det er os det + små bider frolic han får i en aktivitets bold smiley

Men dem der har mere end én hund har dem os 24/7, jeg har kun, eller vil få når Moe kommer hjem, 2 hunde hver 2 uge, så den er lidt sværer, syns jeg ihvertfald smiley

Essential lyder os som et godt foder, og Maxi Zoo har det os smiley

Ellers må jeg prøve at hive min søster i ørene mht bedre foder til Simmer, evt kunne vi jo splejse, for Simmer spiser ikke helt vildt, så en stor sæk burde jo kunne holde en måneds tid til 2 små hundies smiley

• #18   2. jan 2014 En stor sæk kan da holde længere til jeres. Vores holder længe til min border på 25 kg smiley Vi fodre med essential stemina her smiley

• #19   2. jan 2014 Kan det? smiley

Ej men så kan det om ikke andet holde MEGET længe til én, så må jeg næsten have det tættest i hovedet når jeg skal i Maxi Zoo på lørdag! smiley

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.054
    #20   2. jan 2014 Min ældste får light foder, mens den yngste stadig får hvalpefoder.

Jeg fodrer dem 2-3 gange om dagen og holder øje med, at de ikke går i hinandens madskåle.

At lade en hvalp have foder stående 24/7 gavner ikke ligefrem renlighedstræningen, da du får meget svært ved at foudse, hvornår der er noget, der "skal ud" igen, så jeg vil bestemt anbefale dig ikke at have foderet stående fremme.

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

#21   3. jan 2014 En stor sæk Essential ville holde omkring 1 1/2 måned til mine to store hunde, så du kun vist roligt "runde op" til mindst 3 måneder smiley

• #22   3. jan 2014 Jeg ville os helst have at Moe ikke havde foder stående 24/7, men når Simba nu er vant til det hjemme hos min søster, kan jeg så godt gøre det her, at han får på faste tidspunkter som jeg ville gøre med Moe?

Jeg tænker os, at det jo er "sundt" at føle sult, og man er sikker på man ikke pludselig har en hund der triller rundt fordi den æder og æder og æder :-s

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

#23   3. jan 2014 Det kræver nok lidt tilvænning for Simba, men det er da et forsøg værd.

Min veninde skulle i sommer passe sin mors hund, som i 8 år har været vant til at have foder stående 24/7. Ikke nok med, hunden var desuden enormt kræsen og ville kun spise kødboller fra Mou... Min veninde ville absolut ikke have kødboller stående fremme (hun ville faktisk slet ikke have dem i huset), så hun købte et godt tørfoder og fodrede 2 gange om dagen, hvor hun fjernede skålen efter 20-30 minutter.

De første par dage spiste hunden stort set ikke. Tredje dag tømte hunden på ti minutter en skål tørfoder - for første gang i 7 år!

• Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 867
    #24   3. jan 2014 Hæh - mine har mad stående 24/7, og har altid haft det... Tre forskellige slags oven i købet... Jeg gør alt forkert ka du nok se! gG

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

#25   3. jan 2014 Nå, ja... En anden hunds tilstedeværelsen kan også være med til at give Simba lyst til at tømme skålen.

Før Ingle flyttede ind, kunne Gustav finde på at gå fra madskålen for at lege. Dét sker absolut ikke længere, for nu er der jo "kamp" om maden. (De ved begge, at den anden hunds madskål er forbudt område, men de kan næst ikke få tømt skålene hurtigt nok.)

• #26   3. jan 2014 Min har nu også altid mad stående, det har han altid haft smiley

• #27   3. jan 2014 En sæk med 12 kg holder næsten 12 mdr herhjemme - jeg har en papillon, 4 Kgs hund... Så hun er meget billig i foder, selvom hun ikke får det billigste mærke.. smiley

• #28   3. jan 2014 Vores berta får mad to gange om dagen men som oftest spiser hun det ikke med det samme. Morgenmaden får hun omkring kl.7 men ofte bliver den først spist kl.13. Når vi er på sommerferie bliver hun passet af noget familie som også har hund og når hun lader maden blive stående spiser han den, så det er kun første dag hun lader den blive stående smiley
    Jeg tænker at din søsters hund nok vil lære at spiser jeg ikke min mad så gør den anden. Desuden skal du jo ikke vælge mad til din hund efter hvad din søster giver hendes. Vælg det der er bedst til din hund og noget du kan stå inde for. Du kan eventuelt kigge på zooplus.dk her er det lidt billigere og gratis fragt hvis du køber for over 299 kr.

• #29   3. jan 2014 1. Din søsters hund kan sagtens lære at hos dig spiser man altså 2/3 gange om dagen, ikke noget problem - prøvet her flere gange, når vi har hund(e) i pasning.

2. Jer der har foderet åbent i mds.vis, hvordan opbevarer i det? Når posen brydes, så sker der i løbet af tiden en udtørring af olierne, dvs. foderets indhold af f.eks. Omega 3/6 fedtsyrer forringes, i værste fald harsker foderet og lagermider formerer sig(husk lagermider er så små, at man ofte ikke opdager dem).

Umiddelbart ville jeg sige, at foderet bør bruges i løbet af 2-3 mdr. Tænker i på det, og putter det f.eks. i fryseren for at øge holdbarheden?

• #30   3. jan 2014 Moe er vant til at have foder stående 24/7 hos opdrætter, og både han og hans søskende overspiser ikke smiley

Jeg tænker at jeg præver at have det stående, men ser jeg, at Simmer eller Moe overspiser fordi den anden er der, så må jeg give portioner flere gange dagligt til begge smiley

Ligger der mon nogen gode skemaer mht fodring af hvalpe/voksne hunde på nettet i kan anbefale? smiley

Simba har boet med anden hund inden min søster flyttede sammen med kæresten, og der overspiste han ikke, så mon dog at hverken han eller Moe vil gøre det smiley

• #32   3. jan 2014 Det er lettere for mig bare at køre ud i Maxi Zoo og købe det smiley

Kommentér på:
Select Gold hundefoder

Annonce