453 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Hvilket køn er min hund mon?? Hvilket køn er min hund mon??

jeg har i dag for anden gang set min hunhund på 8 måneder lætte ben: Ja du læste rigtigt. Hun lættede ben!
Det er da ikke helt normalt, er det?
Er der nogen der har oplevet det samme med deres hunhunde og/eller ved hvorfor hun gør sådan?
Det er vel nogenlunde det samme som hvis jeg fik den ide at stå op at tisse.

Mvh Karina

Afspil videoAfspil video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af vægge i stue 1.000 kr.
  • installation af vaskemaskine 990 kr.
  • Ophæng at Fritz Hansen Concerto lampe (stor) 750 kr.
  • Samle + montere Ikea-skab + kommode 500 kr.
  • Mixed tasks, electricity 1.800 kr.
  • Vand på gasfyr 880 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilket køn er min hund mon??
  • #1   13. jul 2004 Det betyder bare at din hunhund har en masse selvtillid. Det er rigtigt at det mest er hanhunde der letter ben, men det ikke kun hanhunde. Det med at lette ben har nemlig noget at gøre med, hvor dominerende en hund er. En voksen hanhund der er meget underlegen letter ikke altid ben og en hunhund med en masse selvtillid kan sagtens finde på at gøre det.

• #3   13. jul 2004 Jeg tænker det mest er dominerende tæver, der letter ben, ligesom nogle tæver kan springe på andre hunde (som parring) for at dominere. Intet usædvanligt i det!

• #4   14. jul 2004 Mange tak for jeres svar.
    Mener I at hun generalt er dominerende, eller er det bare over for andre hunde?
    Jeg har fået at vide af min dyrlæge at hun er en blød hund, og at jeg skal passe på ikke at knække hende. Man skal heller ikke hæve stemmen ret meget før hun nærmest kryber rundt langs panelerne, og råber jeg af hende udenfor, vil hun heller ikke komme hen til mig..Det gælder for mig om at finde en balance. Hun er også destruktiv når hun er alene hjemme - endnu et tegn på svaghed og usikkerhed.
    Jeg troede også at de skulle have været i løbetid før de begynder på at det der med at dominere andre hunde. (hun har ikke været i løbetid endnu).

• #5   14. jul 2004 Man skal ikke lægge så meget i det, når hvalpe og unghunde udviser "dominans-adfærd". Der sker jo en masse hormonelle ting i hunden, mens den vokser, men det finder en balance med tiden. I den periode vil selv hvalpe der er usikre og måske endda lidt nervøst anlagt også Ind i mellem prøve grænser af.

Kommentér på:
Hvilket køn er min hund mon??

Annonce