{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.071 visninger | Oprettet:

efterlysning af hund fra egen avl...?! {{forumTopicSubject}}

hej... jeg ville bare høre om der er nogen som har erfaring med at efterlyse en hund man selv har avlet?? altså ik en stjålen hund som man ska ha hjem igen...

men en hund som man selv har avlet og som desværre er solgt videre uden ens viden og som man nu ik aner hvor er henne??

nogen der har haft succes med det?? og hvordan...

tænker på den hver dag en jeg selv har avlet som jeg holdte meget af... og har fortrudt mange gange nogensinde blev solgt... ville blive lykkelig bar at vide hvor han er og om han har det godt...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  efterlysning af hund fra egen avl...?!
  • #1   14. jan 2014 kan du ikke snakke med den oprindelige hvalpe køber om du kan få navnet på den/dem som de har videre solgt den til? smiley det er mit bedste bud på hvordan du kan finde ud af hvor vovsen er endt henne.
    håber du finder den og den har det godt smiley

• #3   14. jan 2014 Måske hunderegistreret, hvis de har husket at omregistrere den.. smiley
    Held og lykke på din vej!

• #4   14. jan 2014 Hun er ik helt sund i hovedet hende der solgt den videre... Hun påstår hendes tlf gik i stykker så hun ik har nummeret mere på hende hun gav ham til...:( så der er ik noget at hente der....

Mit hjerte bløder... For jeg solgte ham oprindeligt til en men måtte hente ham igen da hun ik ville have ham mere... Havde skrevet kontrakt på forkøbsret... Jeg fandt så en der ville overtage ham men fik desværre ik skrevet kontrakt... Og hun har nu solgt ham videre... Så det er 4 hjem han er i incl mig... Og han betød bar så meget...

Det er en tavleløs chihuahua så kan ik søge i nogen klubber...

Kan man godt som privat person spørge på et chip nummer hos hunderegistret???

• #5   14. jan 2014 Tvivler stærkt på at hundereg må give ejers oplysninger videre.

Jeg tænker at din bedste chance nok er at efterlyse den på sider på nettet (FB, herinde osv)... Måske du er heldig at ny ejer finder din efterlysning og har lyst til kontakt

• #6   14. jan 2014 Jae var os sån noget som face jeg tænkte på... Men ville li høre om nogen havde nogen erfaringer inden jeg gør en hel masse, om der overhovedet er en chance for at få noget ud af det når det ik er en stjålet hund el lign...

• #8   14. jan 2014 Den er fra d. 26 maj 2012 så altså 2 år om ca 4 mdr...

• #10   14. jan 2014 Tag det roligt! Og læs dog li tingene først eller spørg hvis ik du har alt info...!!
    Nu kendte jeg ikke til hendes sande jeg før efter jeg havde solgt den til hende hvilke vi var flere der ikke gjorde men efter følgende har haft div problemer med hende... Så backlog kan man altid være... Og nu er der bar nogle ting jeg ved som jeg ik har skrevet her som gør at jeg ik tror på at hendes tlf var gået i stykker...

Og hvem snakker om at få stamtavle...???!
    Og hva har det med noget at gøre hvor mange kuld jeg har lavet...?!

• #12   14. jan 2014 Kan slet ik se hvor alt det med stamtavler kommer fra? Ingen har skrevet noget om det du skriver... Har du overhovedet læst alle svar?!

Og jeg har på intet tidspunkt skrevet noget om jeg ik ved noget om stamtavler...

Har 3 tavle hunde... Og selvom jeg har valgt at æble uden på et sæt tavleløse forældre har jeg taget det dybt seriøst...

• #13   14. jan 2014 Altså kan slet ik se hvilken tråde du henvender til og hva det er du mener nogen har svaret sikker til...?!

• #15   14. jan 2014 Gider du li... Kan squ slet ik se hvorfor fanden du ska blande andre tråde ind i den her...!!!! De har intet med hinanden at gøre...

Og hvis du var lidt observant så du at de tråde er flere år gamle... Og du kender ik min baggrund for at spørge om det jeg gør...! Så det er vidst dig selv der ik r helt i vatter... Hva folk ik bilder sig ind...

• #16   14. jan 2014 S'ren -gider du ikke lige "tale" ordentligt -og hold svarene til det denne trd handler om. Så kan du jo svare i hendes andre tråde hvis du mener du kan hjælpe der

• #18   14. jan 2014 Ja jeg ville droppe det, jeg ville personligt blive pissed hvis nogen prøvede at hunte mig på den måde hvis jeg havde købt hunden i god tro.

Du havde ingen kontrakt så du kan intet gøre.

Havde du kontrak og den nye køber har handlet i god tro er dit mellemværende med den du solgte hunden til og ikke den nye ejer.

• #20   14. jan 2014 Altså rolig nu... Den er ik stjålet som du os selv fandt ud af ved at læse ordentligt... Og jeg prøver heller ik at hunte nogen! Nu spørg jeg efter nogen der har erfaringer med det hvilket i ik har lyder det til... Der er jo ingen der siger jeg har tænkt mig at stalke personen.:.. og det kunne jo være personen synes det var skægt at vide hvor han kommer fra....

• #21   14. jan 2014 Tror faktisk (sådan som jeg læser og forstår det) at hun bare gerne vil vide, hvor denne hund, hun satte til verden er henne af, ligesom de fleste andre opdrættere.

• #22   14. jan 2014 Præcis *gng* det er ik fordi jeg vil genere nogen eller kræve noget tilbage... Jeg vil bar vide hvor han er... Han er i mine tænker hver dag! For han var min lille baby... Og ja jeg har fortrudt at han kom væk nu når han er blevet kastet sån rundt, men det er nu en gang sån det er....

Og det har fra starten betydet meget at jeg vidste hvordan alle hvalpe har det og hvor de er henne...

• #23   15. jan 2014 Kan jeg godt følge dig i, har godt nok ikke selv haft hund eller hvalpe, men havde engang en kat, der fik killinger, dem ville jeg også gerne vide hvor var henne af og vide at de havde det godt (og det selvom jeg kun var 12-13 år på det tidspunkt).

Desværre kan jeg ikke svare på hvordan du kan finde ud af hvem der har ham nu.

• #24   15. jan 2014 jae... nemlig... jeg føler at det er mig der har bragt dem til verden, så det er os lidt mit ansvar at vide at de har det godt... det er bar rigtig uheldig at det er andt med ham som det er... og det er slet ik noget jeg er stolt af... men nogle gange er mennesker ik dem de gir sig ud for at være...

• #25   15. jan 2014 Tja alle har jo et ansvar over for sine handlinger, og konsekvenserne deraf er desværre ikke altid drømme scenariet, uanset hvem og hvordan man er.
    Selvom der ikke er garanti for det, så kan du håbe på at tidligere ejer har fundet en ny god ejer til ham, uanset hvem hun har givet sig ud for at være.

Ved godt det er en trist situation at stå i, men det nok svært at gøre ret meget ved hvis tidligere ejer ikke vil snakke med dig.

• #26   15. jan 2014 jae... håber da os stærkt på han har det bedre hvor han er nu end hos tidligere ejer...

men nu var det os bar for at høre om nogen havde erfaringer med at ha fundet en hund...

• #27   15. jan 2014 Hej caroline kan desværre ikke komme med en masse gode råd. men jeg er medlem af rigtig mange chihuahua sider på facebook og lign. så vil da gerne have ham i hovedet når jeg sidder og kigger på de forskellige sider, kunne jo være man faldt over ham. så hvis du har lyst kan du smide en pb med lidt info om ham og et billede så jeg ved hvordan han så/ser ud smiley

• #28   15. jan 2014 det ville jeg da være rigtig glad for... har desværre kun billeder fra hans hvalpe tid men sidst jeg så ham lignede han meget sig selv...:)

• #29   15. jan 2014 jamen det er også helt fint med et hvalpebillede, man kan jo se de fleste aftegn og sådan. smiley
    Lucky er lige blevet 1 år og man kan sagtens se fra hans hvalpebilleder at det er ham. så mon ikke man ved det hvis man ser ham. smiley

• #30   15. jan 2014 jeg har li lavet et album her på min profil med de billeder jeg har hvor han er ældst... ved os med sikkerhed at jeg ik er i tvivl om det er ham hvis jeg så ham i dag...;) albummet hedder malthe(fede finn)...

han blev kaldt for fede finn her hos mig men han sku være blevet registret som malthe af første ejer... han blev kastreret i en alder af ca 7 mdr... han er korthåret med kæmpe øre hvide aftegninger med lidt hvid på hagen...

hos mig var han den skønneste dreng... gud hvor han stod mit hjerte nært... hva jeg ved skulle han være kommet til en damen som rejser meget og har ham med... jeg solgte ham sidst til en der hedder lea...

Kommentér på:
efterlysning af hund fra egen avl...?!

Annonce