1.931 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

D R
D R
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 13

Hårtab omkring bagdelen Hårtab omkring bagdelen

Hej.

Min 13 måneder gammel hund er begyndt at tabe hår i stor klumper, og det er primært rundt om bagdelen. Det startede med, at jeg nogle gange kunne finder klumper rundt på gulvet. Men så så jeg her til aften at hun prøvede at klø sin numse, og da hun kom hen til mig, var der et område ved numsen som bulede ud. Jeg kunne bare trække pelsen stille af hende og flere stor klumper. Det var ikke som om huden var hævet, men bare håret der var "blevet længere".

Er der nogen der kan hjælpe, og måske ved hvad det kan være?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rep. af udendørs vandhane 1.000 kr.
  • Ophængning af 2 stk. 40t tv på væg(beton) 699 kr.
  • Montering af vægreol (L:80 B: 22: H: 142) 600 kr.
  • Håndvaskrør skal skiftes ud 1.500 kr.
  • Dishwasher not working 900 kr.
  • Handyman 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hårtab omkring bagdelen
  • #1   18. jan 2014 Hvilken race snakker vi om?

• #2   18. jan 2014 Har den en byld måske ?

• #3   18. jan 2014 Det er en Mops.
    Jeg synes ikke umiddelbart der er noget at se

• #4   18. jan 2014 det lyder lidt som den måde vores tæve fælder på når hun er på toppen af fældning, at hele totter løsner sig sammetid, og de kan så let som igen ting plukkes ud - af og til sidder der netop totter og stritter længere ud end resten af pelsen

så hvis ikke du har haft en hund der fælder før er det måske bare fældning.
    prøv at børste hende grundigt og kør så en finger mod hårene bagefter for at se hvordan huden ser ud i området

• #6   18. jan 2014 hvis ikke hun børstes regelmæssigt og er ved at fælde og du ikke før har ejet hund der fælder - så er det altså en mulighed at pelsen bare ikke børstes væk så det derfor løsnes i totter - hvis hunden er intakt og fin og hun ikke får skaldede pletter, eller klør sig megt mere end vanligt

• #8   18. jan 2014 Hun er blevet mere skaldet nogle få steder rundt om bagdelen og hun er også begyndt at klø sig noget mere.

• #10   18. jan 2014 Når man kigger ordentlig efter kan det godt ligne at kun skælder, kan det have en betydning?

• #11   18. jan 2014 Ja, det er ved haleroden

• #12   18. jan 2014 har du kæmmet for lopper/loppeafføring? hvis der er skaldede pletter og hun kløs sig mere så vil jeg få tjekket ved dyrlægen..

klør hun poter? lyske? ører? unghund med allergisymptomer der er det vigtigt at reagere, for er det allergi så er fx hypersensibilisering meget mere succesfuldt når hunden er ung

hvis dyrlæge vurderer allergi vil en blodprøve kunne vise om det er , og hvad der i såfald er allergi imord - er det fx "bare" lopper så er det nok med evig loppeforebyggelse/behandling, men er det husstøvmider eller lignende så kan det blive svært at leve med uden at gøre noget ved problemet

bare for at forberede dig på at allergi kan være en mulighed og det er godt at være forberedt.

• #13   18. jan 2014 Vi havde hende ved lægen for ca to måneder siden pga. allergi, hvor vi skulle skifte hende mad ud i første omgang. Og efter vi har gjort det, har hun ikke reageret på den igen, så vi havde faktisk bare troet at det var maden da gav hende en reaktion i første omgang. Kan det så godt være det alligevel er noget andet hun er allergisk overfor?

• #16   18. jan 2014 Det meste af tiden for hun noget tørkost specielt til mops fra royal canin, men engang i mellem, måske en gang i om ugen ca., får hun vådfoder

• #17   18. jan 2014 allergiske hunde kan typisk reagere mod mere end et antigen, det er fx typisk med reagktion mod både lagermider (foder med korn mv) OG hustøvmider

eneste måde at få et sikkert savr (som i kan bruge til noget) er en blodprøve, ca 500 kr for dyrlægen ved kons at udtage den, ca 5-600 kr for fastsættelse af hvilken gruppe der er allergi for (mider, svampe, lopper, pollen) og så hvis der er positiv reaktion i den første screening kan det testes i dybden på gruperned med reaktion så det fx ses om det er (hvis vi snakker mider) hustøvmider, en lager mide type eller en anden lagermide type eller flere i samme gruppe)

det er fint at prøve udelukkelses metode men hvis der ER allergi og hundende fortsat udsættes for noget og symptomer forværres og hunden når at blive ældre inden der gøres noget - så er virkninngen af hyposens bare mindre og dermed er i ude hvor i har en mulighed mindre for at få en hund der kan leve med sin allergi - uden at vi snakker evig Binyrebarkhormon...

det er worst case men jeg synes der er alt at vinde ved at få klart svar og få foretaget den screening så i VED hvad i har med at gøre

• #18   18. jan 2014 Ja, det har du ret i!
    Jeg må kontakte dyrlægen, og få en tid til en screening. Det er det eneste rigtige, det er heller ikke sjovt at se hende få det værre hvis det desværre skulle ske!
    Tusinde tak for hjælpen alle sammen smiley

Kommentér på:
Hårtab omkring bagdelen

Annonce