{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.608 visninger | Oprettet:

Dyrlæger Aflivning {{forumTopicSubject}}

Hej
Vil bare om det kun er mig,der syntes at de Danske Dyrlæger,for tit og ofte enten griber til aflivning eller anbefaler en aflivning..
Jeg havde en hund, der fik en hjerneblødning mente man,den døjede utrolig meget med at styre hele bagkroppen, og dyrlægen ville aflive ham da han mente at han ALDRIG ville få et ordentligt liv,og desuden var han også gammel.... Jeg sagde nej aldrig, og tog hjem med min hund igen..Året efter da vi var ude til den årlige vacsination,var det første han sagde,ih hvor ser han godt ud,han er helt rask,godt vi ikke aflivede ham...Jeg havde ham 6 år mere,han blev 17 år...Det samme har jeg været udsat for med kaniner..Jeg har siddet og givet kaninerne Kamilla te med en pipette fra apoteket.. Der er blevet raske igen med antibiotika og te...Er de danske dyrlæger dårligere end udenlandske ,da de for ofte går ind for aflivning,istedet for helbredelse... Er med i mange dyrforeninger,og har dyrvenner over hele jorden, og ser at I lande som eksv.Rumænien helbreder man dyr,man her i landet ville have aflivet...Hvad mener I


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dyrlæger Aflivning
  • #1   20. jan 2014 nej det syntes jeg ikke, min dyrlæge gør det kun hvis det er sidste udvej,

  • #2   20. jan 2014 Jeg mener det samme som llder-mor min dyrlæge gør alt hvad han skal Aflivning er det sidste han griber til Kun når det er det bedste for hunden

  • #3   20. jan 2014 Jeg synes egentlig ikke jeg har oplevet dyrlægerne her hjemme er urtige til at give sprøjten.
    Vi har da fået behandlet kaniner, katte m.m. opereret dem osv. Hundene synes jeg faktisk mange dyrlæger netop trækker modsat og holder i live for længe.. F.eks. de hunde som får amputeret ben, får nye hofter, operationer som koster år i genoptræning og hvad ved jeg.. Livslang medicinering man ved giver bivirkninger og tar hunden af med livet i sidste ende alligevel..

    Og jeg mener ikke man som sådan kan sammenligne mellem landene. Der er sikkert også ting vi ordner herhjemme, som ville takserer en aflivning i f.eks. Rumænien. Det handler mere om normer tror jeg.


  • #4   20. jan 2014 Ingen af mine dyrlæger har igennem årene anbefalet aflivning af hunde eller katte, hvis en hund skulle herfra, har jeg taget beslutningen selv.

  • #6   20. jan 2014 Dyrlægerne råder vel ud fra faglige vurderinger og deres erfaringer med de pågældende sygdomme.....

    En dyrlæge har jo ikke en kunde hvis han afliver deres dyr.

    Nu har jg selv haft en syg hund gennem længere tid og der besluttede jeg i samråd med dyrlægen en aflivning


  • #7   20. jan 2014 Nej det er ikke min opfattelse. Til gengæld synes jeg, at man i andre lander lader dyrene have nogle temmelig kummerlige liv, fordi man for en hver pris vil redde dem

  • #11   20. jan 2014 Ja BrigittaOg man skal altid først tænke på hunden og ikke på en selv

  • #12   20. jan 2014 Jeg har aldrig oplevet en dyrlæge der anbefalede/foreslog aflivning hvor det ikke var relevant! Til gengæld har jeg oplevet mange hunde, hvor min tanke har været at den vist havde været bedre tjent med en aflivning. Oftest meget gamle hunde, hvor ejeren vare havde vænnet sig til at hunden var meget dårlig og påstod at den havde det godt (hunde som fx ikke kunne rejse sig ved egen hjælp eller som var afmagerede fordi organerne ikke rigtigt virkede mere). Her vil jeg da håbe at dyrlægen rent faktisk foreslår ejeren af give hunden fred.

  • #13   20. jan 2014 Rigtig Mette Marie

  • #14   20. jan 2014 Jeg synes faktisk også næsten at det er omvendt. Den oplevelse har jeg ihvertfald især inde for heste-verdenen, hvor folk behandler i et væk, selvom hesten uge efter uge bare bliver dårligere og dårligere. Man kunne spare dyret så mange lidelser ved at slippe sin egoisme lidt - selvom det er sindsygt hårdt.

  • #16   20. jan 2014 Jeg har kun oplevet det ved min ene landdyrlæge, den mest underlige gang var da min ene udekat havde øjenbetændelse. Vi fik noget fucidin salve til øjet, men han mente at havde den en gang fået øjenbetændelse, så var det noget der blev ved med at komme og så kunne man ligeså godt aflive.

    Øhhhh, okay.

    Katten har det iøvrigt fint og har ikke haft øjenbetændelse i de år der er gået siden. smiley


  • #17   20. jan 2014 Jeg vil sige tvært imod. Jeg ser nogle gange dyr jeg mener burde have været aflivet for længst - men det er jo som oftest ejerne der ikke kan tage beslutningen om aflivningen i tide.

    Dyrlægerne tjener mange flere penge på IKKE at aflive, de tjener penge på at behandle alle de syge dyr, så trækker de en aflivning i langdrag, så kan de da tjene masser af penge - heldigvis oplever jeg ikke det.

    Jeg ser det ikke som et mål i sig selv, at et dyr lever meget længe, jeg ser det mere som et mål, at et dyr lever så godt som mulig, så længe som mulig - altså lever med værdighed. For mig er det ikke en succes at en hund lever til den er 17, med mindre den har det godt. Får den smerter, bliver blind, bliver inkontinent eller andet, så synes jeg det ville være bedre at aflive den som 12 årig


  • #19   20. jan 2014 Kennelmor og Astrid Ganske enig

  • #21   20. jan 2014 Er glad for det i skriver,kan forstå på det hele at det kun er mig,og de kontakter jeg har frygtet dette her med,der har en anden tilgang til dette her emne...Jeg ved og har set,hvor stor en fejl det ville have været hvis min hund var blevet aflivet, som dyrlægen mente var det mest rigtige..Jeg så det med kaninerne og for en menneskealder siden med en undulat.....

  • #22   20. jan 2014 Jeg er så heldig at have nogle bragende dygtige dyrlæger, der sætter dyrets tarv før deres egne muligheder for at få penge i kassen, så når de anbefaler aflivning, stoler jeg på dem.

    Jeg møder desværre af og til katte og hunde, der nærmest er holdt sammen med sejlgarn og tyggegummi, fordi dyrlægen liiige skulle ....

    Et godt dyreliv er ikke et spørgsmål om livskvantitet, men livskvalitet.

    Vi mennesker kan kompensere og mentalt omstille os, hvis nogle ting ikke længere fungerer. Det kan dyr ikke, og vi skal passe på ikke at drage paralleller mellem dem og os.

    Selvfølgelig sker der behovsmæssigt også en ændring hos dyr, når de bliver gamle, og her gælder det for os at skelne mellem dyrets behov, lyst og formåen.

    Den gamle agilyhund med værkende knogler, savner nok ikke at hoppe og springe som før og nyder at ligge foran brændeovnen og gasse sig, mens den unge hund, der ikke længere fungerer fysisk og begrænses i dets udfoldelser til gengæld ikke har det godt.


Kommentér på:
Dyrlæger Aflivning

Annonce