1.366 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Hanne A
Hanne A
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Hund foran slæde/vogn. Hund foran slæde/vogn.

Jeg har lovet en af naboernes 4 årige søn, en tur på Bob slæden,
med min Schæfer, Bjørn foran.
Problemet er, at Bjørn har bidt trækselen i stykker (arvet fra min forrige Schæfer), så jeg skal ud og investere i ny træksele og seletøj.
Men jo mere jeg kigger på, jo mere forvirret bliver jeg. For hvad er det bedste og hvad skal jeg bruge?
Havde tænkt på, at Bjørn skulle trække en trækvogn til sommer, så det skal helst være noget, der kan bruges til sådan en også.
Håber der er nogle, som kan give et godt råd.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Nogle af stikkontakterne virker ikke på en af faserne 2.000 kr.
  • Haveaffald 500 kr.
  • Flytte kontakt fra midt på væg til gulvhøjde 714 kr.
  • Samling af Ikea børne seng med udtræk og skrive bord og skuffe modul 1.300 kr.
  • Fjernelse af skjult hvepsebo 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund foran slæde/vogn.
  • #1   28. jan 2014 Ikke at jeg har den store forstand på træk-hunde, men slæden trækkers vil i noget snor-værk fra jorhøjde, mens vognen trækkes i stang/stænger fra vognhøjde eller..?

Hvis det er tilfældet, kan jeg se problemer med at bruge samme sele. Vi kører meget med hest, og det er naturligvis ikke direkte overfør-bart til hunde, men det er jo vigtigt at trækket ligger rigtigt, og jeg kunne godt være bekymret for at en sele der passer til vognen, ville betyde at slæden trækkes i ryggen -og det kan næppe være fordelagtigt, heller ikke når det er hund der er tale om smiley

Me følger da lige splndt med smiley

• #2   28. jan 2014 www.nordisk-hundeudstyr.dk - Kontakt ham og bliv guidet smiley

• #3   28. jan 2014 Det kommer an på hvor trykket er, når vi trækker dæk, bruger vi en wheel sele som ikke trykker på lænden, da trækket ligger langt nede, er det træk foran cykel, bruger vi en almindelig x back sele.
    Men ellers siger jeg som Einstein, kontakt Henrik smiley Han kan guide dig smiley

• Hanne A
    Hanne A Tilmeldt:
    jan 2014

#4   28. jan 2014 Mange tak.
    Det er til at trække en Bob slæde og til at trække en almindelig legevogn,
    ikke andre ting.

• Hanne A
    Hanne A Tilmeldt:
    jan 2014

#5   1. feb 2014 Har kontaktet ham fra Nordisk. Hundeudstyr, han ville ringe tilbage, men har ikke gjort det. Så jeg vil gerne høre, om i kan anbefale flere steder?

Kommentér på:
Hund foran slæde/vogn.

Annonce