978 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Første bad? Første bad?

Hej fik igår denne lille fætter.. Han er faldet godt til, og vi var ude og tisse to gange i nat. Han piver ikke undtagen når han ser mine katte smiley Men han lugter! Vil gerne have ham i bad, snarest muligt, men vil heller ikke skræmme ham, ved at putte ham i bad nu når han lige er flyttet ind..

Er i tvivl om hvad jeg lige gør? Venter et par dage, eller putter ham i bad i dag?

(Spurgte om forslag til navn igår, og vi har valgt at han skal hedde Ozzy :D)

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Første bad?
  • #1   20. jan 2014 hvad lugter den af?

• #2   20. jan 2014 Mink smiley Ham der havde dem har en minkfarm smiley

• #3   20. jan 2014 leg med vand og gør den lidt vild og vask samtidigt.

• #4   20. jan 2014 Er det så ikke nemmere at putte ham i badekarret? Eller skal det være i bruseren?

• #5   20. jan 2014 Den lugt forvinder lige så langsomt.

Der er ingen grund til at bade ham foreløbig, for lugten sidder så "dybt", at den stadig vil være der efter et bad. men stille og roligt forsvinder lugten, og så lugter han bare af hund.

Bad din hund så lidt som overhovedet muligt (allerhelst aldrig), for det ødelægger fjerner det naturlige beskyttelses fedtlag der ligger over pelsen.

• #6   20. jan 2014 fik den fiskeaffald at æde, så kan det ikke vaskes af.

• #7   20. jan 2014 Nu ved jeg ikke hvordan dit badeværelse ser ud, og hvordan hvalpen er.
    Jackie elsker at lege med vand inde på vores badeværelse, hvor vi ikke har nogen "kant" mellem bruser og resten af gulvet. Vi svupper altid vandet væk efter brug.

Når hun trænger til et bad lægger vi brusehovedet på gulvet med strålerne opad, så leger hun med det, samtidigt med at hun kan vaskes. smiley

Det er hylende morsomt, især hvis vi har været på tur og må i bad "sammen", fordi vi begge er smurt ind i smudder smiley

• #8   20. jan 2014 Jeg mener det samme som Dorte H det er ikke godt til hunde at blive badet

• #9   20. jan 2014 Nej de fik ikke minkfoder, men Olivers. smiley

Jamen så vil jeg ikke bade ham.. For han er ikke beskidt, men den lugt hænger bare i.. Hænger sku en wonderbaun på halen af ham smiley Hihi

• #10   20. jan 2014 Begynd at træne med at badekar/bruser er et rart sted at være.. smiley

Jeg har altid haft størst succes med brusekabinen, da hunden bedre står fast og ikke skal løftes og alt muligt.. Lær den at gå derind selv, ros og hav nogle ekstra gode godbidder med - pølsestykker, kyllingestykker o.l.
    Når den er fortrolig med at gå ind og evt. sætte sig og er rolig, så begynd at introducere den for brusehovedet, igen gode godbidder og ros.. Og alligevel pas på det ikke bliver til mere end det er.. Det er bare et bad. smiley

Når den er tryg ved at blive rørt med brusehovedet kan du prøve at tænde for vandet mens hunden er i bruseren, uden den bliver våd. Sørg for vandet er en dejlig temperatur.

Hvis det er en nysgerrig hvalp vil de ofte selv søge kontakten med vandet. Endelig ros når den gør det.. ellers prøv med lidt vand på fødderne smiley

Vores var skrækslagen for vand i starten og efter lidt langsom tilvending elskede han at komme i bad til sidst.. Næsten løb ind i bruseren og smed sig på siden, nu skulle man jo masseres smiley

Held og lykke smiley

• #11   20. jan 2014 Jeg tror bare jeg ville bade den;) bruseren ville jeg foretrække, fint tempereret vand og prøv at overbruse forsigtigt og se hvad der sker, rigtig mange hunde kan faktisk godt lide det hvis de får lov som hvalpe;)

• #12   20. jan 2014 Nu er han blandet af racer der ikke plejer at have vandskræk, men dårlige oplevelser kan jo hurtigt ødelægge det.. Tror jeg er enig med mig selv om at vente til han er faldet bedre til inden jeg bader ham.. Og så må jeg have en klemme på næsen indtil lugten er forduftet smiley

• #13   20. jan 2014 Bare sørg for at han får en rigtig god oplevelse første gang han er i bad.

Så start med at lade ham undersøge bruseren og hvad der nu ellers er ude på badeværelset. Og selvfølgelig ikke starte ud med fuld styrke på vandstrålen smiley

Massere af ros og glæde, så burde det ikke være noget problem smiley

• #14   20. jan 2014 Jeg havde bare badet ham. Lavet det rigtig sjovt og hyggeligt og sørget for at holde ham inde til, han er HELT tør igen. Sandt, at man ikke skal bade for tit- men han de rullet sig i noget eller af andre årsager lugter eller er klamme, så må man jo bide det i sig.

• #16   20. jan 2014 jeg tror jeg ville nøjes med en våd klud her i starten, for ikke at skræmme hvalpen

• #17   20. jan 2014 Jeg ville begynde at vaske poter og krop osv. alle rede efter nogle dage. Så snart hvalpen er tryk ved stedet og jer.

• #19   20. jan 2014 Vil følge jeres råd og gå langsomt frem smiley Lugten er ikke så slem mere.. -Eller så har jeg bare vænnet mig til det smiley

• #20   20. jan 2014 Vi har fra starten af ladet hundene gå med i bad når vi selv gik i bad fra de var 8 uger har vi ladet døren stå åben og så ville de med ind og stå sammen med os og det var bare så sjovt synes de..
    . Så de lærer at det hverken er farligt eller gør ondt..

Så den dag i dag er badeværelset et sted man godt kan lide at være og nogle gange sniger sig med ind i badet.. Så det erhelt op til dem når de mener de skulle vaskes smiley

Nogle gange kan vores hund godt stille sig ind i brudekabinen og vente på at bliver tændt for vandet smiley selvom jeg ikke har spurgt hende om hun skal i 'bad'

• #21   26. jan 2014 nu er der gået en uge, er den dampet af?

• #22   26. jan 2014 Ja han lugter ikke mere smiley Har ikke haft ham i bad.. Han har rullet en del rundt ude i sneen så tror det har hjulpet smiley :D

Kommentér på:
Første bad?

Annonce