Select Gold hundefoder Select Gold hundefoder
Hejsa
Jeg ville lige høre hvad jeres mening er om dette foder:
http://www.maxizoo.dk/sensitive-junior-mini-1-kg.html
Og dette:
http://www.maxizoo.dk/junior-mini-kylling-kalkun-4kg.html
Min søsters hvalp får den der hedder "Sensitive", og kun fordi han bedre kan lide det, og ham har jeg jo hver 2 uge, og når jeg jo får min egen hvalp (Moe) tænker jeg, at det måske ikke er så smart at have 2 slags foder stående da de jo så nok bare æder hinandens, eller kun det ene, og det er nok ikke så godt for deres maver at "skifte" foder hver 2 uge :-s
Simba (min søsters hvalp) fungere fint på det, så helt skidt er det vel ikke
aug 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 4 Svar: 151
feb 2011
Følger: 7 Følgere: 12 Hunde: 5 Emner: 65 Svar: 459
Emma: fodre du dem seperat så, eller?
Simba har nemlig altid foder stående, han får ikk x antal gram x antal gange om dagen..
aug 2009
feb 2011
aug 2009
aug 2009
feb 2011
aug 2009
apr 2012
Følger: 3 Følgere: 7 Emner: 60 Svar: 681
Ikke dermed sagt at det dyreste er det bedste, men gode råvarer er nu engang dyrere end 'affald', som biprodukterne er...
Her i huset har vi benyttet Essential, Kingsmoor og Taste of the Wild, alle tre med godt resultat..
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 23 Hunde: 8 Emner: 24 Svar: 3.194
jul 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 34 Svar: 289
Hunde skal ikke leve på ris, korn og affalds produkter.
Syntes ikke det foder er dyrt.. men jo mindre du køber jo dyrer er det.
Og husk på jo billigere foder ( som indeholder mest korn osv ) skal din hund have mere af end foder der indeholder mere kød og grøntsager = dyrer i længden selvom det er billigst i indkøb.
jan 2013
Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 867
Det er forskelligt fra hund til hund hvad det fungere bedst. Måske finder du ud af nede af vejen at de fungere bedst på Royal Canin måske beslutter du at prøve barf og finder ud af at din hund fungerer ekstra godt på det.
feb 2011
Men det der bekymre mig mest ER jo det, at hver 2 uge har jeg os Simba, og han får nu engang Select Gold Sensitive Junior, og han har foder stående 24/7, og hvis nu jeg så køber noget andet til min Moe, så kan jeg ikke undgå de æder hinandens mad, eller kun fx mit eller Simbas, og så står mig og min søster måske med 2 hvalpe med dårlig mave pga. al den foderskift :-s
Jeg VED jeg ikke får min søster til at købe andet til Simba, så jeg føler mig lidt på herrens mark :-s
Grunden til jeg skrev helst i Maxi Zoo er fordi der vil jeg kunne spare porto ved selv at køre derud og købe, men hvis man kan få noget godt foder via bestilling over nettet, men som helst ikke koster en krig med porto, så vil jeg meget gerne se links
Sidder lige nu og kigger en hjemmeside med foderet Flatazor, så det i en anden tråd herinde
feb 2011
jul 2009
Mange har to + hunde der får forskelligt mad, så problemet er ikke større end man kan gøre noget ved det
feb 2011
Men dem der har mere end én hund har dem os 24/7, jeg har kun, eller vil få når Moe kommer hjem, 2 hunde hver 2 uge, så den er lidt sværer, syns jeg ihvertfald
Essential lyder os som et godt foder, og Maxi Zoo har det os
Ellers må jeg prøve at hive min søster i ørene mht bedre foder til Simmer, evt kunne vi jo splejse, for Simmer spiser ikke helt vildt, så en stor sæk burde jo kunne holde en måneds tid til 2 små hundies
jul 2009
feb 2011
Ej men så kan det om ikke andet holde MEGET længe til én, så må jeg næsten have det tættest i hovedet når jeg skal i Maxi Zoo på lørdag!
jul 2012
Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.054
Jeg fodrer dem 2-3 gange om dagen og holder øje med, at de ikke går i hinandens madskåle.
At lade en hvalp have foder stående 24/7 gavner ikke ligefrem renlighedstræningen, da du får meget svært ved at foudse, hvornår der er noget, der "skal ud" igen, så jeg vil bestemt anbefale dig ikke at have foderet stående fremme.
jul 2012
feb 2011
Jeg tænker os, at det jo er "sundt" at føle sult, og man er sikker på man ikke pludselig har en hund der triller rundt fordi den æder og æder og æder :-s
jul 2012
Min veninde skulle i sommer passe sin mors hund, som i 8 år har været vant til at have foder stående 24/7. Ikke nok med, hunden var desuden enormt kræsen og ville kun spise kødboller fra Mou... Min veninde ville absolut ikke have kødboller stående fremme (hun ville faktisk slet ikke have dem i huset), så hun købte et godt tørfoder og fodrede 2 gange om dagen, hvor hun fjernede skålen efter 20-30 minutter.
De første par dage spiste hunden stort set ikke. Tredje dag tømte hunden på ti minutter en skål tørfoder - for første gang i 7 år!
jan 2013
Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 867
jul 2012
Før Ingle flyttede ind, kunne Gustav finde på at gå fra madskålen for at lege. Dét sker absolut ikke længere, for nu er der jo "kamp" om maden. (De ved begge, at den anden hunds madskål er forbudt område, men de kan næst ikke få tømt skålene hurtigt nok.)
jul 2009
apr 2012
Følger: 3 Følgere: 7 Emner: 60 Svar: 681
apr 2007
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 345
Jeg tænker at din søsters hund nok vil lære at spiser jeg ikke min mad så gør den anden. Desuden skal du jo ikke vælge mad til din hund efter hvad din søster giver hendes. Vælg det der er bedst til din hund og noget du kan stå inde for. Du kan eventuelt kigge på zooplus.dk her er det lidt billigere og gratis fragt hvis du køber for over 299 kr.
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 23 Hunde: 8 Emner: 24 Svar: 3.194
2. Jer der har foderet åbent i mds.vis, hvordan opbevarer i det? Når posen brydes, så sker der i løbet af tiden en udtørring af olierne, dvs. foderets indhold af f.eks. Omega 3/6 fedtsyrer forringes, i værste fald harsker foderet og lagermider formerer sig(husk lagermider er så små, at man ofte ikke opdager dem).
Umiddelbart ville jeg sige, at foderet bør bruges i løbet af 2-3 mdr. Tænker i på det, og putter det f.eks. i fryseren for at øge holdbarheden?
feb 2011
Jeg tænker at jeg præver at have det stående, men ser jeg, at Simmer eller Moe overspiser fordi den anden er der, så må jeg give portioner flere gange dagligt til begge
Ligger der mon nogen gode skemaer mht fodring af hvalpe/voksne hunde på nettet i kan anbefale?
Simba har boet med anden hund inden min søster flyttede sammen med kæresten, og der overspiste han ikke, så mon dog at hverken han eller Moe vil gøre det
feb 2011
Select Gold hundefoder