6.308 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Hjælp! Hot spot.. Hjælp! Hot spot..

Hej alle.

Var ved dyrlægen med Kahla i dag, da hun har fået hot spot.
Vi fik en shampoo med hjem (Allerderm scrub), men min veninde som tog den ved dyrlægen har tabt den i sneen tror vi..

Har ringet til dyrlægens vagttelefon, skal jo vaske Kahla med shampooen i morgen, men der er noget galt med telefonen, så kan ikke komme igennem.

Men hvad har i andre brugt til at vaske hot spot?

Mvh. Marie.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af spisebord 1.350 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • 2 lamper og 2 billeder 500 kr.
  • Tilslutning af komfur 350 kr.
  • Tage ned en lampe i taget 335 kr.
  • Havemand til ukrudsrydning i indkørsel 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp! Hot spot..
  • #1   17. jan 2014 Jeg har aldrig hørt om at det skal vaskes? smiley

• #2   17. jan 2014 Jeg vaskede det heller ikke da Molly havde det, jeg smurte det med Fucidin salve.

• #3   17. jan 2014 Har i været forbi og kigge efter om det ligger der endnu?
    Alt efter hvor i bor kan der være en dyrlæge som har lørdags åbent.
    Alternativt kan i gå på apoteket og købe en hibiscrub sæbe, som er mild desinficerede.

Der ud over anbefaler man at holde det tørt!
    evt. Klippe pelsen i området, så huden får luft og evt. Anden behandling med cremer eller antibiotika alt efter hvor slemt det er. Men det må jeres dyrlæge jo have vurderet..

• #4   17. jan 2014 En Lækker Kælling: Det gjorde dyrlægen selv?

Fucidin? Er det i håndkøb?

Ginne: Der ligger en halv meter sne, så vi finder det ikke, og der er også lidt langt derud :/..
    Hibiscrub? Er det beregnet til hunde?

Hun er blevet trimmet på selve hot-spottet, det gjorde dyrlægen også..

• #5   17. jan 2014 Nej. Det er ikke beregnet til hunde. Men det desinficerer.
    Det ville være mit personlige andet valg til vask af hotspot. Førstevalget ville være en medicinsk shampoo fra dyrlægen. Men den har i jo tabt. Så kan i ikke få fat i dyrlægen efter en ny, ville mit valg være hibiscrub.

• #6   17. jan 2014 Wictor har haft det en del gange, og har aldrig fået besked på at vaske smiley
    Tvært imod, har jeg fået af vide at det var vigtigt at holde det så tørt som overhovedet muligt..

Fik fucidinsavle til at smørre med, og ellers brugte jeg klorhexiodinpulver, for at udtørre smiley

• #7   17. jan 2014 Nej Fucidin skal du have på recept smiley

• #8   17. jan 2014 Jeg har engang selv fået noget fucicort salve til nogle sår.. Tror i det kan bruges?

Der er også mediscrub, det har jeg før brugt til hesten?

Hun sagde at man skulle vaske for at rense det, og tørre godt bagefter, og evt. supplere med klorhexidin.

Ved de noget om det nede på apoteket? Tænker at ringe til dyrlægen igen i morgen tidlig og se om ikke jeg kan komme igennem der.

Ellers må jeg krydse fingre for at jeg finder shampooen i mellemtiden, men min veninde kan slet ikke huske om hun havde den med ud i bilen...

• #9   17. jan 2014 er hunden blivet klippet der hvor den har hotspot ?

• #10   17. jan 2014 hvis hun ikke er blivet klippet/baberet der hvor hun har hotspotet, vil det være en god ide at få det gjort, eller bliver det bare værer, har du fået en krave/skærm med hjem, som hun får sat opkring hoved så hun ikke kan slikke i det, for så bliver det desværrer stører, det er vigtigt at det bliver holdt tørt.

• #11   17. jan 2014 Dyssemosen: Ja hun er blevet barberet rundt om hele hot-spottet.. Nej hun har ingen krave på, men vi er sammen med hende hele tiden og holder øje med hun ikke napper i det..

• #12   17. jan 2014 har i ikke fået en krave med hjem, som i kan give hende på når i sover

• #13   17. jan 2014 Nej det sagde dyrlægen at vi ikke behøvede.. Det er et forholdsvis lille hotspot...

• #14   17. jan 2014 Hvis i ikke kan få fat på dyrlægen imorgen, kan i tage på apoteket og hente klorhexidinpulver. Vi har ikke været til dyrlæge med nala når hun har hotspot, vi klipper stedet og drysser med klorhexidinpulver. I løbet af 1-2 dage er det væk:)

• #15   18. jan 2014 vi fik også noget special shampoo da buller havde hot spot i hovedet..
    kan dog ikk huske hvad det hed.. men kan huske at han var virkelig syg, han nærmest selv bad om at komme til dyrlægen(han hadede og køre i bil, og hyllede altid, men den dag var han helt stille) han blev klippet, fik nogle piller, og shampoo med hjem til ham, kan jeg huske

• #17   18. jan 2014 Da nero havde det blev han baberet der hvor det sad også skulle vi duppe det med jod og smøre det med fucidin salve også må de ikke kratte i det

• #18   18. jan 2014 Vaskede det ikke da Laika var hårdt ramt 3 steder. Dyrlægen klippede pelsen ned. Og så rensede jeg med klorhexidin dagligt og smurte en sårspray på.

• #19   18. jan 2014 Okay lyder til at jeg måske slet ikke har så meget brug for shampooen som jeg troede. Jeg tror bare jeg tager ned og henter klorhexidin i morgen tidlig på apoteket. Hvor drøj skal den være? Altså hvor mange % ?

- Og tusind tak for jeres hjælp.. Hun slikker lidt i det, men slet ikke noget i forhold til hvor irriterende det må være for hende!! Håber vi kan slippe af med det snarest smiley

Og hun er også lige kommet i første løb i dag - så hun er lidt mut ;).. Stakkels vaps ..

• #20   18. jan 2014 Vi vaskede nu også da Audi havde.. Men det er tydeligvis forskelligt hvad dyrlægerne anbefaler. Nok også ud fra hvor slemt det er. Vi vaskede, tørrede, smurte med medicinsk creme efter dyrlægens anbefaling og puttede selv klorhexidinpudder på.

Klorxidin 0,2 % hvis der ikke er meget åbent sår. Det fåes som spray hvilket jeg synes er lettere at påfører når der begynder at gro lidt hår ud igen også. Og tag endelig pudderet med også. Det er en let måde at tørre og behandle på samtidig.

Kommentér på:
Hjælp! Hot spot..

Annonce