1.056 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Er du til hjælp? Foder! Er du til hjælp? Foder!

Hej HG
Jeg er utrolig interesseret i fodertyper til min hund. Jeg gennemlæser altid indholdet 100 % og finder anmeldelser af foderet. Nogle mærker kan jeg li, andre ikke!
Jeg har en MEGET aktiv Terrier på lige knap 1,5 år. Hun er idealvægtig, men taber sig hurtigt og nemt! Hun er UTROLIG kræsen hvad angår tørfoder, og har en EKSTREM sart mave (dyrlægen er med her). Hun trives ikke på Wolfsblut, Essentials og Olivers. Hun bliver fodret med BARF 1 gang i ugen!

Hvad kan i anbefale?
Jeg har ikke majsfobi, men for meget korn (byg, hvede osv.) bryder jeg mig ikke om. Håber at høre fra jer, da jeg muligvis overvejer at skifte foder, nu hvor Sam's Field 4300 power posen er tom.
Potedask herfra smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afbryde gulv varme i el tavle 1.000 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Rengøring af tomt hus 1.700 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er du til hjælp? Foder!
  • #2   12. jan 2014 Hej Jeg bruger Arion med 28%laks mine 3 hunde er helt vilde med det

• #3   12. jan 2014 Her bruger vi Bosch da min ene hund ikke fungerer på kornfrit foder smiley
    Vi har prøvet Taste of the Wild, Wolfsblut og Tholo uden succes.

• #4   12. jan 2014 Jeg har en lille aktiv kræsen hund, og for os har svaret været essential stamina.

Jeg kan se du har prøvet essential, men har du også prøvet den variant?

Vi supplerer så op med lidt forskelligt, og der ryger engang imellem lidt dåsemad osv ovenpå maden.

Og det jeg har fundet ud af virker rigtig godt er, at hvis min virker til ikke rigtig være sulten, så får den lige en enkelt dag med nedsat madration, fx nedsat til 1/3 og så er appetitten oppe igen fordi han når at blive sulten.

• #5   12. jan 2014 jeg vil klart anbefale Orijen - det er langt det bedste foder jeg har prøvet til mine 5 hunde og her har vi ellers været igennem Olivers, Tasta of the Wild, Wolfsblut, Acana, Fish4Dogs, Kingsmoor og ZiwiPeak, som også har ganske udemærkede fodermærker her hjemme. Men mine 5 fungere klart bedst på Orijen.

• #6   12. jan 2014 Min hund Bamse har aldrig fungeret på andet en RC.. Jeg ved det er et "skod" foder. Men det er det eneste han fungere på.
    Så det gælder i virkeligheden bare om at finde LIGE det foder hun trives på, om der så er meget korn i. Jeg fodre bare med råt kød/ben lidt oftere i stedet smiley

• #7   12. jan 2014 Jeg kan anbefale royal canin... Man kan både få til hunde som bruger meget energi, og anbefalet foder til hver race og en hvis man har en kræsen hunde smiley

Du skal også tænke på hvor meget lort der kommer ud. Der må ikke komme ligeså meget lort ud skal hunden har spist. For så har den ikke optaget nået selv.

• #8   12. jan 2014 Jeg har prøvet 2 varianter af Arion den røde (performance) og den laksefarvede (sensible) og det var uden succes. Bosch er der byg og hvede i, som jeg helst ikke bryder mig om. Samtlige varianter er prøvet fra Essentials i foderprøver. Hunden vil IKKE æde det, lige meget om man putter lækkerier ovenpå.
    Orijen har jeg tænkt på, også det der minder helt om det der "Purizon"? Men kunne da være en idé, nu hvor du også har været igennem så mange smiley

• #9   12. jan 2014 Lige præcis med Wolfsblut optagede hun intet. Hun sked op til 8-9 gange om dagen. 2 gange om natten skulle hun ud. og hun begyndte at tabe sig rigtig meget og få en grim pels, derfor er det bare så vigtigt med et solidt foder!

• #10   12. jan 2014 Sådan du beskriver Wolfblut, var sådan Bamse havde det med Arion smiley
    Ud over, det var tynd mave, blodig afføring, indtil jeg gik tilbage til RC smiley
    Jeg har også været igennem hele møllen, prøvet Olivers, arcana, osv. Og Bamse har ikke gidet noget af det. Det eneste han gad var Arion, men tilgengæld har han aldrig været så syg og dårlig i sin mave i den tid vi var på det. Så skiftede tilbage til RC. Det er så det vi er på.

Jeg kender ikke så mange foder mærker. Men er det vitterligt intet af det du har prøvet hun har trives på bare en smule? Ellers kan det være du må gå på kompromi med dig selv, og vælge et foder som måske er under din standard. Sådan måtte jeg vælge RC, selvom jeg gerne ville have et bedre foder.

• #11   12. jan 2014 Jeg er helt klart med på Orijen vognen!
    Det er simpelthen i mine øjne, det absolutte bedste tørfoder.

Men ellers så vil jeg sige som stine h at hvis din hunds mave er helt vildt sart, og den fungere fint på råt, så er det måske bedst bare at kører helt over på det:)

• #12   12. jan 2014 Dette fodre jeg på nu, og har gjord siden først i oktober. Hun trives virkelig godt på det, men desværre vil hun ikke spise NOK af det, hvis vi ikke blander det om med noget sovs, leverpostej, tun, makrel eller lignene. Så KUN derfor jeg overvejer foderskifte. Her er indholdsfortegnelsen:
    (link fjernet)

• #13   12. jan 2014 Hvilken Orijen variant vil i så anbefale til en højaktiv og følsom mave-hund?

• #16   12. jan 2014 Nutrivet er overvejet men har et meget stort indhold af protein, hvilket man siger kan give nyreproblemer? Hun trives på Sam's fiels, har ikke prøvet Orijen! smiley Hun bliver gerne luftet/aktiveret inden mad, ellers spiser hun INTET!

• #17   12. jan 2014 ellers har jeg kun hørt godt om James wellbeloved.

• #21   12. jan 2014 Hun har kørt på kornfoder ja. Eukanuba (fik med fra opdrætter) derefter skiftede jeg til Royal canin hvalpe som hun ikke fungerede på. Hun fik da Hills puppy og det gik OK, men vil prøve et foder af højere kvalitet og det blev (desværre) Wolfsblut!
    Sam's field er der Majs i som nogle kalder korn, men lider ikke af majsfobi. og det fungere hun rigtig fint på. Men appetit!! Hvis jeg havde en hund der ikke havde en SÅ sart mave, havde jeg klart eksperimenteret med en masse foder, og ikke et fast. Men det går ikke med hende her! smiley

• #23   12. jan 2014 Så gør jeg det - turde næsten heller ikke skifte hvis hendes maveproblemer vender tilbage... Men måske jeg skulle prøve at blande 2 varianter fra Sam's field? smiley
    Tak for hjælpen alle sammen smiley Jeg har nu Orijen i tankerne, hvis Sam's field skulle svigte smiley

• #35   12. jan 2014 Hvad med kingsmore?

• #36   12. jan 2014 Kingsmore har jeg ikke hørt godt om desværre. Min hun vil heller ikke spise den med havfisk eller en anden variant vi prøvede. Det er også kæmpe foderpiller.

• #38   12. jan 2014 Ja jeg ville så også foreslå Kingsmoor. Mine maltesere har spist Havfisk lige siden den variant kom frem (før det fik de den første Pure-variant), og det er det første tørfoder, som de bare tømmer skålen for hver dag:-)
    Pelsen er fin, og det der kommer ud i den anden ende er også i orden:-)

Kommentér på:
Er du til hjælp? Foder!

Annonce