{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.346 visninger | Oprettet:

Forværring af dårlige hofter {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Jeg håber I kan byde ind med lidt erfaring på området.

Bianca fik for 5 måneder siden konstateret slidgigt i begge hofteled (højre værst) efter vi over en periode kunne konstatere en mere inaktiv hund. Jeg kunne især mærke det til agility træning.

Jeg kørte turen fra Frederikshavn til Virklund dyreklinik ved Silkeborg hvor Peter kunne konstatere slidgigt.

Hans umiddelbare udmelding var nyt foder (Hills J/D), smerte stillende i 20 dage med efterfølgende 20 dages udtrapning og træning i en water walker. Ligeledes så han ikke et problem i at hun skulle kunne løbe agility når hendes muskler bare bygget op igen.

Vi fik vores gamle glade aktive hund tilbage - indtil mellem jul og nytår. Hun kom på yderligere 20 dages smertestillende (efter aftale med dyrelægen). Så kom sneen (mens hun var smertedækken) hvilket hun syntes er det mest fantastiske i verden.

Nu står jeg med en hund der ligeså snart hun har gået/leget ganske kort i sneen er trebenet og ikke vil støtte på hjøre ben. Når hun kommer ind i varmen bliver det bedre - men hun træder ikke ordenligt igennem. ØV !!

Så nu er det afsted til Silkeborg igen i næste uge.

Jeg føler min verden lidt er faldet sammen igen - og frygter lidt det værste.

Vi er enig om herhjemme at hun ikke skal leve med smerter.

Jer med hunde, som har slidgigt i hofterne - hvad er jeres erfaring?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forværring af dårlige hofter
  • #1   20. jan 2014 Min hund får smertestillede resten af hans dage dog i en lille dosis nu efter en længere periode da det er depot medicin ..

    Jeg sørger selvfølgelig for det er det rigtige motion han får og samtidig bygger hans muskulatur op ..

    Han fik J/D i starten men jeg har valgt at købe piller med glucosamin msm og chondroitin i da jeg ikke synes J/D var mit foretrukne valg af foder ...

    Nu her når der koldt så har han dækken på og jeg sørger i det hele taget for han ikke bliver for kold ..

    Hvilket smertestillede har du prøvet ? og hvad var status på hofterne ?


  • #2   20. jan 2014 Hun får Inflacam - har ikke prøvet andet.

    Hun har dækken på når hun er ude, men som skrevet syntes hun, sne er det mest fantastiske og skal gerne op i de største snedriver. Jeg forsøger at holde hende fra dem.

    Jeg er egentlig glad for fodret idet hun gider spise det (det er det første foder hvor det er lykkes).

    Jeg ved ikke status på hofterne - kun at knoglen allerede havde taget form efter slitage.


  • #3   20. jan 2014 Måske du skulle overveje at få taget røntgen ? ..

    Hvorfor bliver det smertestillede taget fra hende igen ? nu når det har en god effekt ?


  • #4   20. jan 2014 Der er taget røntgen for 5 måneder siden - i forbindelse med at det blev konstateret.

    Håber var at optræning af muskler + fodret skulle overtage istedet for smertestillende.

    Hvilket smertestillende får din?

    Her er billedet af hofterne


    profilbillede
  • #5   20. jan 2014 Det endte med en aflivning for min hund efter alt var prøvet, hun havde smerter trods dobbelt smertestillende.

  • #6   20. jan 2014 åh okay , jeg synes det lyder vildt og lidt naivt at man vil kunne erstatte smertestillende med foder og muskler over så kort tid ..

    Min får Meloxicam oral suspension og er helt nede på 10 kg og stadig har samme gode effekt , og han vejer omkring 34 kg så det mere end halvt så meget vi har kunnet reducere .. nogle har dårlige erfaringer med det , og andre ikke så det skal man nok lige selv føle sig frem med , Lucky skal ind og have taget blodprøve her engang inden for overskuelig fremtid for at se om organer har taget skade ovs.


  • #7   20. jan 2014 Dyrelægen havde god erfaring med det, desværre virkede det ikke på Bianca.

    Jeg tror jeg vil prøve at spørge ham ift. Det din får, kan godt lide tanken om at det er en depot smertestillende.

    Men ja desværre har det jo bivirkninger det kære smertestillende. Men vil heller have smertefri og glad hund i få år end en, som har ondt.


  • #8   20. jan 2014 Altså det var så tæt på lucky ikke var blevet vækket igen fra bedøvelsen , jeg måtte lige have 10 min til at tænke ( han var blevet afleveret om morgenen af en helt anden årsag og de ringede så og spurgte om de måtte tage røntgen da dyrlægen synes han var lidt muskel fattig og vidste han er meget bange for dyrlægen så det var bare med at udnytte han var lagt væk ) .. Jeg havde samme tanke med medicin , men min dyrlæge sagde at hun havde en del patienter som levede resten af deres liv på det uden bivirkning da det var lavet til langtids brug , så det håber jeg er tilfældet her ved os også , og jeg håber ikke der noget at se på lever/nyrer ..

  • #9   20. jan 2014 Min har HD og en gigtlidelse i lænden der hedder L7-S1 syndrom. Her er glykosamin godt, og fikseolie kapsler. Og så har vi været hos Magtor, og han er ikke på smertestillende lige pt. Fordi Magtor hjalp ham smiley

  • #10   21. jan 2014 I skal i hvert fald droppe agilityen, det er alt for hårdt for hofterne, når de er dårlige. Min tæve fik det konstateret for 2 år siden, jeg opdagede det også ved hun trak sig på ag banen og da frosten så kom, begyndte hun at halte, fik taget røgten og hun havde en E og en D hofte, men da hun har meget dårlig lever kan hun ikke få smertestillende.

    Jeg trak hende fra ag på stedet, hun løber ikke løs hver dag længere, men max 3 gange om ugen, hun har dækken på når det er koldt og så får hun gulkusamin, lakseolie og i perioder hybenpulver, og hun er pt stadig smertefri og bliver 9 år om lidt, jeg køre stadig hendes normale foder, hun gider ikke spise j/d


  • #11   21. jan 2014 Nadja - hun er frataget AG, så det belastet hende ikke. Hun er vand til at gå frit når vi går tur og løber altid frit omkring i de timer vi dagligt er ude hos hestene.

    Jeg har ikke ville proppe hende med en masse forskellige "hjælpe" midler - da jeg på den måde ikke har mulighed for at se hvad der går effekt på hende.

    Når jeg skal til Dyrelægen med hende - prøver jeg at spørge ind til de tingI har nævnt, der hjælper jeres hunde


Kommentér på:
Forværring af dårlige hofter

Annonce