2.177 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Kløende sår/mærker Kløende sår/mærker

Min kærestes hund, Cairn/westie-mix, har gået og kløet sig lidt ekstra de sidste par dage. Vi har troet, det har været fordi han trænger gevaldigt til trim, det har tidligere medført lidt kløe.
I dag har det så været ret intens, så vi tjekkede; på ribbenet har han et lille rundt sår med lille skorpe på. På ryggen har han et større, mørkt sår cirka 1 cm i diameter.
Jeg vedlægger billeder, beklager kvaliteten.

Har i nogen idé om, hvad det kan være?
(dyrlæge kontaktes også)

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Køkkenamatur er løst 800 kr.
  • Vandhane skiftes 750 kr.
  • vinduespusning 800 kr.
  • Samle gyngestativ 630 kr.
  • Hænge badeværelsesspejl og soveværelsesspejl op og ophængning af loftslampe ikøkken 850 kr.
  • Græsslåning naturgrund 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kløende sår/mærker
  • #1   17. jan 2014 og det på ryggen

profilbillede
  • #3   17. jan 2014 Tænker hudbetændelse
    Men ja en dyrlæge er det bedste da vi kan gætte på livet løs herinde hehe

• #4   17. jan 2014 Uffe har lige fået en uge's pillekur mod hårsækmider.
    Han var begyndt og blive tyndhåret omkring øjnene, og så opdagede jeg røde mærker med sårskorpe på hans mave, rundt ved tissemanden, de er/var på størrelse med en 1 krone, måske lidt større..
    Har så opdaget nogle flere sidenhen, som jeg ikke har kunne se pga pels..

Så det er mit gæt, da Uffes mærker startede med at ligne en bums, men så blev større og større og så med sårskorpe på til sidst..

• #5   18. jan 2014 Tak for jeres svar.
    I gåraftes tjekkede vi ham fuldstændig igennem, og pludselig tonsede der en lille loppe gennem hans pels. Vi snakkede lige med dyrlægen, som sagde, det helt sikkert var derfor. Så nu går vi igang med behandling og rengøring smiley

Kommentér på:
Kløende sår/mærker

Annonce